رفتن به مطلب

طرز تهیه شربت آلبالو


ارسال های توصیه شده

مواد لازم شربت آلبالو

آلبالو ۲۵۰ گرم

شکر ۵۰۰ گرم

آب ولرم ¼ لیوان

طرز تهیه شربت آلبالو

ابتدا آلبالوها را می شوییم و با دقت هسته هایشان را خارج می کنیم. آلبالوها را در یک ظرف مناسب ( لعابی ) می ریزیم و شکر را روی آنها می پاشیم. ظرف آلبالوها را از شب قبل داخل یخچال قرار می دهیم تا آلبالوها آب بیندازند.

پس از گذشت این مدت قابلمه لعابی را روی حرارت قرار می دهیم و آب ولرم را به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه باید ملایم باشد ، اگر حرارت خیلی کم باشد رنگ شربت سیاه می شود و اگر خیلی زیاد باشد آلبالوها را می سوزاند.

هم زدن شربت را ادامه می دهیم تا شکر به طور کامل در شربت حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد اجازه می دهیم حدود ۱۵ دقیقه شربت را روی حرارت بماند تا غلظت کافی را به دست آورد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

شربت را صاف می کنیم و پس از ریختن در یک ظرف دربسته در یخچال قرار می دهیم. آلبالوهای موجود در شربت را می توانیم برای تهیه مربای آلبالو استفاده کنیم. برای هر بار مصرف مقدار کمی از شربت آلبالو به همراه مقداری آب خنک داخل لیوان می ریزیم و پس از مخلوط کردن شربت و آب مصرف می کنیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...