رفتن به مطلب

رنگ ها چه تاثیری در طراحی وب سایت دارند؟


قاتل لغت

ارسال های توصیه شده

%D8%B1%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8

رنگ ها چه تاثیری در طراحی وب سایت دارند؟

همانطورکه شما نیز میدانید گرافیک و ظاهر وب سایت بسیاراهمیت دارد، طبق تحقیقات 85%مردم اذعان کرده اند که اگر وارد وب سایتی شوند که ظاهر آنرا نپسندند، آنرا ترک خواهند وهمین موضوع باعث میشود سئو وب سایت شما تحت تاثیر قرار گیرد و کسب و کار اینترنتی شما کمتر دیده شود برای جلوگیری از این مشکل همواره باید تمام فاکتورهای مهم طراحی سایت کاربرپسند را رعایت کرد.در این مقاله درباره تاثیر رنگ ها در طراحی وب سایت های با کاربرد مختلف صحبت میشود، به عنوان مثال ،طراحی وب سایت فروشگاهی و شرکتی آنقدر متفاوت است که رنگ های مورد استفاده شده در آن نیز میتواندد یک فاکتورمهم برای جذب یا دفع مشتریان شما باشد.

برای داشتن یک وب سایت موفق تنها محتوای خوب و یا رعایت اصول سئو کافی نیست، اگر وب سایت شما دارای محتوای عالی هم باشد ولی کاربر، ظاهر و رنگ های به کاربرده را دوست نداشته باشد، در وب سایت تان وقت نخواهد گذاشت و خارج خواهد شد، و بانس ریت وب سایت تان بالا خواهد رفت و این نکته منفی میتواند رنک و رتبه وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.سوال اینجاست که حالا که این موضوع چنان حائز اهمیت است در طراحی وب سایت،باید به چه نکاتی درباره استفاده از رنگ ها توجه کرد؟

چه رنگی مناسب وب سایت من است؟

پاسخ به این سوال بسیار مهم است،و تنها سلیقه شما نیز نمیتواند فاکتور مهم باشد بلکه دانشمندان علم هنر وشناخت رنگها،روانشناسی و بازاریابی و… سالهاست در حال تحلیل این موضوعات هستند،به عنوان مثال،شاید شما نیز مواجه شده باشید که زمانی که وب سایت های فروشگاهی، تخفیفی برای مشتریان قائل میشوند طراحی و بنر آن ها نیز بیشتر با رنگ قرمز انجام شده است،زیرا رنگ قرمز تاثیر محرک روی کاربران دارد، این رنگ آنقدر در ایجاد اضطراب، فوریت و تشدید احساسات موثر است که بسیاری از رستوران ها و ارائه دهندگان خدمات غدایی،در طراحی بنرو منو و وب سایت از این رنگ استفاده میکنند تا مشتریان را تشویق به اشتهای بیشتر کنند.

اگر شما قصد دارید یک طراحی وب سایت برای خدمات درمانی و پزشکی خود سفارش دهید بهترین رنگ برای وب سایت شما، استفاده از رنگ هایی است که برای ایجاد آرامش و از بین بردن تنش و اضطراب به کار میرود استفاده کنید مانند رنگ های آبی و سبز.

ممکن است کسب و کار وبیزنس شما،درباره بانوان و یا ارائه خدمات خاصی برای خانم ها باشد، در این مورد بهترین رنگ هایی که میتواند به شما در جذب مخاطب کمک کند،رنگی است که مورد علاقه بانوان باشد مانند رنگ صورتی و تنالیته های مختلف از این رنگ،همچنین رنگ های پرطرفدار دیگر نیز میتواند پر کاربرد باشد

وب سایت هایی در زمینه فروش محصولات و یا ارائه خدمات فعالیت میکنند که تمرکز آن ها روی تشویق و تحریک کاربر برای اقدام به کاری است مانند تشویق به خرید و یا استفاده از تخفیف های آخر هفته، میتوانند از رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی استفاده کنند.

 

طراحی وب سایت برای موسسات و ارائه دهندگان خدمات مالی و بانک ها باید به گونه ای باشد که بتواند اعتماد و حس خاطر جمعی به مخاطب منتقل کند.شاید شما نیز متوجه شده باشید که در این زمینه رنگ آبی کاربرد گسترده دارد، زیرا این رنگ تداعی کننده حس آرامش، صلح، اعتماد است.

اگر کسب وکار شما در زمینه تکنولوژی و یا صنعت است رنگی که میتواند به شما کمک کند که وب سایت موثرتری داشته باشید ، رنگ خاکستری است .

شاید شما قصد داشته باشید برای برند لوکس و پر قدرتان،طراحی وب سایت انجام دهید و برایتان مهم است حس لاکچری بودن و قدرت و تمایز را به مشتری القا کند و ما به شما، رنگ پر قدرت وپر طرفدار مشکی را توصیه میکنیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...