رفتن به مطلب

فیلم های ترسناک 2022 اکران شده


Mohsen Shz

ارسال های توصیه شده

کورتنی کاکس و نیو کمپل با ماسک گوست فیس در پوستر فیلم Scream 5

۱۵- فیلم Scream 5

فیلم جیغ ۵

  • کارگردان: مت بتینلی-اولفین و تایلر گیلت
  • نویسنده: جیمز واندربیلت و گای بوسیک
  • بازیگران: ملیسا باررا، میسون گودینگ و جینا اورتگا
  • تاریخ نمایش: اکران شده

«همیشه مقصر کسی است که او را می‌شناسی.» شماره جدید فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲، چیزی حدود بیست و پنج سال بعد از اولین سری اصلی قتل‌ها در وودزبورو را نشان می‌دهد؛ زمانی‌که یک قاتل جدید ظاهر شده است و سیدنی پرسکات باید برای کشف حقیقت، به این منطقه بازگردد. این قاتل جدید، ماسک گوست فیس را روی صورت دارد و گروهی از نوجوانان را مورد هدف قرار داده است؛ نوجوانانی که اسراری را از گذشته‌ی مرگبار این شهر بیرون کشیدند. این اولین قسمت از سری فیلم جیغ است که توسط وس کراون کارگردانی نشده است؛ این کارگردان بزرگ در سال ۲۰۱۵ بر اثر ابتلا به سرطان از دنیا رفت.

با اینکه این فیلم به‌عنوان راه‌اندازی مجدد این مجموعه توصیف شده بود، اما دنباله‌ی مستقیم فیلم Scream 4 (جیغ ۴) به شمار می‌رود. با اینکه برخی از بازیگران از قسمت‌های قبل به قسمت جدید هم آمدند و نقش‌های سابق خود را ایفا می‌کنند، ما شاهد یک سری بازیگران جدید هم در طی داستان این قسمت خواهیم بود.


مورگان ایستون فیتزجرالد در فیلم Orphan: First Kill

۱۴- فیلم Orphan: First Kill

فیلم یتیم: اولین قتل

  • کارگردان: ویلیام برنت بل
  • نویسنده: دیوید کاگشال
  • بازیگران: ایزابل فورمن، جولیا استایلز و روسیف ساترلند
  • تاریخ نمایش: اکران شده

لینا کلامر که یک زن روانی و بی‌ثبات به شمار می‌رود، در دیوانه‌خانه استونیایی ساکن است. او نقشه‌ای را طراحی می‌کند و به واسطه‌ی آن می‌تواند با روش درخشانی از این تیمارستان فرار کند و به آمریکا برود؛ آن هم با دزدیدن هویت دختر گمشده‌ی یک خانواده ثروتمند. هرچند زندگی جدید لینا به‌عنوان «استر» وارد پیچ و تاب غیرمنتظره‌ای می‌شود. این زندگی جدید او را در مقابل مادری قرار می‌دهد که حاضر است به هر قیمتی که شده، از خانواده‌ی خود دربرابر هرچیزی محافظت کند. طرح اصلی این داستان توسط دیوید لزلی جانسون مک‌گولدریک و همچنین الکس میس نوشته شده است؛ آن هم براساس شخصیت‌هایی که خود الکس میس خلق کرده بود.

اگر اهل آثار ترسناک باشید، احتمالا فیلم Orphan (یتیم) را در سال ۲۰۰۹ تماشا کردید؛ این فیلم، پیش‌درآمدی برای همان اثر قدیمی است. داستان قسمت اول مجموعه یتیم هم توسط الکس میس نوشته شده بود. در ابتدا قرار بر این بود که نام این فیلم به‌جای یتیم: اولین قتل، استر باشد اما بعدها تغییر پیدا کرد.


 

فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ در انتظار اکران

یکی از شخصیت‌های فیلم Texas Chainsaw Massacre پوست صورت در دست دارد

۱۳- فیلم Texas Chainsaw Massacre

فیلم Texas Chainsaw Massacre

  • کارگردان: دیوید بلو گارسیا
  • نویسنده: کریس توماس دولین
  • بازیگران: سارا یارکین، السی فیشر و مارک برنهام
  • تاریخ نمایش: ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (۲۹ بهمن ۱۴۰۰)

«در سال ۱۹۷۴، جهان شاهد یکی از عجیب‌ترین جنایات در سالنامه تاریخ آمریکا بود؛ در سال ۲۰۲۲ چهره جنون بازمی‌گردد.» این مورد از فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ یک دنباله معنوی برای مجموعه The Texas Chainsaw Massacre محسوب می‌شود که داستان آن ۴۷ سال بعد جریان دارد. روث یک زن ۲۵ ساله اهل سان فرانسیسکو است که درآمد زیادی دارد. او خواهر نوجوان و کوچکتر خودش را همراه خود به تگزاس می‌برد تا در سفر کاری‌اش همراه او باشد؛ زیرا از تنها گذاشتن او در شهر واقعا می‌ترسد. خواهر کوچکتر که لیلا نام دارد، یک عکاس آماتور است که از صندلی چرخدار استفاده می‌کند. در ابتدا این سفر کاری خیلی خوب پیش می‌رود اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که آن‌ها با یک صورت چرمی ۶۰ ساله روبه‌رو می‌شوند و باید برای نجات جان خود بجنگند.

نمایش اولیه و آزمایشی این فیلم به‌طرز افتضاحی نقدهای منفی و بدی را به‌دنبال داشت؛ تنها بازخورد مثبتی که از آن گرفته شد، از طرف یکی از افرادی بود که در تولید فیلم نقش داشت. به همین ترتیب هم شرکت لجندری پیکچرز حق و حقوق آن را به شرکت نتفلیکس فروخت. پیش از دیوید بلو گارسیا، رایان و اندی توهیل نقش کارگردانان این پروژه را داشتند اما آن‌ها می‌خواستند فیلمنامه مورد نظر خودشان را تولید کنند؛ در صورتی که نظر تهیه‌کنندگان چیز دیگری بود و همین باعث اخراج آن‌ها از تیم شد.


جرد لتو در نقش موربیوس در حال گرفتن توپ با استفاده از قدرتش در فیلم Morbius

۱۲- فیلم Morbius

فیلم موربیوس

  • کارگردان: دنیل اسپینوزا
  • نویسنده: مت سازاما و برک شارپلس
  • بازیگران: جرد لتو، مت اسمیت و آدریا آریونا
  • تاریخ نمایش: ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱)

«مرز بین قهرمان بودن و شرارت خواهد شکست.» دکتر موربیوس در این مورد از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ به‌طور خطرناکی بیمار است و به یک اختلال خونی نادر مبتلا شده است. اما در همین حین، به‌طرز عجیبی مصمم است تا افرادی را که دقیقا از همین سرنوشت رنج می‌برند، نجات دهد. به همین ترتیب هم به یک قمار مستاصلانه دست می‌زند. در ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که یک موفقیت بسیار بزرگ و بنیادین باشد. اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که مشخص می‌شود همین روشی که به‌عنوان درمان استفاده شده، خودش از یک بیماری هم بدتر است.

تاریخ اکران این فیلم چندین بار تا به امروز تغییر کرده است. در ابتدا قرار بود در ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ نمایش داده شود اما بعد به ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰، ۱۹ مارس ۲۰۲۱، ۸ اکتبر ۲۰۲۱ و ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ تغییر پیدا کرد. جرد لتو که نقش اصلی این پروژه را برعهده دارد، عنوان کرده که احتمال دارد در پروژه بعدی، درکنار شخصیت بلید حضور پیدا کند؛ نقشی که توسط ماهرشالا علی ایفا می‌شود. از طرف دیگر هم عنوان کرده بود که احتمالا در آثار آینده قرار است همکاری‌ای هم بین او و اسپایدرمن ایجاد شود. تام هالند هم که نقش اسپایدرمن را در دنیای سینمایی مارول ایفا می‌کند، تمایل خود را نسبت به هم‌بازی شدن با جرد لتو اعلام کرد.


الکساندر اسکارشگرد در فیلم The Northman

۱۱- فیلم The Northman

فیلم مرد شمالی

  • کارگردان: رابرت ایگرز
  • نویسنده: رابرت ایگرز و شان
  • بازیگران: الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن و کلیس بنگ
  • تاریخ نمایش: ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱)

«سرنوشت خود را تسخیر کنید.» مرد شمالی که مورد دیگری از فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود، یک داستان حماسی و دلهره‌آور را درباره انتقام حکایت می‌کند. این داستان نشان می‌دهد که یک شاهزاده وایکینگ حاضر است تا کجا برود و چقدر تلاش کند که عدالت را برای پدر خود که به قتل رسیده، اجرا کند. این داستان حماسی و تاریخی در آغاز قرن دهم در ایسلند رخ می‌دهد. جالب است بدانید که نورث من یا همان مرد شمالی، اسم شخصیت خون‌آشامی است که الکساندر اسکاشگورد در سریال True Blood (خون حقیقی) ایفا می‌کرد؛ نقشی که اریک نورث من نام داشت و یک وایکینگ از قرن ۱۰ بود که تبدیل به خون‌آشام شد.

مرد شمالی، طولانی‌ترین فیلم رابرت ایگرز تا به امروز به شمار می‌رود. او پیش از این کارگردانی دو فیلم The Lighthouse (فانوس دریایی) و فیلم The Witch (جادوگر) را در رزومه کاری خود داشت که هر دو هم موفقیت زیادی را کسب کردند. علاوه‌بر این، او در گذشته فیلم کوتاه Hansel and Gretel (هانسل و گرتل)، فیلم کوتاه The Tell-Tale Heart (قلب سخن‌چین) و فیلم کوتاه Brothers (برادران) را ساخته بود. در ابتدا قرار بود که بیل اسکاشگورد (برادر الکساندر) نقش ثوریر را ایفا کند اما بعدها به خاطر اختلافاتی که در برنامه‌ریزی و هماهنگی به وجود می‌آمد، گوستاو لیند جایگزین بیل شد.


قاتل فیلم ترسناک Black Phone

۱۰- فیلم The Black Phone

فیلم تلفن سیاه

  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • نویسنده: اسکات دریکسون و سی. رابرت کارگیل
  • بازیگران: ایتن هاک، میسن تیمز و مدلین مک‌گرا
  • تاریخ نمایش: ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ (۳ تیر ۱۴۰۱)

فینی شاو یک پسر بچه ۱۳ ساله‌ی خجالتی اما بسیار باهوش است که توسط یک قاتل روانی و سادیستی ربوده می‌شود. این پسر بچه در یک زیرزمین زندانی شده که کاملا عایق صدا است و جیغ و فریاد هیچ فایده‌ای ندارد. وقتی یک تلفن قطع شده که روی دیوار نصب شده است شروع به زنگ زدن می‌کند، فینی متوجه می‌شود که می‌تواند صدای قربانیان قبلی این قاتل روانی را بشنود. این قربانیان حسابی درگیر و نگران این هستند که به فینی کمک کنند؛ تا بلکه به این طریق اتفاقاتی که برای آن‌ها افتاده، برای فینی رخ ندهد. جالب است بدانید که داستان این فیلم، براساس داستان کوتاهی با همین نام نوشته شده که نویسنده آن جو هیل بوده است؛ پسر استیفن کینگ، نویسنده قدیمی و محبوب ژانر ترسناک.

پیش از این، اسکات دریکسون قرار بود فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness (دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون) را کارگردانی کند اما به خاطر اختلاف نظر و مشکلات خلاقیتی، از این تیم جدا شد و به رابرت کارگیل پیوست. منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، نظرات مثبت زیادی برایش ثبت کردند و بیشتر از هر چیزی از وفاداری به متریال اصلی، کارگردانی دریکسون و بازی هاک به‌عنوان شخصیت منفی داستان، تعریف کردند. اما نسبت به ریتم تکراری و تعداد صحنه‌های ترسناک آن انتقاد داشتند

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...