رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ساخت فلش بوت ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ — گام به گام و تصویر

اگر قصد نصب ویندوز را روی رایانه خود دارید، اما لپ‌تاپ یا رایانه‌تان درایو CD یا DVD نداشته باشد، باید این کار را از طریق یک فلش انجام دهید. به این منظور باید یک فلش بوت ویندوز بسازید و فایل‌های نصب ویندوز را داخل آن بریزید. در این مقاله با روش ساخت فلش بوت ویندوز برای نسخه‌های مختلف این سیستم عامل آشنا خواهیم شد.

 

ساخت فلش بوت ویندوز

در ادامه این راهنما یک درایو USB ساده ایجاد می‌کنیم که به مثابه یک DVD نصب ویندوز عمل می‌کند. به این ترتیب می‌توانید یک نسخه از ویندوز را روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود نصب کنید. امکان ساخت فلش بوت ویندوز که حاوی چند نسخه از ویندوز باشد، وجود دارد، اما مراحل کار متفاوت از روشی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

گام اول: ساخت یا دانلود فایل ISO نصب ویندوز

پیش از آن که بتوانید درایو نصب ویندوز را بسازید، باید فایل‌های نصب ویندوز را به صورت یک فایل ISO در اختیار داشته باشید. اگر DVD نصب ویندوز را در اختیار دارید، می‌توانید از یک نرم‌افزار مانند imgBurn برای ساخت فایل ISO استفاده کنید. اما اگر یک چنین DVD در اختیار ندارید، باید فایل ISO مربوطه به ویندوز 7، 8 یا 10 را مستقیماً از وب‌سایت مایکروسافت دانلود کنید. توجه کنید که این فایل‌های دانلود شده حاوی نسخه ارجینال ویندوز هستند و برای استفاده از آن باید لایسنس قانونی تهیه کنید. اگر امکان این کار را ندارید، باید فایل ISO نصب ویندوز را از وب‌سایت‌های شخص ثالث که نسخه‌های فاقد لایسنس ویندوز را عرضه می‌کنند تهیه کنید.

برای نصب ویندوز از طریق فلش درایو باید یک فلش با حداقل فضای 4 گیگابایت داشته باشید تا فایل نصب‌کننده را ایجاد کنید. قبل از ساخت فلش بوت ویندوز مطمئن شوید که همه فایل‌های داخل آن را جابجا کرده‌اید، چون در این فرایند، فلش فرمت شده و همه داده‌های آن پاک خواهند شد. زمانی که فلش و فایل ISO را آماده کردید، آماده ادامه کار هستید.

گام دوم: ساخت USB درایو با ابزار Windows USB/DVD Download

اکنون فایل ISO مورد نظر خود را روی رایانه ذخیره کرده‌ایم و گام بعدی این است که ابزار Windows USB/DVD Download را دانلود (+) و نصب کنیم. در صفحه دانلود این نرم‌افزار توضیح‌های مختلفی در مورد شیوه ساخت فلش بوت ویندوز 7 و نصب این نسخه از ویندوز مشاهده می‌کنید، اما این مسئله نباید موجب نگرانی شما شود، چون این ابزار برای همه نسخه‌های ویندوز از جمله 7،8 و 10 کارآمد است.

زمانی که این ابزار را نصب کردید، می‌توانید در طی فرایندی کاملاً سراست یک فلش بوت ویندوز ایجاد کنید. این ابزار را اجرا کرده و دسترسی‌های لازم را برای ایجاد تغییر در رایانه به آن بدهید. روی Browse کلیک کنید تا فایل ISO ویندوز را پیدا کنید و سپس روی Next کلیک کنید.

 

در صفحه بعد، روی USB device کلیک کنید. این ابزار می‌تواند ISO را در صورت نیاز روی یک DVD نیز بنویسد.

 

با استفاده از منوی بازشدنی می‌توانید فلش USB که قرار است استفاده کنید را انتخاب نمایید. اگر این فلش را هنوز به رایانه وصل نکرده‌اید، این کار را هم‌اینک انجام دهید و سپس روی دکمه Refresh کلیک کنید. زمانی که درایو صحیح را انتخاب کردید روی Begin copying کلیک کنید.

 

اگر درایو USB حاوی برخی داده‌ها باشد، در ادامه یک هشدار ملاحظه می‌کنید که به شما اخطار می‌کند این درایو فرمت خواهد شد و همه داده‌هایی که روی آن ذخیره شده‌اند، پاک می‌شوند. اگر مشکلی با این موضوع ندارید روی Erase USB Device کلیک کنید. توجه کنید که اگر از یک درایو USB فرمت شده استفاده کنید، این هشدار را مشاهده نخواهید کرد.

 

گام سوم: کپی داده‌ها به فلش بوت ویندوز

اینک کافی است صبر کنید تا این فرایند تکمیل شود. این فرایند معمولاً چیزی بین 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد و در طی آن درایو فرمت شده و فایل‌های ویندوز روی فلش کپی می‌شوند.

 

زمانی که فرایند کار پایان گرفت، می‌توانید این ابزار را ببندید.

 

اکنون اگر در فایل اکسپلورر نگاهی به فلش بیندازید، می‌بینید که همان فایل‌هایی که روی DVD نصب ویندوز قرار داشتند، داخل آن کپی شده‌اند.

 
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
به منظور نصب سیستم عامل های ویندوز و یا لینوکس در یک کامپیوتر، نیاز به یک دیسک DVD و یا یک فلش مموری دارید. اگر بخواهید با یک دیسک این کار را انجام دهید، تنها کافیست فایل ایمیج ویندوز و یا لینوکس را بر روی دیسک رایت کنید. اما اگر بخواهید این کار را با یک فلش مموری انجام دهید نیاز به یک نرم افزار جهت بوتیبل کردن فلش مموری دارید. معروف ترین نرم افزار در این مزینه Rufus نام دارد. Rufus فایل های ایمیج ویندوز و یا لینوکس را در فلش مموری ریخته و آن را قابل بوت و یا همان بوتیبل میکند. در این مقاله میخواهیم نحوه ساخت یک فلش بوتیبل با استفاده از این نرم افزار را آموزش دهیم.
 
 
ساخت فلش مموری بوتیبل
 
نرم افزار را دانلود و سپس با دو بار کلیک کردن بر روی فایل اجرایی آن، اجرایش کنید (نرم افزار "پورتیبل" بوده و نیازی به نصب کردن ندارد).
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
فلش مموری تان را به کامپیوتر متصل کنید تا در نرم افزار در کادر “Device” ظاهر شود.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
هم اکنون از طریق کادر “Partition Scheme and Target System Type” باید نوع پارتیشنی که در فلش مموری ساخته میشود را از بین دو حالت “GPT” و “MBR” و همچنین نوع بایوس سیستمی را که میخواهید ویندوز و یا لینوکس را در آن نصب کنید را انتخاب نمایید.
 
نکته: اگر برای مثال هارد دیسکی که میخواهید ویندوز و یا لینوکس را در آن نصب نمایید پارتیشن از نوع GPT داشته باشد، فلش مموری نیز باید از نوع GPT باشد.
 
به منظور تبدیل نوع پارتیشن MBR به GPT و همچنین نصب ویندوز در حالت GPT، از مقالات زیر کمک بگیرید:
 
 
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
در این بخش سه گزینه وجود دارد که در ادامه هر کدام را شرح میدهیم:
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
- MBR Partition Scheme for BIOS or UEFI: حالت پارتیشن MBR، برای نصب در کامپیتر های دارای بایوس و یا UEFI) UEFI یک نوع بایوس جدید بوده و در کامپیوتر های مدرن میباشد). به منظور آشنایی بیشتر با رابط UEFI، مقاله زیر را مطالعه کنید:
 
 
 
- MBR Partition Scheme for UEFI: برای پاریتیشن های از نوع MBR در کامپیوتر های دارای UEFI.
 
- GPT Partition Scheme for UEFI: برای پارتیشن های از نوع GPT در کامپیوتر های دارای UEFI.
 
در مرحله ی بعدی باید از طریق کادر “File System” فرمت مورد نظر برای فلش مموری را انتخاب کنید.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
برای نصب ویندوز همان “FAT32” مناسب میباشد.
 
کادر بعدی نیز که “Cluster Size” میباشد را در حالت “Default” قرار دهید و همچنین نام مورد نظر برای فلش مموری را نیز در کادر “New Volume Label” وارد کنید.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
رسیدیم به بخش “Format Options”. این بخش برای تنظیمات مربوط به فرمت کردن فلش مموری و ریختن فایل ایمیج در آن است.
 
در این بخش چندین گزینه وجود دارند که هر کدام را در ادامه شرح میدهیم:
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
- Check Device for Bad Blocks: چک کردن کامل فلش مموری برای یافت و تعمیر سکتور (Sector) های آسیب دیده. اگر تیک این گزینه را بزنید باید تعداد دفعات چک کردن را نیز از کادر مقابل همین گزینه انتخاب کنید.
 
- Quick Format: با زدن تیک این گزینه فلش مموری سریع فرمت میشود. اگر تیک این گزینه را نزنید کامل و طولانی فرمت میشود.
 
- Create a Bootable Disk Using: تیک این گزینه را بزنید، نوع ایمیج را از کادر مقابل همین گزینه بر روی “ISO Image” قرار دهید، و سپس فایل ایمیج را با استفاده از آیکن دیسک که در عکس زیر نیز مشخص شده در نرم افزار وارد نمایید:
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
- Create Extended Label and Icon Files: با زدن تیک این گزینه یک آیکن برای فلش مموری قرار خواهد گرفت.
 
 
پس از انتخاب گزینه های صحیح، “Start” را کلیک کنید تا ساخت فلش مموری بوتیبل آغاز شود.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
فرمت کردن فلش مموری با استفاده از نرم افزار Rufus
 
اگر میخواهید فلش مموری را با استفاده از Rufus تنها فرمت نمایید، ابتدا فرمت مورد نظر برای آن را از طریق کادر “File System”  انتخاب کنید و سپس از طریق بخش “Quick Format” مشخص کنید که فلش سریع فرمت شود و یا خیر، تیک گزینه ی “Create a Bootable Disc Using” را نیز بردارید، و سپس “Start” را کلیک کنید.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
  •  
 
 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 

 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 

 

نصب ویندوز روش های مختلفی دارد که یکی از این روش ها استفاده از فلش مموری برای نصب ویندوز میباشد. با استفاده از نرم افزار Rufus میتوانید فلش خود را مانند یک DVD به صورت بوت درآورده و ویندوز را از روی فلش بر روی کامپیوتر نصب کنید

 

1. نرم افزار Rufus را اجرا کنید:


2. در این نرم افزار و کادر Device، فلش مموری خود را انتخاب کنید.

 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 


3. در کادر Format Options ، گزینه های Quick format و Create a bootable disk را تیک بزنید.


4. در همین کادر بر روی دکمه سمت راست (که آیکون CD دارد) کلیک کنید و فایل ISO Image را انتخاب کنید.


5. بر روی دکمه Start کلیک کنید و منتظر بمانید تا عملیات تمام شود.

 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 

 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 


توجه: فلش مموری شما فرمت خواهد شد.

 

بعد از پایان کار، میتوانید سیستم خود را توسط این فلش مموری بوت کنید و اقدام به نصب ویندوز نمایید.

 

 پایانی

اکنون که درایو USB نصب ویندوز را در اختیار دارید، می‌توانید از آن استفاده کرده و یک رایانه را بوت کنید تا بتوانید ویندوز را رویش نصب نمایید. توجه کنید که ممکن است برای انجام این کار لازم باشد برخی تنظیمات بایوس سیستم خود را تغییر دهید تا سیستم از فلش بوت شود. همچنین باید به نوع بایوس خود توجه داشته باشید تا در فرایند استفاده از فلش بوت ویندوز با مشکلی مواجه نشوید.

 

ویرایش شده توسط HosseiN
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 ماه بعد...

حسین ممنون از مطالبی که میذاری، کاربردی هستن، چندتا از پست هایی که گذاشتی رو نگاه کردم، توی بوت esxi هم روفوس بود، نمیدونم خودتم ازش استفاده می کنی یا نه ولی پیشنهاد می کنم Ventoy رو تست کنی، واقعا رقیب براش ندیدم، یک بار فلش رو بوتیبل می کنی بعد مستقیم فایل های iso رو کپی می کنی تو فلش یا میتونی قبلیا رو حذف کنی... iso همون جوری تک فایل می مونه و دیگه برای هر فایل بوتت لازم نیست فلشو فرمت کنی یا مجدد از نرم افزارش استفاده کنی فقط iso کپی پیست می کنی... موقع بوت هم یه صفحه میاد میتونی انتخاب کنی چی بوت بشه، اون صفحه هم با کد میتونی کاملا شخصی سازیش کنی، عاشقشم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در ۱۴۰۱/۵/۸ در 22:37، HosseiN گفته است:

ساخت فلش بوت ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ — گام به گام و تصویر

اگر قصد نصب ویندوز را روی رایانه خود دارید، اما لپ‌تاپ یا رایانه‌تان درایو CD یا DVD نداشته باشد، باید این کار را از طریق یک فلش انجام دهید. به این منظور باید یک فلش بوت ویندوز بسازید و فایل‌های نصب ویندوز را داخل آن بریزید. در این مقاله با روش ساخت فلش بوت ویندوز برای نسخه‌های مختلف این سیستم عامل آشنا خواهیم شد.

 

ساخت فلش بوت ویندوز

در ادامه این راهنما یک درایو USB ساده ایجاد می‌کنیم که به مثابه یک DVD نصب ویندوز عمل می‌کند. به این ترتیب می‌توانید یک نسخه از ویندوز را روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود نصب کنید. امکان ساخت فلش بوت ویندوز که حاوی چند نسخه از ویندوز باشد، وجود دارد، اما مراحل کار متفاوت از روشی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

گام اول: ساخت یا دانلود فایل ISO نصب ویندوز

پیش از آن که بتوانید درایو نصب ویندوز را بسازید، باید فایل‌های نصب ویندوز را به صورت یک فایل ISO در اختیار داشته باشید. اگر DVD نصب ویندوز را در اختیار دارید، می‌توانید از یک نرم‌افزار مانند imgBurn برای ساخت فایل ISO استفاده کنید. اما اگر یک چنین DVD در اختیار ندارید، باید فایل ISO مربوطه به ویندوز 7، 8 یا 10 را مستقیماً از وب‌سایت مایکروسافت دانلود کنید. توجه کنید که این فایل‌های دانلود شده حاوی نسخه ارجینال ویندوز هستند و برای استفاده از آن باید لایسنس قانونی تهیه کنید. اگر امکان این کار را ندارید، باید فایل ISO نصب ویندوز را از وب‌سایت‌های شخص ثالث که نسخه‌های فاقد لایسنس ویندوز را عرضه می‌کنند تهیه کنید.

برای نصب ویندوز از طریق فلش درایو باید یک فلش با حداقل فضای 4 گیگابایت داشته باشید تا فایل نصب‌کننده را ایجاد کنید. قبل از ساخت فلش بوت ویندوز مطمئن شوید که همه فایل‌های داخل آن را جابجا کرده‌اید، چون در این فرایند، فلش فرمت شده و همه داده‌های آن پاک خواهند شد. زمانی که فلش و فایل ISO را آماده کردید، آماده ادامه کار هستید.

گام دوم: ساخت USB درایو با ابزار Windows USB/DVD Download

اکنون فایل ISO مورد نظر خود را روی رایانه ذخیره کرده‌ایم و گام بعدی این است که ابزار Windows USB/DVD Download را دانلود (+) و نصب کنیم. در صفحه دانلود این نرم‌افزار توضیح‌های مختلفی در مورد شیوه ساخت فلش بوت ویندوز 7 و نصب این نسخه از ویندوز مشاهده می‌کنید، اما این مسئله نباید موجب نگرانی شما شود، چون این ابزار برای همه نسخه‌های ویندوز از جمله 7،8 و 10 کارآمد است.

زمانی که این ابزار را نصب کردید، می‌توانید در طی فرایندی کاملاً سراست یک فلش بوت ویندوز ایجاد کنید. این ابزار را اجرا کرده و دسترسی‌های لازم را برای ایجاد تغییر در رایانه به آن بدهید. روی Browse کلیک کنید تا فایل ISO ویندوز را پیدا کنید و سپس روی Next کلیک کنید.

 

در صفحه بعد، روی USB device کلیک کنید. این ابزار می‌تواند ISO را در صورت نیاز روی یک DVD نیز بنویسد.

 

با استفاده از منوی بازشدنی می‌توانید فلش USB که قرار است استفاده کنید را انتخاب نمایید. اگر این فلش را هنوز به رایانه وصل نکرده‌اید، این کار را هم‌اینک انجام دهید و سپس روی دکمه Refresh کلیک کنید. زمانی که درایو صحیح را انتخاب کردید روی Begin copying کلیک کنید.

 

اگر درایو USB حاوی برخی داده‌ها باشد، در ادامه یک هشدار ملاحظه می‌کنید که به شما اخطار می‌کند این درایو فرمت خواهد شد و همه داده‌هایی که روی آن ذخیره شده‌اند، پاک می‌شوند. اگر مشکلی با این موضوع ندارید روی Erase USB Device کلیک کنید. توجه کنید که اگر از یک درایو USB فرمت شده استفاده کنید، این هشدار را مشاهده نخواهید کرد.

 

گام سوم: کپی داده‌ها به فلش بوت ویندوز

اینک کافی است صبر کنید تا این فرایند تکمیل شود. این فرایند معمولاً چیزی بین 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد و در طی آن درایو فرمت شده و فایل‌های ویندوز روی فلش کپی می‌شوند.

 

زمانی که فرایند کار پایان گرفت، می‌توانید این ابزار را ببندید.

 

اکنون اگر در فایل اکسپلورر نگاهی به فلش بیندازید، می‌بینید که همان فایل‌هایی که روی DVD نصب ویندوز قرار داشتند، داخل آن کپی شده‌اند.

 
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
به منظور نصب سیستم عامل های ویندوز و یا لینوکس در یک کامپیوتر، نیاز به یک دیسک DVD و یا یک فلش مموری دارید. اگر بخواهید با یک دیسک این کار را انجام دهید، تنها کافیست فایل ایمیج ویندوز و یا لینوکس را بر روی دیسک رایت کنید. اما اگر بخواهید این کار را با یک فلش مموری انجام دهید نیاز به یک نرم افزار جهت بوتیبل کردن فلش مموری دارید. معروف ترین نرم افزار در این مزینه Rufus نام دارد. Rufus فایل های ایمیج ویندوز و یا لینوکس را در فلش مموری ریخته و آن را قابل بوت و یا همان بوتیبل میکند. در این مقاله میخواهیم نحوه ساخت یک فلش بوتیبل با استفاده از این نرم افزار را آموزش دهیم.
 
 
ساخت فلش مموری بوتیبل
 
نرم افزار را دانلود و سپس با دو بار کلیک کردن بر روی فایل اجرایی آن، اجرایش کنید (نرم افزار "پورتیبل" بوده و نیازی به نصب کردن ندارد).
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
فلش مموری تان را به کامپیوتر متصل کنید تا در نرم افزار در کادر “Device” ظاهر شود.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
هم اکنون از طریق کادر “Partition Scheme and Target System Type” باید نوع پارتیشنی که در فلش مموری ساخته میشود را از بین دو حالت “GPT” و “MBR” و همچنین نوع بایوس سیستمی را که میخواهید ویندوز و یا لینوکس را در آن نصب کنید را انتخاب نمایید.
 
نکته: اگر برای مثال هارد دیسکی که میخواهید ویندوز و یا لینوکس را در آن نصب نمایید پارتیشن از نوع GPT داشته باشد، فلش مموری نیز باید از نوع GPT باشد.
 
به منظور تبدیل نوع پارتیشن MBR به GPT و همچنین نصب ویندوز در حالت GPT، از مقالات زیر کمک بگیرید:
 
 
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
در این بخش سه گزینه وجود دارد که در ادامه هر کدام را شرح میدهیم:
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
- MBR Partition Scheme for BIOS or UEFI: حالت پارتیشن MBR، برای نصب در کامپیتر های دارای بایوس و یا UEFI) UEFI یک نوع بایوس جدید بوده و در کامپیوتر های مدرن میباشد). به منظور آشنایی بیشتر با رابط UEFI، مقاله زیر را مطالعه کنید:
 
 
 
- MBR Partition Scheme for UEFI: برای پاریتیشن های از نوع MBR در کامپیوتر های دارای UEFI.
 
- GPT Partition Scheme for UEFI: برای پارتیشن های از نوع GPT در کامپیوتر های دارای UEFI.
 
در مرحله ی بعدی باید از طریق کادر “File System” فرمت مورد نظر برای فلش مموری را انتخاب کنید.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
برای نصب ویندوز همان “FAT32” مناسب میباشد.
 
کادر بعدی نیز که “Cluster Size” میباشد را در حالت “Default” قرار دهید و همچنین نام مورد نظر برای فلش مموری را نیز در کادر “New Volume Label” وارد کنید.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
رسیدیم به بخش “Format Options”. این بخش برای تنظیمات مربوط به فرمت کردن فلش مموری و ریختن فایل ایمیج در آن است.
 
در این بخش چندین گزینه وجود دارند که هر کدام را در ادامه شرح میدهیم:
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
- Check Device for Bad Blocks: چک کردن کامل فلش مموری برای یافت و تعمیر سکتور (Sector) های آسیب دیده. اگر تیک این گزینه را بزنید باید تعداد دفعات چک کردن را نیز از کادر مقابل همین گزینه انتخاب کنید.
 
- Quick Format: با زدن تیک این گزینه فلش مموری سریع فرمت میشود. اگر تیک این گزینه را نزنید کامل و طولانی فرمت میشود.
 
- Create a Bootable Disk Using: تیک این گزینه را بزنید، نوع ایمیج را از کادر مقابل همین گزینه بر روی “ISO Image” قرار دهید، و سپس فایل ایمیج را با استفاده از آیکن دیسک که در عکس زیر نیز مشخص شده در نرم افزار وارد نمایید:
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
- Create Extended Label and Icon Files: با زدن تیک این گزینه یک آیکن برای فلش مموری قرار خواهد گرفت.
 
 
پس از انتخاب گزینه های صحیح، “Start” را کلیک کنید تا ساخت فلش مموری بوتیبل آغاز شود.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
فرمت کردن فلش مموری با استفاده از نرم افزار Rufus
 
اگر میخواهید فلش مموری را با استفاده از Rufus تنها فرمت نمایید، ابتدا فرمت مورد نظر برای آن را از طریق کادر “File System”  انتخاب کنید و سپس از طریق بخش “Quick Format” مشخص کنید که فلش سریع فرمت شود و یا خیر، تیک گزینه ی “Create a Bootable Disc Using” را نیز بردارید، و سپس “Start” را کلیک کنید.
 
آموزش ساخت فلش مموری بوتیبل با استفاده از نرم افزار Rufus
 
 
  •  
 
 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 

 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 

 

نصب ویندوز روش های مختلفی دارد که یکی از این روش ها استفاده از فلش مموری برای نصب ویندوز میباشد. با استفاده از نرم افزار Rufus میتوانید فلش خود را مانند یک DVD به صورت بوت درآورده و ویندوز را از روی فلش بر روی کامپیوتر نصب کنید

 

1. نرم افزار Rufus را اجرا کنید:


2. در این نرم افزار و کادر Device، فلش مموری خود را انتخاب کنید.

 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 


3. در کادر Format Options ، گزینه های Quick format و Create a bootable disk را تیک بزنید.


4. در همین کادر بر روی دکمه سمت راست (که آیکون CD دارد) کلیک کنید و فایل ISO Image را انتخاب کنید.


5. بر روی دکمه Start کلیک کنید و منتظر بمانید تا عملیات تمام شود.

 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 

 

آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

 


توجه: فلش مموری شما فرمت خواهد شد.

 

بعد از پایان کار، میتوانید سیستم خود را توسط این فلش مموری بوت کنید و اقدام به نصب ویندوز نمایید.

 

 پایانی

اکنون که درایو USB نصب ویندوز را در اختیار دارید، می‌توانید از آن استفاده کرده و یک رایانه را بوت کنید تا بتوانید ویندوز را رویش نصب نمایید. توجه کنید که ممکن است برای انجام این کار لازم باشد برخی تنظیمات بایوس سیستم خود را تغییر دهید تا سیستم از فلش بوت شود. همچنین باید به نوع بایوس خود توجه داشته باشید تا در فرایند استفاده از فلش بوت ویندوز با مشکلی مواجه نشوید.

 

👏🏻like

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در ۱۴۰۱/۶/۲۸ در 19:42، نیما گفته است:

حسین ممنون از مطالبی که میذاری، کاربردی هستن، چندتا از پست هایی که گذاشتی رو نگاه کردم، توی بوت esxi هم روفوس بود، نمیدونم خودتم ازش استفاده می کنی یا نه ولی پیشنهاد می کنم Ventoy رو تست کنی، واقعا رقیب براش ندیدم، یک بار فلش رو بوتیبل می کنی بعد مستقیم فایل های iso رو کپی می کنی تو فلش یا میتونی قبلیا رو حذف کنی... iso همون جوری تک فایل می مونه و دیگه برای هر فایل بوتت لازم نیست فلشو فرمت کنی یا مجدد از نرم افزارش استفاده کنی فقط iso کپی پیست می کنی... موقع بوت هم یه صفحه میاد میتونی انتخاب کنی چی بوت بشه، اون صفحه هم با کد میتونی کاملا شخصی سازیش کنی، عاشقشم

قربانت . من یکی دوبار بیشتر از rufus استفاده نکردم . 

بعدا دانلود میکنم این برنامه که گفتی رو.

چون فایل iso ویندوز یا لینوکسی که دانلود میکنم رو با برنامه winrar از فشرده خارجش میکنم و میریزم رو فلش . و اکثر سیستما هم قبول میکنن از طریق بوت.

نیازی نداشتم فلش رو بوت کنم . البته همه فلش ها مثل هم نیستن باید بوت بشن

 

برای اینکه بخوای فایل ایزو رو از حالت فشرده خارجش کنی باید موقعی که برنامه winrar رو نصب میکنی از اکستنشن فایل ها iso رو هم تیک بزنی تا ساپورت کنه این فرمت رو . چون تو حالت عادی تیک نخورده .

 

ویرایش شده توسط HosseiN
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...