رفتن به مطلب

سیا و مبارزه با القاعده


Topaz

ارسال های توصیه شده

spacer.png

 

📌 برای بیش از یک دهه، سیا برای مبارزه با القاعده از هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره‌ها، دستگاه‌های ردیابی و جاسوسان استفاده می‌کرد. در همین راستا این سازمان از حدود سال ۲۰۰۵، به طور پنهانی پروژه‌ای به نام «چشم‌های شیطان» را آغاز کرد. سیا عروسک کوچکی (اکشن فیگور) از بن‌لادن ساخت که قرار بود بین کودکان افغانستان و پاکستان توزیع شود، در این عروسک موادی به کار رفته بود که وقتی به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار می‌گرفت، صورتش قرمز و چشمهایش سبز می‌شد و خطوطی تیره بر صورتش شکل می‌گرفت. این دگردیسی، ظاهری شیطانی و ترسناک به آن می‌داد. هدف این پروژه ترساندن کودکان از بن‌لادن بود تا در آینده جذب القاعده نشوند.

 

📌 سیا برای ساخت این عروسک‌ به سراغ اسباب‌بازی‌ساز مشهور «دونالد لوین»، مدیر اجرایی سابق «Hasbro» و سازندۀ فیگور اکشن‌های محبوب «G.I.Ioe» رفتند. در نهایت نمونه اولیه این عروسک‌ها ساخته شد، ولی سیا به دلایلی این پروژه را متوقف کرد. اینکه چه تعداد از آنها ساخته شده را کسی نمی‌داند، اما چندی پیش یکی از آنها در حراجی «Nate D. Sanders» به قیمت ۱۱,۸۷۹ دلار فروخته شد.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...