رفتن به مطلب

کودک سنگ صبور


Topaz

ارسال های توصیه شده

⚠️کودک سنگ صبور

📍موضوع این پست مربوط به دردو دل کردن با بچه هاست. 

👈(پاسخ سوالات بسیاری از پدران و مادران)

 

🔔درد و دل به معنی بیرون ریختن احساسات منفیه تا شخص احساس سبکی کنه. 

✴️در صورتیکه تحقیقات نشون داده درد و دل نه تنها باعث ایجاد حس خوب تو اشخاص نمیشه بلکه احساس منفیشون رو تشدید میکنه و مضاف بر این حس منفی رو به سمت مقابل هم انتقال میده. 

👋متاسفانه همیشه فرهنگ ما به این منوال بوده که چندتا بچه بیاریم، عصای پیری و کوریمون بشه، دور و برمون رو بگیره تا احساس تنهایی نکنیم. 

❌حالا این وسط ها برای اینکه دلمون سبک بشه پیش بچه مون از همه جا درد و دل میکنیم، از پدرش، از مادرش، خانواده همسرمون، دوستمون، دوره تلخ و سخت بچگیمون.. به خیال خودمون سبک شدیم و باهاش خیلی هم رفیقیم. 

🚫ولی باید بگم درد و دل با بچه مون اشتباه ترین کار ممکنه. 

💢چون یه حجم زیاد از احساس منفی رو بهش منتقل میکنیم و اون سنگینی این بار رو به دوش میکشه و احساس میکنه باید ما رو نجات بده. مایی که قربانی شرایط بد زندگی بودیم. حالا اگه نتونه چی؟ 

⭕️بچه میمونه با یه احساس گناه و عذاب وجدان وحشتناک، احساس منفی فراوان به اون شخص و افسردگی که باید تا آخر عمر باهاش دست به گریبان باشه. 

 

دوستان عزیز والدین باید منبع قدرت و حمایت برای بچه ها باشند چون این وظیفه رو به عهده گرفتند. ولی در مقابل بچه ها چنین مسئولیتی ندارند. لطفا بیخود و بی جهت نقش آدم های قربانی رو براشون بازی نکنید و بهشون احساس گناه وارد نکنید. اگر از این مساله رنج میبرید با یک مشاور مشورت کنید و به راه حل برسید.

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...