رفتن به مطلب

کم عارضه ترین قرص خواب


Elnaz

ارسال های توصیه شده

بهترین قرص خواب آور: به موسیقی بدون کلام گوش دهید

پخش موسیقی بدون کلام تاثیر زیادی روی روحیه ما داردموسیقی میتواند حال و هوای شما را تغییر دهد پس اگرغمگین هستید به آهنگ شاد گوش دهید. گوش کردن موسیقی با کاهش سطح اضطراب و افسردگی مرتبط است .

ارتباط عاطفی ما با صداها ما را به گذشته برمیگرداند و حالات روحی ما را تغییرمی دهدبنابراین زمانی که در شب حوصلهتان سر میرود، موسیقی گوش دهید تا آرامش پیدا کنید.

 

نوشتن افکار

نوشتن افکارتان روی کاغذ ذهن شما را پاک می کند. نوشتن باعث کاهش استرس روانی و کنترل کردن احساسات میشود. اگر شب ها بخاطر اینکه ذهنتان درگیر است دچار اختلال خواب میشوید به جای اینکه تلاش کنید صداها را در ذهن خودتان آرام کنید سعی کنید آنها را روی کاغذ بنویسید.

ذهن خودتان را با یک کتاب درگیر کنید

شب زمان خوبی برای فکر کردن به ایدهها است. اگر به دلیل مشغله کاری در طول روز وقتی برای مطالعه ندارید شب ها میتوانید کتاب بخوانید . زیرا کتاب های عالی و جالب ذهن ما را درگیر می کنند. برای مثال خواندن یک رمان خوب شما را به دنیای دیگری می بردشما می توانید خود را در شخصیت ها غرق کنید و حتی گاهی اوقات احساسات آنها را احساس کنید.

 

حمام کردن

محققان بررسی کردند که حمام آب گرم دو برابر ورزش در بهبود خلق و خوی افراد مبتلا به افسردگی موثر است. حمام کردن با متعادل کردن سطح سروتونین و کاهش هورمون های استرس به ما کمک می کند بهتر بخوابیم.

 

مدیتیشن

مدیتیشن راهی عالی برای آرام کردن اعصاب و سازماندهی افکارتان است. مسئله این است که اغلب اوقات ما به دلیل برخی افکار غیرقابل کنترل نمی توانیم بخوابیمهر چه بیشتر سعی کنیم آنها را سرکوب کنیم، بیشتر ظاهر می شوند.

اما وقتی مدیتیشن می کنید محتویات افکارتان را سازماندهی می کنیدمدیتیشن هم از نظر ذهنی هم از نظر عاطفی و هم از نظر عصبی برای ما مفید است.یاد بگیرید به جای جستجوی محرک ها به درون تان برویدمانند امپراتور روم، مارکوس اورلیوس که درمورد مراقبههای خودش گفته است:

انسان نمی تواند هیچ خلوتگاهی آرامتر یا بی دردسرتر از روح خود بیابد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...