رفتن به مطلب

ثبت رکورد عجیب برای شارژ باتری خودروهای برقی


zeus gladiator

ارسال های توصیه شده

 

ثبت رکورد عجیب برای شارژ باتری خودروهای برقی
پیشرفت در طراحی باتری خودروهای الکتریکی باعث شده است که یک باتری (EV) معمولی ۱۰ دقیقه زمان شارژ داشته باشد. ترکیب رکوردشکن زمان شارژ کوتاه‌تر و انرژی بیشتر برای سفری طولانی‌تر.

اختصاصی شبکه علمی ثریا- این باتری با شارژ سریع ۱۰ دقیقه ای برای خودروهای برقی ساخته شده است و جعبه سیاه در بالای آن حاوی یک سیستم مدیریت باتری برای کنترل ماژول است. پیشرفت در طراحی باتری خودروهای الکتریکی باعث شده است که یک باتری (EV) معمولی ۱۰ دقیقه زمان شارژ داشته باشد. ترکیب رکوردشکن زمان شارژ کوتاه‌تر و انرژی بیشتر برای سفری طولانی‌تر. چائو یانگ وانگ، استاد مهندسی مکانیک  در ایالت پن گفت: نیاز به باتری‌های کوچک‌تر با شارژ سریع‌تر اکنون از همیشه بیشتر است. باتری‌ها و مواد خام حیاتی به‌ویژه آن‌هایی که در داخل تولید می‌شوند کافی نیست تا بتواند تقاضای پیش‌بینی‌شده را برآورده کند.

22126a.jpg

 

در ماه اوت، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا طرحی گسترده را برای محدود کردن و در نهایت ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در داخل این ایالت تصویب کرد. تا سال ۲۰۳۵ بزرگترین بازار خودرو در ایالات متحده به طور موثر استفاده از موتور احتراق داخلی را بازنشسته خواهد کرد. وانگ توضیح داد که اگر فروش خودروهای جدید به سمت خودروهای برقی با باتری (EVs) سوق پیدا کنند باید بر دو اشکال عمده غلبه کنند. شارژ مجدد آن‌ها بسیار کند است و برای کارآمد و مقرون به صرفه بودن بسیار بزرگ هستند. به جای چند دقیقه وقت گذاشتن در پمپ بنزین بسته به باتری، برخی از خودروهای برقی ممکن است تمام روز طول بکشد تا دوباره شارژ شوند.

وانگ که آزمایشگاه او با استارت آپ مستقر در کالج ایالتی همکاری می کند گفت: فناوری شارژ سریع ما برای اکثر باتری های پر انرژی کار می کند و امکان جدیدی را برای کاهش بار باتری خودروهای الکتریکی از ۱۵۰ به ۵۰ کیلووات ساعت بدون ایجاد اضطراب در رانندگان باز می کند. باتری‌های کوچک‌تر با شارژ سریع‌تر، هزینه باتری و استفاده از مواد خام حیاتی مانند کبالت، گرافیت و لیتیوم را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهند و امکان پذیرش انبوه خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه را فراهم می‌کنند. وانگ توضیح داد که این فناوری بر مدولاسیون حرارتی داخلی، یک روش فعال کنترل دما برای درخواست بهترین عملکرد ممکن از باتری متکی است. باتری ها زمانی که گرم هستند نه خیلی داغ کارآمدتر عمل می کنند. نگه داشتن باتری ها به طور مداوم در دمای مناسب چالش بزرگی برای مهندسان باتری بوده است. به گفته وانگ آنها برای تنظیم دمای باتری به سیستم‌های گرمایش و سرمایش خارجی و حجیم متکی بوده‌اند که به کندی پاسخ می‌دهند و انرژی زیادی را هدر می‌دهند.

 

61831330.jpg

وانگ و تیمش تصمیم گرفتند که دما را از داخل باتری تنظیم کنند. محققان ساختار باتری جدیدی را توسعه دادند که یک فویل نیکل فوق نازک را به عنوان چهارمین جزء در کنار آند، الکترولیت و کاتد اضافه می کند. وانگ توضیح داد که فویل نیکل که به عنوان یک محرک عمل می‌کند خود دما و واکنش‌پذیری باتری را  تنظیم می‌کند که امکان شارژ سریع ۱۰ دقیقه‌ای تقریباً روی هر باتری (EV) را فراهم می‌کند. محققان میگویند: باتری های واقعی با شارژ سریع تأثیر فوری خواهند داشت. از آنجایی که مواد معدنی خام کافی برای هر خودرو با موتور احتراق داخلی وجود ندارد تا با یک خودروی برقی مجهز جایگزین شود شارژ سریع برای استفاده از خودروهای الکتریکی ضروری است. وانگ گفت که شریک او (EC Power) در حال کار برای تولید و تجاری سازی باتری شارژ سریع برای آینده است که مقرون به صرفه و پایدار در زمینه برق رسانی خودرو است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...