رفتن به مطلب

زیباترین جاهای دیدنی تایلند


پادشاه

ارسال های توصیه شده

زیباترین جاهای دیدنی تایلند که در نوروز باید ببینید
 

تایلند سرزمین بودا و عجایب طبیعی است. هر گوشه این کشور پر از مکان‌های دیدنی و جذاب است؛ اگر در نوروز عازم این کشور هستید، بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری تایلند را باید بشناسید.

 

 

از آنجایی که تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان است، همه می‌دانند که این کشور مکان‌های بسیار زیبا و باشکوهی دارد که در جهان منحصر به فرد هستند. سواحل شنی سفید و درختان نخل اولین تصویری است که از تایلند در ذهن بسیاری از افراد شکل می‌گیرد، اما این کشور جنگل‌های استوایی، کوه‌های در مه پوشیده و بناهای تاریخی و باستانی زیادی نیز دارد که حتما باید از آن بازدید کرد.

اگر دوست دارید به تایلند سفر کنید، می‌توانید علاوه‌بر خواندن این مطلب و آشنایی با جاهای دیدنی تایلند، برای انتخاب تور هم از کجارو کمک بگیرید. ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید فهرستی از تورهای تایلند که ازطریق معتبرترین آژانس‌های گردشگری ارائه می‌شود را در کجارو ببینید و تور تایلند دلخواه‌تان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌ها خریداری کنید.

در این مقاله برخی از زیباترین مکان‌های تایلند را که باید در تور نوروز 98 از آن‌ها بازدید کنید، به شما معرفی می‌کنیم تا با آمادگی و اطلاعات بیشتری عازم سفر شوید. 

آبشار Thi Lo Su

آبشار Thi Lo Su تایلند

منبع عکس: وب‌سایت s1.1zoom.me

بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار در تایلند، آبشار Thi Lo Su است. این آبشار ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و در مسیر ۵۰۰ متری رودخانه Mae Klong مسیر آن ادامه می‌یابد. این آبشار در پناهگاه حیات وحش Um Phang در استان Tak که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، واقع شده است. آبشار Thi Lo Su بزرگ‌ترین آبشار در منطقه است که هم می‌توانید پیاده و هم با قایق به آن برسید؛ البته به آب و هوا و فصل دارد.

دریاچه Cheow Lan

دریاچه Cheow Lan تایلند

منبع عکس: وب‌سایت activityfan

پارم ملی Khao Sok در جنوب تایلند قرار دارد و گفته می‌شود قدیمی‌ترین جنگل انبوه مناطق گرم و پر باران همیشه سبز جهان است و برخی ادعا می‌کنند تنوع زیستی این جنگل با تنوع زیستی جنکل آمازون برابری می‌کند. دریاچه مرکزی آن، مساحتی حدود ۱۸۵ کیلومتر مربع را دربر می‌گیرد. این جنگل تنوع زیادی از حیات وحش مثل فیل، ببر، مرغ شاخنوک و مار افعی دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در مه صبحگاهی با کایاک‌سواری از زیبایی‌های آن دیدن کنند یا اینکه در مسیرهای پیاده‌روی آن، به جستجو و کاوش بپردازند. همچنین گردشگران می‌توانند به کمک راهنماها در فعالیت‌هایی مثل کاوش در غارها یا بالا رفتن از ارتفاعات برای یافتن چشم‌اندازهای فوق‌العاده شرکت کنند. 

جزیره Koh Bon

Koh Bon تایلند

منبع عکس: وب‌سایت DiveAdvisor

این جزیره کوچک بخشی از پارک ملی جزیره‌های سیمیلان (Similan Islands National Park) واقع در غرب اقیانوس اندامان است. شما می‌توانید با استفاده از قایق ازمبدا جزیره Koh Similan به این ساحل بروید. خطوط ساحلی و سولحل شنی سفید Koh Bon چشم‌انداز بسیار زیبایی دارند؛ با این حال اصلی‌ترین جاذبه این جزیره زیر آب قرار دارد. آبی که جزیره را محاصره کرده، از نظر تنوع جانوران آبزی بسیار غنی است. از جمله این جانوران دریایی می‌توان به سفره ماهی‌های بزرگ، دال ماهی و چند گونه از کوسه‌ها اشاره کرد.

کوه Phu Chi Fa

کوه Phu Chi Fa تایلند

منبع عکس: وب‌سایت flickr

برای رسیدن به این کوه مقدس، از چیانگ رای باید ۲ ساعت به سمت شمال رانندگی کنید. کوه Phu Chi Fa در امتدا مرز لائوس قرار دارد. بازدیدکنندگان ابتدا وارد روستای قبیله‌ای می‌شوند که امکاناتی نظیر رستوران و اقامتگاه دارد. از این روستا تا قله کوه ۷۵۰ متر راه است. پیمودن این مسیر دشوار نیست، اما امکان استفاده از وسایل حمل و نقل محلی برای رسیدن به قله نیز وجود دارد. زیبایی بی‌نظیر کوه هنگام طلوع خورشید نفس‌گیر است؛ زمانی که چشم‌اندازی بر دریایی از مه دارد و با ناپدید شدن آن، علفزار زیبا با هزاران گل و سایر جانداران بومی در میان شاخه‌های پرپیچ و خم حوزه رودخانه Mekong پدیدار می‌شوند. این جاذبه در میان مردم تایلند بسیار محبوب است و معمولا رسم است که کودکان تایلندی هنگام طلوع خورشید ترانه‌های محلی را با لباس محلی بخوانند. 

دریاچه زمرد سبز (Emerald Lake)

دریاچه زمرد سبز تایلند

منبع عکس: وب‌سایت pinterest

جزیره کو فی فی در خلیج مایا، میان زیباترین مناظر زیبای تایلند قرار دارد و در جهان با فیلمی لئوناردو دی کاپریو در سال ۲۰۰۰ در این جزیره بازی کرد(فیلم ساحل)، شناخته شد. با این حال چیزی که برای گردشگران بیشتر از همه جذابیت دارد، پارک ملی دریایی بکر و دست‌نخورده مجمع‌الجزایر Ang Thong واقع در خلیج تایلند است؛ ۴۲ جزیره بکر در کنار ساحل Koh Samui. دریاچه زمرد سبز در میان محلی‌ها به خلیج طلایی شهرت دارد و یکی از خارق‌العاده‌ترین عجایب طبیعی Ang Thong است. این دریاچه که توسط صخره‌های سنگی شگفت‌انگیز احاطه شده، آبی صاف و به رنگ سبز دارد و از طریق کانال‌های آبی زیرزمینی، به دریا متصل است.

بسیاری از گردشگران برای بازدید از این دریاچه به تایلند سفر می‌کنند؛ شما هم اگر در نوروز عازم این کشور شدید، بازدید از دریاچه زمرد سبز را از دست ندهید. کجارو با همکاری معتبرترین آژانس‌های گردشگری، این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید قیمت تور تایلند را از میان لیست متنوعی از پکیج های تور، در کمترین زمان مقایسه کنید و در نهایت ارزان‌ترین تور دلخواه‌تان را برای سفر نوروزی انتخاب کنید.

پل Su Tong Pae

پل Su Tong Pae تایلند

منبع عکس: وب‌سایت Holiday Travel

این پل باستانی در استان زیبای Mae Hong Son قرار دارد. حتی مسیری که شما را به این مکان می‌رساند، ارزش بازدید دارد؛ مسیر و منطقه‌ای کوهستانی با راه‌های پرپیچ و خم خلوت در شمال تایلند و مرز میانمار. این پل توسط نسل‌های قبلی روستاییان بومی ساخته شده و از طرف صاحبان مزرعه‌‌های کشت برنج اهدا شده است؛ امروزه نیز مردم محلی برای رفت و آمد در شالیزارهای بزرگ برنج از ین پل استفاده می‌کنند. پل Su Tong Pae باعث غرور و افتخار مردم محلی است.

دره صخره‌ای Sam Phan Bok

دره Sam Phan Bok تایلند

منبع عکس: وب‌سایت pinterest

این دره کوچک صخره‌ای در روخانه Khong قرار دارد و از آن به‌عنوان «گرند کنیون تایلند» یاد می‌شود. بهترین زمان بازدید از این جاذبه، فصل بدون بارش از ماه ژانویه تا آوریل است، زمانی که اشکال فرسایش یافته صخره‌ای از زیر سطح آب بیرون می‌آید. در مورد این منطقه خرافات زیادی وجود دارد که از افسانه‌های محلی نشات می‌گیرد. یکی از این خرافات، احترام به سنگی به شکل سر سگ است که الهام‌بخش بسیاری از افسانه‌های مربوط به شکل‌گیری این دره است. 

غار Tham Lot 

غار Tham Lot  تایلند

منبع عکس: وب‌سایت ancient-origins

این غار بزرگ در شمال تایلند زمانی متعلق به یک قبیله باستانی به نام «قبیله لاوا» (Lawa tribe) بوده است. باستان‌شناسان در این ممجموعه ظروف سفالی و تابوت‌های چوبی کنده‌کاری شده کشف کرده‌اند. از طریق رودخانه Nam Lang و با استفاده از قایق‌هایی که از چوب خیزران ساخته شده، به این غار بروید. بازدیدکنندگان می‌توانند از قنات‌های سحرآمیز طبیعی در میان ساختارهای استالاکتیتی و استالاگمیت و حفره‌های عظیم و شبح‌وار دیدن کنند. 

ساحل Aow Kao Kwai

ساحل Aow Kao Kwai

منبع عکس: وب‌سایت bigbluediving

این ساحل یکی از بکرترین و خلوت‌ترین سواحل تایلند است و با نام خلیج بوفالو نیز شناخته می‌شود. در کنار زیبایی منحصر به فرد دریای آندامان، می‌توانید از جنگل‌های حرا که در نزدیکی این ساحل قرار دارد، بازدید کنید. این ساحل یکی از دو ساحل جزیره کوچک Koh Phayam است. اینجا برای کسانی مناسب است که می‌خواهند از ازدحام گردشگران به دور باشند و لحظاتی پر از آرامش و مکانی بکر و دست‌نخورده را تجربه کنند. 

کوه Khao Ngon Nak

کوه Khao Ngon Nak

منبع عکس: وب‌سایت thailandtravelbag

از این کوه با نام «Dragon Crest» نیز یاد می‌شود و با نیم ساعت رانندگی به سمت شمال استان Ao Nang in Krabi به این منطقه زیبا می‌رسید. برای اینکه از مسیر پیاده‌روی طبیعی Hang Nak Hill به قله کوه برسید، باید مسیر ۳٫۷ کیلومتری را طی کنید و در این مسیر ممی‌توانید از چشم‌اندازهای فوق‌العاده و آبشارهایی که در جنگل وجود دارد، لذت ببرید. قله کوه ۵۶۵ متر از سطح دریا بلندتر است و بازدیدکنندگانی که به قله می‌رسند، چشم‌اندازی فوق‌العاده از زمین‌های اطراف و دریا را به تماشا می‌نشینند.

هتل میلینیوم هیلتون بانکوک

هتل میلینیوم هیلتون بانکوک

منبع عکس: وب‌سایت The finest Emirates

در حالی که بسیاری از زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری تایلند در مناطق طبیعی قرار دارد، در مناطق شهری نیز جاهایی وجود دارد که می‌تواند به همان اندازه جذاب است. این هتل استخرها و بارهایی در پشت بام دارند که چشم‌اندازی زیبا به شهر دارد و می‌توانید از تماشای رودخانه Chao Phraya و پارک لومفینی (Lumphini) نیز لذت ببرید. 

چشم‌انداز Koh Nangyuan

جزیره Koh Nangyuan

منبع عکس: وب‌سایت adventureinyou

این جزیره از جزیره خواهر خود، یعنی Koh Tao فاصله کمی دارد. جزیره Koh Nangyuan متشکل از ۳ بخش است که توسط ساحل به هم متصل شده‌اند. خود جزایر حاصل فوران آتشفشان صخره‌ای و باستانی است و زندگی دریایی و تنوع زیستی غنی از گونه‌های مرجانی دارد و برای اسنورکلینگ و غواصی اسکوبا در جهان مشهور است. بعد از گشت و گذار و استراحت ر ساحل، با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی، می‌توانید به ارتفاعات برسید و چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از ساحل پایین و جزیره Koh Tao را به تماشا بنشینید.

پارک طبیعت فیل

پارک طبیعت فیل

منبع عکس: وب‌سایت madmonkeyhostels

مرکز این پارک در چیانگ مای قرار دارد و شعبه‌های جدید آن در پوکت و کوه ساموئی نیز افتتاح شده است. این پناهگاه حیات وحش خانه تعدادی فیل شاد و بازیگوش است که آن‌ها را از شرایط زندگی قبلی‌شان (اسارت و استفاده از آن‌ها در صنعت گردشگری) نجات داده‌اند. کارکنان متخصص این پارک به گردشگران آموزش می‌دهند که چگونه از فیل‌ها استفاده و با آن‌ها رفتار کنند. این فیل‌ها در محیطی طبیعی نگهداری می‌شوند و می‌توانید حمام کردن، بازی و البته غذا خوردن‌شان را مشاهده کنید. 

پارک تاریخی Phanom Rung

پارک تاریخی Phanom Rung

منبع عکس: وب‌سایت wikivoyage

این معبد هندی در دامنه یک آتشفشان خاموش قرار دارد و گفته می‌شود مدل اولیه مجموعه مشهور Angkor Wat در نزدیکی Siem Reap واقع در کامبوج بوده است. قدمت این بنا به قرن ۱۰ میلادی می‌رسد، زمانی که امپراطوری خمر بر گسترش مرزهای امروزی تایلند تاثیر گذاشت. اداره هنرهای زیبای تایلند بیش از ۱۷ سال به مرمت و بازسازی این مجموعه پرداخت.

Mor Hin Khao

Mor Hin Khao

منبع عکس: وب‌سایت pinterest

طبق افسانه‌های محلی، زمانی که برای اولین بار انسان‌ها در منطقه Chaiyaphum سکونت یافتند، برق سفیدی از این پنج صخره ظاهر شد. این سازه‌های مخروظی شکل از ترکیب ماسه سنگ و مواد معدنی دیگر تشکیل شده‌اند و از آن‌ها با عنوان «استون هنج تایلند» یاد می‌شود. 

شما می‌توانید فهرست جاهای دیدنی تایلند را در کجارو ببینید. اطلاعاتی مانند موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این شهر، در این فهرست موجود است و می‌توانید بسته به سلیقه خود، بازدید از هر کدام را در برنامه‌سفر خود قرار دهید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...