رفتن به مطلب

حیوان آزاری در کودکان


Topaz

ارسال های توصیه شده

حیوان آزاری در کودکان

❎مساله حیوان آزاری شاید از دور خیلی مهم به نظر نیاید و یا حتی موضوع لوکسی باشه که پدر و مادرها رو نگران نکنه. ولی وقتی به عمق قضیه نگاه میکنیم میبینیم که بچه بی دلیل و بخاطر سرخوشی اینکارو نمیکنه. حالا یکی یکی به دلایل این کار میپردازیم و بررسی میکنیم که چرا بچه ها این کارو میکنن.
✳️یه دلیل خیلی پررنگ الگو برداری هست. یعنی بچه وقتی با عده ای مواجه میشه که حیوانات رو اذیت میکنند قبح و زشتی کار ریخته میشه و برای اینکه از اونا عقب نمونه اون هم شروع به حیوان آزاری میکنه.
✳️دومین دلیل خشونت پدر و مادر هست. تصور کنید پدر و مادر پرخاشگری که کودک رو کتک میزنن، تحقیر میکنن و توجه مثبت لازم رو بهش ندارن. خوب کودک که نمیتونه بره پدر و مادر و کتک بزنه. چون مسلما ازش قوی تر هستند به همین خاطر یا میره بچه های دیگه رو میزنه یا به اشیا آسیب میزنه و یا زورش به حیوانات میرسه و اونا رو اذیت میکنه. پس در حقیقت منشاء حیوان آزاری یه جای دیگه هست و خود بچه ها هم قربانی این موضوع هستند. به این موضوع میگن مکانیسم دفاعی جابجایی. یعنی ما زورمون به مقصر اصلی نمیرسه سر یکی دیگه خالی میکنیم.
❇️فرض کنید یه زنی از دست شوهرش عصبانیه ولی زورش به شوهرش نمیرسه یا به هر دلیلی نمیتونه موضوع رو با اون حل کنه حالا خشمش رو سر بچه هاش خالی میکنه و اونا رو کتک میزنه. حالا بچه هم زورش به مامانه نمیرسه میره بچه های دیگه رو کتک میزنه یا حیوونارو اذیت میکنه و این چرخه ادامه پیدا میکنه. در بعضی از مواقع افراد حیوان آزار‌ از این کار لذت میبرن و در کنار این رفتارهایی دارن که کاملا برخلاف قوانین اخلاقی و اجتماعی هست و فقط به حیوان آزاری محدود نمیشه که در یه پست دیگه مفصل راجع بهش بحث میکنیم.

✅پی نوشت
لطفا علاقه و دوستی با حیوانات رو از همون کودکی به بچه یاد بدین. مطمئن باشید آدمایی که با حیوانات مهربان هستن با انسان ها صد برابر مهربان تر هستند.
دوم: اگر از حیوانات خاصی میترسید حداقل در حضور بچه این مساله رو عنوان نکنید و نشون ندین.
سوم: بچه ها بیشتر از هر چیزی از خودتون الگو میگیرن. گاهی با هم برای پرنده دانه بریزید، به حیوانات غذا بدین تا بچه ها ببینند و یاد بگیرن. جامعه ما در حال حاضر به مهربانی بیشتر از هر چیزی احتیاج داره .
 

ویرایش شده توسط Topaz
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...