رفتن به مطلب

عجایب هفتگانه قسمت دوم


Topaz

ارسال های توصیه شده

spacer.png

عجایب هفتگانه قسمت دوم
باغ های معلق بابل

این باغ در سال 603 قبل از میلاد به دستور بختنصر پسر نبوپولاسار برای همسر مادی خود ملکه سمیرامیس که دختر هووخشتره شاه مادی ایران بود ساخت تا خاطرات ایران را با این باغ برای او زنده کند.
ساخت این باغ به این ترتیب بود که هفت پلکان سنگی بزرگ ساخته شد و روی انها با خاک مرغوب پوشانده شد و بعد لایه ای از چوب حصیر مانند بر روی انها گذاشته شد و بر روی این حصیرها سرب ریخته شد و دوباره لایه حصیر و بعد دوباره مقدار زیادی خاک مرغوب ریخته شد و نهال ها ی درختان و گل ها در این خاک کاشته شدند این نوع سیستم این اجازه را میداد که باغ به حرکت در بیاید که شاهکار مهندسی آن به حساب می آمد!
تا زمان اشکانیان این باغ پابرجا و مورد استفاده قرار میگرفت تا اینکه با طوفان شن سهمگین باغ خشکیده و نابود شد رو به فراموشی نهاد و دیگر اثری از ان پدیدار نبود. در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 با کشف اثار بابلی و ترجمه متون این راز برملا شد که باغی افسانه ای در بابل قرار داشته است تا اینکه روبرت کلدوی باستان شناس آلمانی توانسته بود محل برج بابل را کشف کند.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...