رفتن به مطلب

۳تکنیک برای ارتباط گیری با نوجوان


numb

ارسال های توصیه شده

۱)تقویت به اضافه خاموشی:

الف)تقویت:یعنی بزرگ نمایی کارهای کوچکِ مثبت چون معمولا کار کوچک را کسی نمی بیند.

ب)خاموشی:یعنی برچسب نزنیم،تنبیه نکنیم،محروم و مقایسه نیز نکنیم که این باعث تعاون می شود و تعاون هم با خود،دلبستگی ایمن به همراه می آورد.یعنی نوجوان را لا به شرط دوست داشته باشیم و به او محبت کنیم.پس از آن برای نوجوان جدول سود و زیان طرح می کنیم.

پ)جدول سود و زیان:جدول سود و زیان برای فعلی که نوجوان انجام می دهد و نه خود او.در مورد کار خوب،والد یا مربی می اندیشد و در مورد کار بد،اگر خود نوجوان فعل منفی و بد خود را مطرح کرد والد مشارکت کرده و از او دلیلش را می پرسد؛اما معمولا نوجوان فعل بد خود را مطرح نمی کند چون این کار را دوست دارد که در این صورت مربی یا والد از او سوال باز و بسته می پرسد.مثال:می توانی فیل را در ذهنت بیاوری؟

 

۲)برش روزانه:بین۱۶-۱۵دقیقه شخص را از نقش او خلع سلاح میکنیم.یعنی مثلا من دختر و خواهر کسی نیستم و هیچ نقشی را قبول نمیکنم چون پذیرش نقش،منعیت دارد و در این بازه زمانی کارهای لذت بخش در راستای ارزش ها انجام می دهیم.

 

۳)حیطه بندی:بین۱۷_۱۰ تا حیطه باید در زندگی از حیطه ها انرژی گرفت.مثال:حیطه ورزش،خواب،مطالعه و....بایستی توجه داشت که اگر حیطه بندی ما زیر ۱۰ تا باشد باعث افسردگی،اضطراب و پرخاشگری می شود و بالای۱۰تا سبب سرخوشی و خوش بینی نسبت به زندگی می شود.

نکته:یکی از صفات بارز در نوجوانی،سردرگمی است پس حیطه بندی انسان ها را از نیهیلسم و افسردگی در می آورد.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...