رفتن به مطلب

رابطه نوه و پدربزرگ و مادربزرگ


Topaz

ارسال های توصیه شده

📍رابطه نوه و پدربزرگ و مادربزرگ 

 

✴️کلمه سالمند شاید یه تصویر از زمینگیری، سکته، آلزایمر و بطور کلی ناتوانی به ذهن بیاره. در صورتیکه خیلی از انسان ها با یه سلامت نسبی پا به این مرحله میذارن و براشون سرآغاز فعالیت هایی است که تو جوانی و میانسالی بخاطر کار و مشغله نتونستن انجام بدن. 

👈متاسفانه تو کشور ما فرد میانسال شرایط سخت تری نسبت به بقیه جاها داره و شاید دغدغه مالی به فرد اجازه سفر و سایر فعالیت ها رو نده. ولی خوب ما از حالت بهینه اش صحبت میکنیم. وقت خالی بیشتر و علاقه قلبی به فرد سالمند این اجازه رو میده که با نوه ها وقت زیادی بگذرونند. 

❇️واقعیت اینه که شرایط زندگی و بدو بدوها اجازه نمیده ما از بچگی بچه هامون لذت کافی ببریم به همین دلیل افراد سالمند سعی میکنن با خیال راحت لذت ببرن و بازی کنند. این وسط انتقال تجربه و مهارت صورت میگیره و کودک کارهایی رو با اونها انجام میده که پدر و مادر کمتر بهش اجازه میدن. 

✳️حالا به دو موضوع مهم اشاره کنیم: 

👈🏿اول قضیه دو تربیتی شدن و آسون گیری بیش اندازه مادر بزرگ و پدر بزرگ هست. اگر این قضیه اذیتتون میکنه باهاشون در میون بذارید. مطمئن باشید شرایطتون رو درک میکنن. و از اول به بچه بفهمونید که قوانین خونه مادر بزرگ با ما فرق نداره و لزوما نمیتونه هرکاری که اونجا انجام میده در خونه هم تکرار کنه. 

✳️دوم: درسته نوه خیلی عزیزه ولی این به این معنی نیست که بچه ها رو بر سر اونها آوار کنید و یجوری از خودتون سلب مسئولیت کنید. مسلما مهدکودک مناسب میتونه شرایط آموزشی و مراقبتی خوبی از فرزندتون به عمل بیاره. حتما قبل از بچه دار شدن فکر مراقبت ازش رو خیلی شفاف در نظر بگیرید و بعد تصمیم بگیرید... 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...