رفتن به مطلب

مرموزترین زندان در تمام دوره‌های تاریخ


Topaz

ارسال های توصیه شده

spacer.png

🌹 مرموزترین زندان در تمام دوره‌های تاریخ

زندان آلکاتراز، این زندان مخوف و تاریخی که به امنیتی ترین زندان جهان معروف بوده و در دوره‌های مختلف تاریخی برای خودش کلی سر و صدا به پا کرده، این روزها دیگر به یک مکان برای تورهای تفریحی و بازدیدهای علاقه مندان به تاریخ این زندان تبدیل شده است!

در سال ۱۸۵۰ میلادی در جزیره آلکاتراز، تاسیسات نظامی گسترده ای بنا شد. پس از آن تا سال ۱۹۳۳ میلادی این مکان به عنوان یک زندان نظامی کاربری خود را آغاز کرد.

در ۲۱ ماه مارس سال ۱۹۶۳ میلادی، به دستور رابرت اف کندی این زندان که دیگر به تبعیدگاه ۲۵۰ زندانی تبدیل شده بود، برای همیشه تعطیل شد. درباره زندان آلکاتراز و علت تعطیلی آن دلایل مختلفی ذکر شده است. مسائلی همچون سنگین بودن هزینه اداره آن نسبت به دیگر زندان ها و آلوده کردن آب خلیج سانفرانسیسکو بر اثر فاضلاب آن است.

این زندان در طول ۲۹ سال فعالیتش، ۱۴ تلاش مختلف از سوی زندانیان برای فرار از آن صورت گرفت که در جریان آنها ۳۶ زندانی مشارکت داشتند. جالب است که اکثر این فرارها ناموفق  بوده اند

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...