رفتن به مطلب

بهترین فیلم های انگیزشی موفق سینما که حتما باید دید


Mohsen Shz

ارسال های توصیه شده

بهترین فیلم‌ های انگیزشی

1. انیمیشن روح (Soul)

فیلم سینمایی انگیزشی 2021

یکی از بهترین فیلم‌ های انگیزشی هالیوود، انیمیشن روح است که با هدف تفکر زندگی در لحظه توسط پیت داکتر کارگردانی شده است. در این فیلم شخصی با نام جو گاردنر که تنها یک معلم موسیقی ساده است با خسته شدن از زندگی خود در صد است تا بتواند در صنعت موسیقی موفقیت‌هایی را به دست آورد. درست در زمانی که نوازندگی در یک گروه جاز معروف به او پیشنهاد می‌شود زمان مرگش فرا می‌رسد و وارد عالم برزخ می‌شود و تنها راه فرار دادن انگیزه به یک روح متولد نشده است.

تمامی داستان این فیلم ما را با مسائل مهم زندگی و معنای آن آشنا می‌کند. قطعاً پس از نگاه کردن فیلم روح، دید شما نسبت به زندگی و اهداف خود تغییر پیدا خواهد کرد.

2. فیلم ادی پرنده

فیلم سینمایی انگیزشی 2022

این فیلم با محتوای طنز و کمدی که دارد به عنوان یکی از بهترین فیلم سینمایی انگیزشی شناخته می‌شود. داستان این فیلم در مورد یک کودک با هوش پایین اما سرسخت در یادگیری است که به ورزش اسکی علاقه دارد. او برای دستیابی به آرزو‌های خود به حد کم قانع نیست و می‌خواهد از همه موفق‌تر باشد.

این فیلم سینمایی انگیزشی 2021 بر اساس یک داستان واقعی است که با هدف داشتن پشتکار در زندگی تا رسیدن به موفقیت تولید شده است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره تقویت هوش هیجانی را بخوانید.

3. فیلم ارقام پنهان

بهترین فیلم های انگیزشی

شاید به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین فیلم‌ های انگیزشی که دیدن آن را نباید از دست دهید، فیلم ارقام پنهان است. این فیلم بدون ایجاد حس غم در شما موجب می‌شود تا در سرتاسر فیلم با تک تک کاراکتر‌ها همدردی کنید و نحوه مقاومت آن‌ها در برابر سختی‌ها را فرا بگیرید. با انواع راه اندازی کسب و کار در دبی آشنا شوید.

4. فیلم برادر باجرانگی

این فیلم محصول کشور هندوستان است که بر خلاف تمامی فیلم‌های هندی می‌تواند یک فیلم تمام عیار الهام بخش و انگیزشی در زندگی باشد. این فیلم برای دوستداران فیلم‌های هندی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

5. فیلم بند باز

فیلم انگیزشی بند باز روایت یک فرد جسور برای دستیابی به رویا‌های خود است. در واقع این فیلم تمام انگیزه و جراتی که شما در زندگی برای رسیدن به اهداف خود دارید را به شما می‌دهد. هدف کلی کارگردان از ساخت این فیلم دادن جرات و انگیزه به افرادی است که رویایی در سر دارند اما توانایی اجرایی نمودن آن را ندارند.

6. فیلم هکتور در جست و جوی خوشبختی

این فیلم سینمایی انگیزشی داستان یک روانشناس افسرده را روایت می‌کند که برای دستیابی به خوشبختی و فرار از زندگی روزمره تکراری تصمیم می‌گیرد به تمام دنیا سفر کند. در این ماجراجویی او با مواردی مواجه می‌شود که می‌تواند معنای واقعی خوشبختی را پیدا کند.

7. فیلم کرید

بهترین فیلم انگیزشی

فیلم انگیزشی کرید از آن دست فیلم سینمایی انگیزشی است که با صحنه‌های ورزشی می‌تواند یک انرژی فوق‌العاده و بالا را به تماشاچی القا نماید. وجود افراد ورزشکار و با انگیزه موجب می‌شود تا مردم با تماشای آن‌ها، سخت‌کوشی و مصمم بودن در رسیدن به اهداف انرژی گرفته و انگیزه لازم برای ادامه مسیر را کسب نمایند.

8. فیلم نقطه کور

یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌ های انگیزشی که با دیالوگ‌های مفهومی و کاملاً انگیزشی موجب می‌شود تا تماشاچی تمامی صحنه‌های فیلم را با عمق وجود درک کند، فیلم انگیزشی نقطه کور است.

 

9. فیلم 50 درصد زندگی

این فیلم یک کمدی تلخ است که کمک می‌کند تا افراد در برابر سختی‌ها و مشکلات تسلیم نشوند. این فیلم در مورد کارمندی است که با یک کمر درد ساده به مطب پزشک مراجعه می‌کند و در آن لحظه تمامی زندگی او به یک‌باره تغییر می‌کند.

10. فیلم دست نیافتنی

فیلم انگیزشی دست نیافتنی با هدف پذیرش تغییر در افراد ساخته و تولید شده است. این فیلم روایتگر فرد ثروتمندی است که به دلیل مشکلات حرکتی که دارد تنها قادر به تکان دادن سر خود است. او افرادی را برای کمک به خود استخدام می‌نماید. در این بین فردی را استخدام می‌کند که جیب بر خیابانی است اما با گذشت زمان این فرد به یک شخصیت توانمند و عالی تبدیل می‌شود.

11. فیلم شلاق

فیلم انگیزشی 2022

شاید به جرات می‌توان گفت یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین فیلم‌ های انگیزشی، فیلم شلاق است. این فیلم با مضمون دستیابی به اهداف تولید شده است. تمامی افراد در طول زندگی خود اهداف بسیاری دارند که باید برای دستیابی به آن‌ها سختی و مشکلاتی را تحمل کنند. داستان این فیلم به ما نشان می‌دهد که برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد.

12. رستگاری در شاوشنگ

یکی دیگر از بهترین فیلم های انگیزشی عالی و البته قدیمی که در رتبه اول لیست IMDB در تاریخ سینماهای جهان قرار دارد، فیلم رستگاری در شاوشنگ است. اما یادتان باشد که قدیمی بودن به هیچ عنوان از انگیزشی و الهام بخش بودن این فیلم کم نکرده است. فیلم رستگاری در شاوشنگ حول محور امید پیش می‌رود و در آن یک سلسله اتفاقات سخت برای بازیگر اصلی فیلم یعنی تیم رابینز می‌افتد، ولی او همیشه در زندگی امید خود را حفظ می‌کند. پیشنهاد می شود با کسب درآمد از برنامه نویسی آشنا شوید.

13. هوانورد

فیلم هوانورد با بازیگری بی‌نظیر لئوناردو دی کاپریو در سال 2004 در سینماهای سراسر جهان اکران شد و در لیست فیلم‌ های انگیزشی قرار گرفت. شخصیت اصلی این فیلم یک خلبان ماهر و تهیه کننده موفق سینما است که از وسواس شدید رنج می‌برد و این مشکل همیشه و در همه حال با او بوده و یک لحظه هم او را تنها نمی‌گذارد. با تماشای فیلم هوانورد شما یاد می‌گیرد که در زندگی و شغل انسان، موفقیت بیشتر از هر چیز دیگری مهم و بااهمیت است و ما برای رسیدن به هدف‌هایمان باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا موفق شویم.

14. شبکه اجتماعی

فیلم شبکه اجتماعی نیز یکی از بهترین و جالب‌ترین فیلم‌هایی است که در فهرست 20 فیلم انگیزشی جدید جهان قرار داشته و اگر شما هم صاحب یک کسب و کار نوپا هستید و از سختی‌های رشد و پرورش شغلتان خسته شده‌اید، با دیدن این فیلم یکبار دیگر بلند خواهید شد و با تمام توان حرکت خود را به سمت جلو ادامه خواهید داد. فیلم شبکه اجتماعی به شما یادآوری می‌کند که برای رسیدن به موفقیت دو صفت انعطاف‌پذیری و پشتکار واجب و ضروری است.

سریال های انگیزشی

15. ذهن زیبا

کتاب ذهن زیبا نوشته سیلویا ناسار است که در سال 2001 ران هاوارد آن را به یک فیلم جذاب به همین نام تبدیل کرد و فیلم ذهن زیبا به قدری خوب ساخته شده بود که بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان آن را به عنوان یک فیلم انگیزشی برتر شناسایی کردند. این فیلم درباره ماجرای زندگی یک ریاضی‌دان به نام جان نش است که زندگی فوق‌العاده‌ای داشته و در حوزه تحصیل و کار بسیار موفق است.

16. سکسکه

یکی دیگر از بهترین فیلم های انگیزشی جهان فیلم سکسکه است که مسئله عزت نفس را برای مخاطب و بیننده پررنگ می‌کند. البته ممکن است افراد مفهوم عزت نفس و اعتماد به نفس را باهم اشتباه بگیرند. بنابراین لازم است بدانید که اعتماد به نفس همان دانستن و توانستن بوده، حال آنکه عزت نفس به صورت مستقیم با خواستن و دوست داشتن خود فرد در ارتباط است. به بیان ساده‌تر فردی دارای عزت نفس، خودش را با تمام عیب‌ها و نقص‌ها می‌پذیرد، خودش را دوست دارد و برای رشد و پیشرفت در زندگی تلاش می‌کند.

17. فارست گامپ

اگر به دنبال یک فیلم انگیزشی جدید هستید، فیلم فارست گامپ را که خنده‌دار هم است، از دست ندهید، چون با دیدن آن از خودبی‌خود خواهید شد. فارست گامپ جوانی ساده‌دل است که در ایستگاه اتوبوس منتظر نشسته و با اولین فردی که در کنارش می‌نشیند شروع می‌کند به حرف زدن درباره زندگی پرفراز و نشیبش.

او که از دوران کودکی بهره هوشی کمتری نسبت به هم‌سن و سال‌هایش داشته، یک فرمول ساده برای زندگی کردن دارد: تلاش برای رسیدن به موفقیت بدون درنظر گرفتن حرف دیگران. پیشنهاد می شود دوره آنلاین کوچینگ علی‌مسچی را دنبال کنید و به مهارت‌ها و توانمندی‌های خود بیفزایید...

 

18. کینگ ریچارد

سریال کینگ ریچارد یک سریال آمریکایی بوده و نشان می‌دهد چگونه دو ستاره تنیس به موقعیتی که در حال حاضر دارند، رسیده‌اند. این سریال که به زندگی ورزشی دو تنیس‌باز به نام‌های ونوس و سرنا ویلیامز می‌پردازد، جزو بهترین سریال های انگیزشی سینمای جهان قرار داشته و بر اساس واقعیت زندگی این دو نفر ساخته شده است. تماشای این سریال می‌تواند باعث شود انگیزه خودباوری، تلاش و اعتماد به نفس برای رسیدن به اهداف عالی مورد نظر در شما تقویت شود.

19. رویای بلند

سریال انگیزشی رویای بلند یک سریال کره‌ای است و درباره رویای شش دانش‌آموز بوده که می‌خواهند جزو بهترین‌های مدرسه باشند. در طول این سریال انگیزشی مسیر موفقیت و فراز و نشیب‌هایی که این شش دانش‌آموز برای رسیدن به هدفشان پشت سر می‌گذارند، به خوبی نشان داده شده است. اگر دلتان می‌خواهد شما هم یک دانش‌آموز موفق باشید و در زمینه تحصیل به فردی درس‌خوان تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان تماشای این سریال انگیزشی را از دست ندهید.

 

20. تو جانش را نجات دادی

سریال تو جانش را نجات دادی نیز یکی دیگر از سریال های انگیزشی در حوزه پزشکی است که می‌تواند احساس بسیار زیبایی را به مخاطب و بیننده هدیه دهد. این سریال درباره فرد بیماری است که شرایطی خوبی نداشته و دیگر هیچ امیدی به زنده ماندنش وجود ندارد، اما به صورت معجزه‌آسایی دوباره به زندگی باز می‌گردد. پس اگر یک پزشک هستید یا در رشته پزشکی تحصیل می‌کنید، به هیچ عنوان تماشای این سریال را از دست ندهید.

کلام آخر

همه ما می‌دانیم اولین مرحله در ایجاد انگیزه، خواستن و حرکت کردن به سمت دستیابی به هدف مشخص است. چنانچه افراد تصمیم به دستیابی نداشته باشند تمامی فیلم‌ها و جملات انگیزشی کارساز نخواهد بود. در این مقاله سعی شد تا بهترین فیلم انگیزشی که می‌تواند تأثیر شگرفی در افراد داشته باشد را به شما معرفی کنیم.

 

ویرایش شده توسط Mohsen Shz
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...