رفتن به مطلب

همه چیز در باره پلی استیشن 5


Ho3ein

ارسال های توصیه شده

شرکت سونی در سال 2019 از کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد و از همان زمان شوق و اشتیاق زیادی را در دل دوست‌داران بازی‌های ویدیویی به‌وجود آورد. این کمپانی بالاخره در تاریخ 12 نوامبر سال 2020 این کنسول را منتشر کرد و به انتظارات پایان داد. این کنسول نماینده‌ی نسل نهم کمپانی سونی است و توانسته با نوآوری‌های خود توقعات بسیاری از کاربران را برآورده کند. در ادامه می‌توانید آموزش و راهنمای جامع کنسول PS5 را که ممکن است برای استفاده از آن نیاز داشته باشید، مطالعه کنید.

فهرست مطالب:

 

نگاهی به اخبار و اطلاعات کنسول پلی استیشن 5

اخباری که طی این مدت منتشر شدند، بیشتر درباره عملکرد فنی و قابلیت‌های PS5 از این نظر بودند. برای مثال این‌که عمودی یا افقی نگه داشتن کنسول در عملکرد خنک‌کننده آن تفاوتی ایجاد نمی‌کند. یا این‌که شما فقط به ۶۶۴ گیگابایت از حافظه SSD پلی استیشن 5 دسترسی خواهید داشت؛ عددی که صرفا ۶۰٪ از حافظه ۱ ترابایتی تبلیغ‌شده را در برمی‌گیرد. علاوه بر این، گویا فعلا مشخص نیست شما باید چه‌طور حافظه SSD کنسول را ارتقا دهید، زیرا سونی اعلام کرده که درگاهی که انتظار می‌رفت محلی برای نصب حافظه SSD جانبی است، در زمان عرضه کارایی ندارد تا زمانی که خبر رسمی از سوی سونی منتشر شود. درباره درگاه‌های کنسول صحبت کردیم و بهتر است نگاهی به ویدیوهای آنباکسینگ منتشر شده از کنسول بیاندازید.

همچنین جدای از ویدیوهای بالا، شاهد روزهای پرمحتوایی برای کنسول PS5 بوده‌ایم و تریلر زمان عرضه این کنسول نیز در همین روزها به‌نمایش درآمد که در زیر می‌توانید آن را تماشا کنید. در این تریلر شاهد رونمایی از شعار نسل جدید پلی استیشن بودیم که از Greatness Awaits به Play Has No Limits تغییر کرده.

جدای از انتشار اخبار و اطلاعات سخت‌افزاری، اخبار جالب و قابل توجهی نیز درباره بازی‌های Playstation 5 منتشر شد. برای مثال رونمایی از یک ویژگی پشتیبانی از بازی‌های PS4 و اجرای آنها روی کنسول جدید یعنی انتقال اطلاعات ذخیره شده (Save) بازیکن‌ها به نسخه پلی استیشن ۵ بازی‌ها. می‌دانیم که اعلام شده بود ۹۹٪ بازی‌های PS4 روی PS5 قابل اجرا خواهند بود و جدای از بازی‌های انحصاری، برای باقی بازی‌ها این‌که بازیکن بتواند اطلاعات سیو نسخه قبلی بازی را روی پلی استیشن 5 نیز داشته باشد بستگی به سازندگان آنها دارد؛ این‌که این امکان را در بازی خود پیاده‌سازی می‌کنند یا خیر. اما آن ۱٪ بازی‌های PS4 کدام بازی‌ها هستند که روی PS5 قابل اجرا نیستند؟ به لیست زیر نگاهی بیاندازید:

  • DWVR
  • Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
  • TT Isle of Man – Ride on the Edge 2
  • Just Deal With It!
  • Shadow Complex Remastered
  • Robinson: The Journey
  • We Sing
  • Hitman Go: Definitive Edition
  • Shadwen
  • Joe’s Diner

به غیر از بازی‌های بالا، بقیه عناوینی که روی پلی استیشن ۴ منتشر شدند همگی روی پلی استیشن 5 نیز در دسترس خواهند بود. ناگفته نماند که در آخرین اخبار پلی استیشن 5 مشخص شده که بازی‌های انحصاری پلی استیشن اکثرا اجرا روی نمره فریم ۶۰ بر ثانیه وارد نسل جدید این کنسول می‌شوند؛ بازی‌هایی مثل Ghost of Tsushima و God of War.

باید بدانید:

  • رییس پلی استیشن انتظار دارد که PS5 در سال اول رکورد فروش PS4 را بشکند  (منبع)

  • پلی استیشن 5 از قابلیت ادامه سریع بازی پشتیبانی نخواهد کرد (منبع)

  • سرعت دانلود بازی‌ها در پلی استیشن ۵ از پلی استیشن ۴ بسیار بیشتر است (منبع)

  • کنسول پلی استیشن 5 آمار زمانی که در بازی‌ها گذارنده‌اید را ثبت می‌کند (منبع)

  • کنترلر دوال‌سنس با کنسول نینتندو سوییچ، PS3 و حتی PC قابل استفاده است، اما کنسول PS4 نه! (منبع)
  • دلیل بزرگ بودن کنسول PS5 اندازه خنک‌کننده آن است (منبع)
  • بازی‌های آفلاینی که روی دیسک برای پلی استیشن ۵ خریداری می‌کنید، به‌روز رسانی اجباری نخواهند داشت؛ به عبارت دیگر، اگر نسخه فیزیکی یک بازی آفلاین را خریدید، لازم نیست حتما برای اجرای بازی آن را به‌روز رسانی کنید (منبع)
  • با شکار تروفی در PS5، آیتم، تصویر پروفایل و آواتار هدیه بگیرید! به عبارت دیگر، باز کردن هر نوع تروفی به شما پاداشی چون تصویر پروفایل و آیتم‌های این‌چنینی خواهد داد (منبع)
  • کنترلر DualSense پنجاه درصد کمتر از DualShocker 4 باتری مصرف می‌کند (منبع)
  • با DualShocker 4 می‌توانید روی PS5 بازی‌های پلی استیشن ۴ را بازی کنید، اما بازی‌های پلی استیشن ۵ فقط با DualSense قابل بازی هستند (منبع)
  • پلی استیشن ۵ به WiFi 6 و Bluetooth 5.1 مجهز است (منبع)
  • هدست واقعیت مجازی مختص PS5 در دست ساخت است (منبع)

 

psvr

 

از PSVR چه خبر؟

آن‌قدر که درباره سخت‌افزار و نحوه عملکرد بازی‌ها روی پنجمین پلی استیشن اطلاعات منتشر شد، PSVR و در کل بخش واقعیت مجازی این کنسول در بی‌خبری کامل به سر می‌برد. جدای از این‌که به‌صورت رسمی می‌دانیم سونی می‌خواهد دستگاه واقعیت مجازی پیشرفته‌تری را برای نسل جدید پلی استیشن ارائه بدهد، اما جز این هیچ جزییات دیگری تایید نشده است و فقط شایعه‌ها و تحقیقات کاربران است که خبرساز شده‌اند. برای مثال، کاربری با اسم Lumen در ردیت در کدهای اپلیکیشن PS Remote کنکاو کرده و متوجه این پیام شده که بین کنسول و PSVR بعدی ردوبدل می‌شود: «زمانی که هدست PSVR روشن است، نمی‌تواند از میکروفون از طریق Remote Play استفاده کنید». این پیام ما را یاد شایعه‌ها مبنی بر بی‌سیم بودن PSVR بعدی می‌اندازد و می‌دانیم که PS5 دارای Wifi 6 است که پایداری و کیفیت بهتری ار ارتباط‌های بی‌سیم کنسول ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، تایید شده که روی پلی استیشن ۵ فقط زمانی می‌توانید از اولین PSVR استفاده کنید که می‌خواهید بازی‌های PS4 را اجرا کنید. این نیز بدین معنی است که PSVR 2 قرار است به‌کلی ارتقا یابد و مخصوص عناوین پلی استیشن 5 ساخته شود.

از شما دعوت می‌کنیم نگاهی به تغییرات منو یا رابط کاربری این کنسول داشته باشید؛ رابط کاربری که گفته می‌شود در آینده قابلیت شخصی‌سازی نیز به آن اضافه خواهد شد و شما می‌توانید چینش بخش‌های مختلف و آیکون‌ها را به میل خود تغییر دهید.

 

قبل از اینکه ادامه متن را بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به اخبار زیر بیاندازید.

 

قیمت پلی استیشن 5

پیش از انتشار اخبار بالا، اخبار زیادی از کنسول نسل بعدی سونی منتشر شد، اما این خبرها با برگزاری رویداد چند روز پیش به اوج خود رسید که در این لینک می‌توانید نگاهی به خلاصه اخبار آن رویداد بیاندازید. بالاخره قیمت کنسول PS5 در رویداد مذکور مشخص شد (۳۹۹ دلار نسخه دیجیتالی و ۴۹۹ دلار نسخه دیسک‌خور) و هر دو مدل این کنسول در روز ۲۹ آبان راهی بازار شد. جدای از این خبر، بازی‌های متعددی نیز برای بار اول و چندم در آخرین رویداد PS5 نمایش داده شدند که از میان آنها می‌توان به Final Fantasy XVI ،Hogwarts Legacy و God of War 2 اشاره کرد (برای کسب اطلاعات درباره هر کدام از بازی‌ها کافی‌ست روی نام آنها کلیک کنید).

از کنسول پلی استیشن 5 چه خبر؟ | آخرین اخبار پلی استیشن 5 تصویری از جعبه کنسول PS5
 

از شایعات گرفته تا تایید و تکذیب آنها

تقریبا قبل از این‌که با شکل و شمایل واقعی کنسول آشنا شویم، شایعه‌هایی مبنی بر این‌که PS5 قادر به اجرای بازی‌های پلی استیشن ۱ تا ۳ خواهد بود، منتشر می‌شد. بالاخره دیروز سونی به‌طور رسمی این شایعه‌ها را رد کرد و مشخص شد که PS5 فقط از بازی‌های PS4 پشتیبانی می‌کند، آن هم نه ۱۰۰٪ آنها بلکه ۹۹٪شان. جدای از این، مورد دیگری که شایعه‌های زیادی حول آن وجود داشت، میزان قیمت و زمان عرضه کنسول بود که آن هم گویا مدت مدیدی بود که مشخص شده بود، اما سونی تصمیم داشت که این اطلاعات را رسانه‌ای نکند. بحث قیمت شد، اطلاعات دیگری که رفته‌رفته در فضای وب و انجمن‌ها لو می‌رفت محتویات درون جعبه کنسول بود که آن هم کمی پیش توسط سونی به‌طور رسمی از جزییات‌اش پرده‌برداری شد. البته، هنوز اطلاعات زیادی است که طی ماه‌های گذشته در رسانه‌های مختلف منتشر شده ولی سونی صحت آنها را نه رد کرده و نه تایید. برای مثال، الگوهای تولید و فناوری زیادی طی ماه‌های گذشته دیدیم که توسط سونی ثبت شده بودند که یکی از آنها گویا به وجود مدل Pro کنسول پلی استیشن ۵ اشاره می‌کند. برای تایید رسمی چنین اطلاعاتی و مطمئن شدن از واقعی بودن‌شان، معمولا باید تا ماه‌ها بعد از عرضه کنسول صبر کرد. گاهی اوقات این الگوها و فناوری‌ها اصلا برای تولید در سال‌های آتی ثبت نمی‌شوند و نمی‌توان به‌طور قطعی گفت که اصلا برای استفاده در تولید کنسول پلی استیشن استفاده خواهند شد یا خیر. از اخبار پلی استیشن 5 ، چیزی که رسما تایید شد و امیدوار بودیم واقعیت نداشته باشد، افزایش قیمت بازی‌ها بود که فعلا برای بازی‌های انحصاری کنسول در نظر گرفته شده. طبق تعرفه قیمت جدید، بازی‌های انحصاری PS5 با قیمت ۷۰ دلار فروخته خواهند شد.

 

از کنسول پلی استیشن 5 چه خبر؟ | آخرین اخبار پلی استیشن 5 شاهد نسخه طلایی و فوق لوکس پلی استیشن ۵ هستید در کنار اطلاعات پیش‌خریدش
 

سرویس PlayStation Plus Collection

چیزی که در رویداد مذکور شاهدش بودیم، تصمیمات جدید و تغییر سیاست‌گذاری‌های اولیه سونی بود: بازی‌های انحصاری میان‌نسلی (یعنی جدای از انتشار برای PS5، برای PS4 نیز منتشر می‌شوند) و رونمایی از سرویس PlayStation Plus Collection که قرار است تا حدی نبود سرویسی چون گیم پس را برای پلی استیشن‌داران پر کند. در جدیدترین مصاحبه‌های جیم رایان، رییس پلی استیشن، مشخص شده که سونی نیز برنامه ساخت کنسولی ارزان‌تر برای نسل پنجم پلی استیشن مد نظر داشت، اما به این دلیل ساخت چنین مدل‌هایی در نسل‌های قبلی توسط رقبا موفق ظاهر نشده، آنها نیز از پیاده‌سازی برنامه تولید این مدل کنسول صرف نظر کردند.

 

 

رویداد پلی استیشن ۵

از کنسول پلی استیشن 5 چه خبر؟ | آخرین اخبار پلی استیشن 5 در سمت چپ نسخه دیسک‌خور و در سمت راست نسخه دیجیتالی کنسول را می‌بینید.

بعد از برگزاری رویداد پلی استیشن ۵ طی برنامه‌های Summer Game Fest، اطلاعات زیادی از بازی‌ها و خود کنسول منتشر شد که  می‌توانید از طریق این مطلب به‌صورت کامل و مفصل درباره آنها بخوانید و به تماشای تریلرهای منتشر شده بنشینید. می‌توان گفت مهم‌ترین اطلاعات و اتفاق این رویداد، رونمایی از شمایل کنسول PS5 بود که تصویر آن را در بالا می‌توانید ببینید. با این‌که کنسول به‌صورت کامل رونمایی شد و از تنوع لوازم جانبی آن نیز مطلع شدیم، اما نه خود کنسول و نه لوازم جانبی‌اش هنوز نه قیمت مشخصی دارند و نه تاریخ عرضه دقیقی و هر چه به گوش‌تان خورده همگی در حد شایعه هستند. بعد از برگزاری رویداد پلی استیشن ۵، سونی دوباره تاکید کرد که با توجه به تمامی شرایط مخصوصا وضع اقتصادی فعلی دنیا که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته، تمام تلاش‌اش را می‌کند تا قیمتی مناسب برای کنسول در نظر بگیرد. با این حال، حتی در شایعه‌ها نیز قیمتی پایین‌تر از ۵۰۰ دلار را نمی‌توان جایی پیدا کرد و قیمت‌های حدس زده شده همگی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار هستند.

 

جدای از رونمایی از کنسول، بازی‌های متعددی در رویداد مذکور که تحت عنوان PS5: The Future of Gaming برگزار شد، معرفی شد. از بازی‌های انحصاری و AAA گرفته تا عناوین مستقل و انحصاری زمانی، رویداد PS5 پر از بازی‌های متنوع بود که در ادامه اسامی مهم‌ترین آنها را ملاحظه می‌کنید و با کلیک روی هر کدام می‌توانید تریلر معرفی‌اش را تماشا و اطلاعات بیشتری درباره‌اش کسب کنید.

 

ویژگی‌ها و مشخصات فنی کنسول پلی استیشن 5 که باید درباره آنها بدانید

از زمانی که بالاخره سونی از مشخصات فنی کنسول نسل بعدی‌اش رونمایی کرد، اخبار و اطلاعات درباره PS5 بیشتر و بیشتر به دست‌مان رسید. در ادامه از باقی ویژگی‌ها و مشخصات کنسول به‌صورت لیست‌وار اسم می‌بریم:

از میان همه این فناوری‌ها و ویژگی‌ها، بارزترین ویژگی همان صدای سه‌بعدی است که خود سونی نیز روی آن تاکید زیادی دارد. اگر لینک خبر بالا را باز کرده باشید و متن را خوانده باشید، متوجه شده‌اید که برای ارائه صدای سه‌بعدی قرار است از فناوری HRTF استفاده شود که از طریق هدفون به شما صدایی واقع‌گرایانه و سه‌بعدی تحویل داده خواهد شد. اگر باز هم شما متوجه صدای سه‌بعدی نشدید، سونی می‌خواهد تا بررسی و آنالیز شبکه مغزی شما پیش برود تا به هر قیمتی که شده صدای سه‌بعدی را در اختیارتان بگذارد!

گذشته از این مهم، مورد دیگری که درباره مشخصات PS5 مورد بحث زیادی قرار گرفت و توسعه‌دهندگان زیادی درباره آن صحبت کردند، قدرت و سرعت بی‌نظیر SSD کنسول است. به نظر می‌رسد که بیشتر سازندگان از عملکرد پردازنده‌ و مخصوصا SSD کنسول Playstation 5 راضی هستند.

قدرت سخت‌افزار PS5 در چه حد است و دیگر چه امکاناتی دارد؟

معمولا یک سال قبل از عرضه کنسول‌های جدید به بازار، اخبار و گزارش‌های زیادی منتشر می‌شوند که قطعات و قدرت سخت‌افزار کنسول‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند. در پیشواز نسل نهم کنسول‌های بازی تعداد این دست از مطالب بیشتر هم شده که می‌توانید مشخصات پلی استیشن 5 را در قسمت زیر بخوانید.

  • پردازنده: 8x Zen 2 Cores at 3.5GHz
  • پردازنده گرافیکی: 10.28 ترافلاپس، 36 CUs at 2.23GHz Custom RDNA 2
  • رم: 16GB GDDR6/256-bit
  • پهنای باند رم: 448GB/s
  • حافظه داخلی: Custom 825GB SSD
  • سرعت پردازش: 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
  • حافظه قابل ارتقا: NVMe SSD Slot
  • حافظه خارجی: USB HDD Support
  • درایو نوری: 4K UHD Blu-ray Drive

بالاخره و پس از رونمایی کامل از مشخصات کنسول ایکس باکس سری ایکس، سونی نیز در کنفرانس لایو استریم Road To PS5 از مشخصات کامل کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد. همچنین بررسی دقیقی از این مشخصات توسط سایت دیجیتال فاندری منتشر شد.

ناگفته نماند که پس از موفقیت Backwards Compatibility ایکس باکس وان، به‌صورت رسمی تایید شده که هر دو کنسول بعدی سونی و مایکروسافت از این قابلیت بهره خواهند برد و بازی‌های کنسول(های) قبلی را روی سخت‌افزار جدید خود اجرا می‌کنند. که در این‌باره صحبت کرده و نسبت به این ویژگی هر دو کنسول خوش‌بین است. او طی صحبت‌هایش از کلمه «نسل‌های قبلی» استفاده می‌کند و می‌توان بر همین اساس گفت که پشتیبانی از بازی‌های قدیمی محدود به نسل هشتم نمی‌شود. مارک سرنی در کنفرانس سونی همچنین از قابلیت Backwards Compatibility کنسول PS5 صحبت کرد و گفت که این کنسول از بیشتر بازی‌های نسل قبل پشتیبانی خواهد کرد.

 

از کنسول پلی استیشن 5 چه خبر؟ | آخرین اخبار پلی استیشن 5

 

با آینده دوال‌شاکر آشنا شوید: DualSense

با وجود رونمایی از مشخصات فنی کنسول، طرفداران هنوز هم خواهان رونمایی بیشتر از کنسول بودند تا این‌که به شکل غیرمنتظره‌ای، سونی از کنترلر پلی استیشن ۵ تحت عنوان دوال‌سنس (DualSense) رونمایی کرد. همان‌طور که از نام این کنترلر برمی‌آید، سونی تمرکزش روی انتقال هر چه بیشتر و بهتر حس بازی به بازیکن‌اش است؛ از فناوری صدای سه‌بعدی گرفته تا کنترلر. دوال‌سنس قرار است دارای هپتیک فیدبک (Haptic Feedback) باشد و این یعنی انتقال اتفاقات درون بازی فقط محدود به شوک و لرزش دسته نخواهند شد. هنوز به‌صورت رسمی و دقیق مشخص نشده که دوال‌سنس قرار است از چه طرق دیگری احساسات و اتفاقات مختلف را به بازیکن منتقل کند، اما شایعه‌ای منتشر شده که می‌گوید دوال‌سنس حس گرما و سرما را نیز به بازیکن منتقل خواهد کرد. البته یادآوری می‌کنیم که این ویژگی صرفا در حد یک شایعه است و نباید خیلی آن را جدی بگیریم. اما یک ویژگی دیگر از این کنترلر به‌صورت رسمی تایید شده و آن هم داشتن میکروفون درونی است. این یعنی دیگر شما برای صحبت با دوستان خود یا دادن فرمان‌های صوتی نیازی به وصل کردن هدست و میکروفون ندارید.

همان‌طور که پیش‌تر از رضایت توسعه‌دهندگان از سخت‌افزار و SSD پلی استیشن ۵ گفتیم، اپیک گیمز نیز به‌شدت از سخت‌افزار این کنسول راضی است. مدیر ارشد مهندسان موتور آنریل انجین، Nick Penwarden، در مصاحبه‌ای گفته است که آنها برای استفاده از تمام ظرفیت حافظه SSD پلی استیشن ۵ مجبور شدند که بخش‌هایی از این موتور را بازنویسی کنند تا بتوانند از تمام قدرت آن استفاده کنند. به نظر می‌رسد که قدرت و قابلیت SSD این کنسول سرعت بسیار بالایی به اجرای بازی‌ها می‌بخشد و فرصت خلق محتوای بیشتری را برای آنها به ارمغان می‌آورد. دمویی که در زیر تماشا می‌کند روی PS5 اجرا شد و همین دمو یک نشانه دیگر است از پیشرفت چشمگیر فناوری‌ها در ارائه جلوه‌های بصری در نسل بعدی کنسول‌ها.

 

نگاهی به راهنماها و هر مطلبی که می‌بایست درباره پلی استیشن 5 بخوانید

 

جعبه گشایی PS5 | با کنسول نسل جدید سونی آشنا شوید

در این مطلب، تیم پی اس آرنا محتوای تصویری از جعبه گشایی کنسول جدید سونی را به اشتراک گذاشته است. شما می‌توانید با تماشای این ویدیو اطلاعات مهمی از ویژگی‌های ظاهری کنسول و محتوای جعبه آن به‌دست آورید. به شما پیشنهاد می‌کنم اگر هنوز کنسول پلی استیشن 5 به دست‌تان نرسیده است حتما سری به مطلب «جعبه گشایی PS5 | با کنسول نسل جدید سونی آشنا شوید» بزنید.

عملکرد کنسول PS5 در برابر تعدادی از بازی‌های نسل قبلی مشخص شد

دغدغه بسیاری از افرادی که هم‌اکنون کنسول نسل قبل، پلی استیشن 4، را دارند این است که آیا کنسول نسل نهمی سونی ارزش صرف هزینه را دارد یا نه. در مطلب «عملکرد کنسول PS5 در برابر تعدادی از بازی‌های نسل قبلی مشخص شد» می‌توانید مقایسه بازی‌هایی مثل Destiny 2 و چندین عنوان دیگر را روی این دو کنسول مشاهده کنید.

لیست تمام بازی‌هایی که روی پلی استیشن 5 با 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند

شرکت سونی با ارائه بازی‌هایی با قابلیت اجرا با نرخ 120 فریم بر ثانیه روی کنسول جدید خود بار دیگر قدرت نمایی کرد و نشان داد که با تمام توان به نسل نهم وارد شده است. اگر می‌خواهید بدانید که چه بازی‌هایی را می‌توانید با نرخ 120 فریم بر ثانیه اجرا کنید، نگاهی به مطلب «لیست تمام بازی‌هایی که روی پلی استیشن 5 با 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند» بیندازید.

playstation-5-dimensions-how-big-is-the-

راهنمای مقدماتی پلی استیشن 5 : نحوه عملکرد ویژگی‌های جدید و رفع مشکلات متداول

اگر تا به حال کنسولی از شرکت سونی نداشته‌اید یا مدت زیادی است که از کنسول‌های این کمپانی استفاده نکرده‌اید، می‌توانید با خواندن مقاله «راهنمای مقدماتی پلی استیشن 5: نحوه عملکرد ویژگی‌های جدید و رفع مشکلات متداول» اطلاعات خوبی را درباره کنسول پلی استیشن 5 به‌دست آورید. این مقاله به شما در یادگیری مهم‌ترین نکات پیرامون این کنسول جدید و اطلاع‌رسانی درباره تمام چیزهایی که لازم است درباره آن بدانید کمک می‌کند.

راهنمای استفاده از کنترلر DualSense پلی استیشن 5

یکی از نوآوری‌ها و تغییرات اساسی در کنسول جدید سونی، کنترلرهای منحصر به فرد آن است. این کنترلرها به شما کمک می‌کنند تجربه‌ای متفاوت و به مراتب عمیق‌تر از بازی را به‌دست آورید. در واقع می‌توان از این کنترلر به‌عنوان برگ برنده سونی در ورود به نسل نهم یاد کرد. در مقاله «راهنمای استفاده از کنترلر DualSense پلی استیشن 5» تمام اطلاعاتی را که برای کار کردن با کنترلر DualSense پلی استیشن 5 به آن نیاز دارید را برای شما شرح داده‌ایم.

چگونه از کنترلر پلی استیشن 5 روی رایانه‌های شخصی استفاده کنیم؟

خبر خوب برای کسانی که به بازی کردن با کامپیوترهای شخصی علاقه دارند، ولی می‌خواهند کنترلر بی‌نظیر سونی را نیز تجربه کنند این است که به لطف استیم این قابلیت وجود دارد. تنها پس از گذشت مدت کوتاهی از عرضه کنسول پلی استیشن 5، استیم قابلیت پشتیبانی از کنترلر DualSense این کنسول را به بازی‌های خود اضافه کرد. مقاله «چگونه از کنترلر پلی استیشن 5 روی رایانه‌های شخصی استفاده کنیم؟» چگونگی برقراری ارتباط بین این کنترلر و کامپیوتر شخصی‌تان را به‌صورت کامل شرح می‌دهد.

Nfyx5DNUsseaBwoo9bb9C91.jpg

کدام یک از بازی‌های پلی استیشن 5 دارای قابلیت Cross-Save و Cross-Play هستند؟

پلی استیشن 5 چندین بازی cross-gen یا میان‌نسلی دارد که می‌توانید آن‌ها را روی هر دو کنسول خود بازی کنید. ممکن است برخی بازی‌ها را به مدت طولانی روی پلی استیشن 4 بازی کرده باشید، لذا دوست ندارید که با تغییر کنسول تمام پیشرفت‌های شما از بین برود. لذا سونی قابلیتی را اضافه کرده که می‌توانید بازی‌های PS4 را به نسخه PS5 ارتقا دهید. حال سوال اینجاست که آیا داده‌های ذخیره شده در PS4 با پلی استیشن 5 سازگار است؟ آیا امکان بازی کردن در حالت چندنفره به صورت cross-play وجود دارد؟ درصورتی که نمی‌خواهید پیشرفت‌های خود را از دست دهید بهتر است مقاله «کدام یک از بازی‌های پلی استیشن 5 دارای قابلیت Cross-Save و Cross-Play هستند؟» را بخوانید تا از لیست بازی‌هایی که چنین قابلیتی را دارند مطلع شوید.

ترسناک ترین بازی های پلی استیشن 5 | 12 بازی PS5 که لرزه بر اندام شما می‌اندازند

اگر از دوست داران ژانر وحشت هستید و می‌خواهید تجربه‌ای بهتر از بازی‌هایی در این ژانر داشته باشید بدون شک باید به سراغ کنسول جدید سونی بروید. ما برای کمک به کسانی که ژانر وحشت را دوست دارند و به‌تازگی وارد نسل نهم شده‌اند مقاله‌ای تحت عنوان «ترسناک ترین بازی های پلی استیشن 5 | 12 بازی PS5 که لرزه بر اندام شما می‌اندازند» آماده کرده‌ایم که با مراجعه به آن می‌توانید وحشت واقعی را احساس کنید.

لیست کامل بازی های پلی استیشن ۵ | تمام بازی‌ های PS5 که انتشارشان برای این کنسول تایید شده

خوشبختانه تعداد بازی های تایید شده در حال افزایش است. در این لیست علاوه بر اسامی برخی بازی‌های ترد پارتی، نام تعدادی از بازی‌های انحصاری و درجه اول نیز به چشم می‌خورد. این سری بازی‌ها شامل بازی‌های تولید شده توسط کمپانی‌های بزرگی نظیر Ubisoft ،EA ،Capcom و همچنین Square Enix است. در این میان اسامی تعدادی کمپانی بازی‌سازی مانند SIE Japan، و Housemarque  نیز خوش می‌درخشد. بخش اصلی این متن متعلق به بازی‌های میان پلتفرمی و بازی‌هایی است که در آینده به‌صورت جداگانه برای پلتفرم‌ها عرضه خواهند شد. با این حال نیم‌نگاهی به بازی های فرست پارتی و انحصاری PS5 نیز خواهیم انداخت.

در این مطلب راهنمای کامل کنسول پلی استیشن 5 تمام آموزش‌هایی که برای شروع کار با این کنسول به آن‌ها نیاز دارید را جمع آوری کرده‌ایم. نظرات خود را درباره کنسول پلی استیشن 5 و سری آموزش این کنسول از پی اس ارنا را با ما به اشتراک بگذارید. اگر هر مشکلی در یادگیری موارد بالا دارید نیز آن را با ما به اشتراک بگذارید و ما سعی می‌کنیم در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...