رفتن به مطلب

داروی مفید این روزهای آنفولانزا


Deli

ارسال های توصیه شده

اُسلتامیویرنام تجاری تامیفلو

یک داروی آنتی‌ویروس است که رشد ویروس آنفلوآنزا (دو نوعA وB)را در بدن مسدود می‌کند و دوره بهبودی را کاهش می دهد. این دارو برای درمان آنفلوآنزا تنها در افرادی که به مدت ۲ روز (یا کمتر) علائم آنفلوآنزا داشته‌اند، استفاده می‌شود. (قابل استفاده از سنین ۱۴ روزگی به بعد)

 

همچنین افرادیspacer.png

 

که در معرض ویروس آنفلوآنزا قرار گرفته‌اند، اما هنوز هیچ علامتی ندارند یا در منطقه­ای که در آن شیوع آنفلوآنزا افزایش یافته زندگی میکنند، نیز می‌توانند از تامیفلو برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا استفاده نمایند. تامیفلو در درمان سرماخوردگی معمولی مؤثر نخواهد بود.

 

اخیرا بعلت تشابه علائم بیماری کرونا و آنفلوآنزا از این دارو جهت پیشگیری و درمان کرونا استفاده میشد. طبق مطالعات انجام گرفته و با توجه به این که این دارو در ویروس آنفلوآنزا آنزیمی را مهار میکند که در کرونا ویروس نقشی ندارد، استفاده از این دارو از پروتکل­های دارودرمانی کرونا حذف گردیده است.

 

با توجه به عوارض بالای این دارو استفاده از آن در افرادی که شامل پروتکل درمانی این دارو نیستند توصیه نمیشود.

 

عوارض: تهوع و استفراغ، سردرد، آریتمی، درماتیت، راش پوستی، سندرم استیون جانسون، خونریزی دستگاه گوارش، اختلال در عملکرد کبد، حساسیت به دارو، تغییر رفتار، استرس، گیجی، توهم، کابوس و تشنج

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...