رفتن به مطلب

مزرعه حیوانات جورج اورول


Aftaabgardaan

ارسال های توصیه شده

این روزها اسم ساواک خیلی شنیده میشه. سازمان اطلاعات و امنیت کشور، مخفف شده بوده به ساواک. یک سازمان عریض و طویل بود که از نظامیان برجسته تا افسرهای معمولی، از نیروهای کادری تا خبرچین ها توش مشغول به کار بودن. سازمانی که بیش از 10ها هزار نفر به شکل رسمی توش مشغول به کار بودن.

نیوزویک مدعی ساواک با شبکه خبرچین هاش بالای 3 میلیون نفر بوده! (کل ساواک آ، اون بخشی که مشهور شده یکی از بخش های دهگانه ساواک با عنوان "اداره کل سوم ساواک"ه که مربوط اداره امنیت داخلی بوده.)

یه سری از افراد برجسته و شناخته شده ساواک که اون اوایل اعدام شدن. اما فکر میکنید بقایای دستگاه امنیتی رژیم شاه چی شدن؟ تمام اون چند هزار افسر و نیروی کادری و هزاران (میلیون ها!) خبرچین چی شدن؟ ارتشبد فردوست (از ساواکی های بلندمرتبه، قدیمی ترین دوست پهلوی دوم. هم رده های فردوست کارشون به دادگاه نرسید توی همون پشت بوم مدرسه رفاه کشته شدن.) که تا اواسط دهه شصت وسط تهران میچرخید چیکار میکرد به نظرتون؟

فکر میکنید وقتی ارتش، ژاندارمی، آموزش و پرورش، ادارات دولتی و... همه شون با رژیم بعد از پهلوی همکاری کردن، ساواک نکرده؟ فکر میکنید اخوند روضه خون نیروی سرکوب و شبکه جاسوسی و شکنجه گر رو از کجا آورد؟ همشون تو همون یه دونه هواپیما بودن که از پاریس اومد؟

ویرایش شده توسط Aftaabgardaan
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...