رفتن به مطلب

30 درصد 3 ماه


Aftaabgardaan

ارسال های توصیه شده

فرض کنید که اول آذر شما 100 هزار تومن پول نقد گذاشتید تو کمد خونتون.

واقعیت اینه که ج.ا در طی سه ماه گذشته سی هزار تومن از اون پول رو ازتون گرفته و الان 70 هزار تومن توی کمدتون دارید.

ج.ا در بهترین حالت سی درصد دارایی نقدی و درآمد مردمش رو توی سه ماه ازشون دزدیده. به همین راحتی 30 درصد قدرت خرید مردم توی 3 ماه ازشون گرفته شده (خیلی بیشتره آ، در بهترین حالت 30 درصد)

و بامزه می دونید چیه؟ تورم سهم بندی و توزیع ثروت رو تغییر میده. در همین حال که ما داریم بابت دلار و گرونی استرس میکشیم و فکر میکنیم همون غذایی که امروز میخوریم رو میتونم ماه بعد هم بخوریم یا نه! نسل مولتی میلیاردرهای آینده ایران دارن متولد میشن.

همین امروز بانک مرکزی دلار صادرکنندگان را 44000 تومن خریده این یعنی این نرخ کف نرخ ارز مورد قبول دولت! به چه زبونی بگن مثل خر تو گل گیر کردن و حاضر به دلار 50 هزار تومنی و شاید بیشتر میشن که هزینه های پایان سال دولت رو بدن؟

گرونی فعلی گوشت؛ نوک کوه یخی هست که ماه ها پیش به دلیل کم بود نهاده دامی در حال ایجاد بود و همه اقتصاددان ها هشدارش رو دادن. همون موقع که جوجه های یک روزه معدوم می شدن و گاو شیری به سلاخ خونه می رفت. تازه الان در وسط بحران هستیم و قیمت فعلی، نسبت به آینده بسیار ارزونه. بهتره عادت کنید به قیمه و آبگوشت بدون گوشت.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...