رفتن به مطلب

هشدار متخصصان: سرطان در سنین زیر ۵۰ سال در حال افزایش است


Topaz

ارسال های توصیه شده

spacer.png

🔺 هشدار متخصصان: سرطان در سنین زیر ۵۰ سال در حال افزایش است

🔹متخصصان دانشگاه هاروارد می‌گویند با وجود پیشرفت علم و کاهش آمار مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان، سن ابتلا به این بیماری در جهان کاهش یافته است.

🔹به گفته این متخصصان، از دهه ۹۰ میلادی تاکنون ابتلا به سرطان سینه، مری، معده، کلیه، کبد، مثانه، روده بزرگ، پانکراس، پروستات و تیروئید در سنین زیر ۵۰ سال، زیر ۴۰ سال و حتی زیر ۳۰ سال به شدت افزایش یافته است.

🔹هیچکس به درستی نمی‌داند اما مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی، آلودگی هوا، چاقی، نداشتن تحرک و فعالیت فیزیکی و سهم ناچیز میوه و سبزیجات در رژیم غذایی از جمله عواملی هستند که به گفته سازمان جهانی بهداشت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

🔹محققان دانشگاه هاروارد افزایش مصرف غذاهای غربی و فرآوری‌شده و تغییر سبک زندگی مردم را نیز در کاهش سن ابتلا به سرطان بی‌تقصیر نمی‌دانند.

🔹به گفته یکی از این محققان، نیاز نیست شما به مدت ۶۵ سال محصولات گوشتی فرآوری‌شده (مثل سوسیس، کالباس و کوکتل) مصرف کنید، کافیست ۲۰ سال این کار را انجام دهید تا در سنین جوانی به سرطان معده یا روده بزرگ مبتلا شوید!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...