رفتن به مطلب

طرز تهیه دوغ گاز دار خانگی


ارسال های توصیه شده

در این پست به شما طریقه ی درست کردن دوغ گاز دار خانگی را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.


مواد لازم دوغ گاز دار خانگی :

ماست
به مقدار لازم-100 گرم
آب-100 گرم
چند حبه قند-100 گرم

طرز تهیه دوغ گاز دار خانگی :
*. به نقل از آکاایران : برای این کار از ماست ترش استفاده می کنیم. اگر ترش نیست ماست را در ظرف سر بسته و به مدت 2 روز در بیرون یخچال نگهداری می کنیم وقتی ترشید ، ماست را آنقدر هم می زنیم تا کاملا براق شود آنگاه دو برابر ماست ، آب به آن اضافه می کنیم.
*. به میزان دلخواه نمک هم اضافه می کنیم .حال برای گازدار شدن دوغ کافیست دو حبه قند به آن اضافه کنیم ، سپس دوغ را به مدت یک ربع ساعت در ظرف سربسته ای کاملاً سربسته و محکم خوب هم میزنیم و بعد ظرف حاوی دوغ را در هوای آزاد به مدت یک هفته نگهداری می کنیم.
*. در آخر پس از آماده شدن ، می توانید به آن پودر موسیر اضافه کنید و یا از عرقیاتی مثل عرق نعناع یا شاهسپرن برای خوش طعم شدن آن استفاده کنید . به یاد داشته باشید هرگز بیش از حد از قند برای گازدار کردن دوغ استفاده نکنید.

خواص ماست :
*. ماست به روده ها کمک می کند تا به حال عادی خود برگردند؛ باکتریهای مضر را از روده ها خارج می کند و در نتیجه هضم و جذب غذا آسان می شود.کلسیم موجود در ماست برای سالخوردگان بی اندازه مفید است و این اشخاص که همیشه از عفونتهای روده ای خود می نالند اگر بطور مرتب ماست بخورند گاز و عفونت روده آنها به کلی برطرف خواهد شد.ماست بهترین دارو برای معده است، زیرا علاوه بر اثرات درمانی که در یبوستهای مزمن و اسهال دارد باکتری های مفیدی در معده تولید می کند که برای سلامت بسیار مفید است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...