رفتن به مطلب

ب عنوان یک آدم مذهبی حرف میزنم...


Aftaabgardaan

ارسال های توصیه شده

تصور کن در یک کشور, عده‌ای قلیل از مسلمانان با دغدغه‌های اصیل ( مثل رعایت عدالت در حق مردم محروم و مستضعف، رعایت اصول sلامی در جامعه، عمل به فرمانهای صریح خدا در قرآن و نظیر اینها) وجود داشته باشند ولی حکوmat حاکم بر اون کشور کاملا غیر مذهبی و غیر sلامی باشه. با توجه به سازش ناپذیری اسلام با سایر ادیان و خود-برحق-خوانی تمام فرقه های sلامی و کافر خواندن هرکسی غیر از خودمان و همچینن روحیه جهادی و شهادت طلبی و انتحاری و بزن و بکش و غیره، قاعدتا ممکنه حرکتی بزنن که حکوmat غیر sلامی این آدمها رو محدود کنه، بگیره، ببره، شکنje کنه یا بُکشه یاااا بازم بکشه... مسلمه که آرزوی غایی این آدمها اینه که Nقلاب کنن‌ و حکومmatی بر پایه دستورات sلام به وجود بیارن و در اون حکوmat حقوق محرومین رو بدن، ضعیفا رو نکشن، عدالت علی (ع) رو اجرا کنن و اون آرمانشهر sلامی و چیزی شبیه حکوmat امام زمان رو در اون کشور اجرا کنن.... بعد از سالها تلاش و مجاهدت و شهید دادن، بیان و از طریق کودتا یا جنگ یا Nقلاب، مملکت رو از دست حکومt فاsق قبلی دربیارن و همه چیز بیوفته دست خودشون و برسن به آرزوشون... ولی تمام اون ایدئولوژی sلامی رو نه در عمل، بلکه فقط مقام حرف و تبلیغات به منصه ظهور برسونن... و چیزی بشه که امروز شاهدش هستیم.

اتفاقی که افتاده رو میشه این مدلی تحلیل کرد: آدمهایی که هدف اولیه‌شون مبارزه با اسtekبار بود، به قدrت رسیدند ولی به جای ایجاد یک تغییر مثبت، فساد عظیمی به بار آوردند جوری که بوی گندش خودشونم اذیت کرده... ماهیت قدrت فاسد کننده‌س. شاید فقط یکی مثل امام علی (ع) بتونه این گوی آتشین رو در دستاش بگیره و نندازتش زمین یا دستاش نسوزه. بقیه از پس این امتحان بزرگ الهی بر نمیان ... بر نمیان... چه پسر رضا خان بیسواد باشه، چه یک جوان خوش قلب که با پاک ترین نیت‌ها فقط به تبعیت از پدرش میخواسته طلبه باشه...

خلاصه که اون آدمها به آرزوشون رسیدند اما تپه ی فتح نشده‌ای باقی نگذاردند! و امروزه چیزی که شاهدش هستیم (در TV تلاش برای محرومیت زدایی دولت بعد از چهل و اندی سال با هشتگ #برای خدمت و #برای مردم ) اما در واقعیت چی؟ فساد، فحشا، فقر، دروغ، فریب، ریا، ربا، دزدی، اختلاس، آدم کشی، کودک کشی، جنایت، نزاm اداری فشل، نظAم آموزشی ناکارآمد، نzام بانکی فلج، خیانت به مردم، خیانت به خداوند، خیانت به قران و sلام و تشیع و... قردادهای ترکمانچای گونه و مکیدن خون ایران ....به هر حال شانسشون رو سوزوندن و افتضاحی بزرگ به بار آوردن...

به عنوان یک مذهبی حرف میزنم، تا پیش از دیدن نتیجه‌ی کار، اگر در اون سالهای اولیه nقلاب زندگی میکردم و ۴۰۰ هزار بار همه‌پرسی میشد برای انتخاب نوع حکومت، من رای‌ام sلام بود حتی اگر حکم میدادن زنی که حجاب نداشته باشه، باید سرشو با تیغ بتراشیم..! حتی اگر سخت‌ترین قواعد sلام واقعی(!؟) قرار بود بر جامعه حاکم باشه... اما حالا که دیدیم... نع. نع .نع. نع مطلق.

چیه مسلمانی؟

مسلمانی در ایران و عاشورا و اربعین و بی اعتنایی به نماز..

مسلمانی در عراق و سوریه و داعش و وحشی گری...

مسلمانی در پاکستان و افغانستان و طالب‌ها و تحجر

مسلمانی در عربستان و تعطیلی دکان ها هنگام نماز و یمن

مسلمانی در قطر و امارات و بحرین و یمن ...

مسلمانی در اندونزی و میانمار و ...

مسلمانی در شمال آفریقا و مصر و سودان و ...

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...