رفتن به مطلب

سوسک&


ارسال های توصیه شده

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

62998016.jpg?ts=1713519814760

دانشمندان ارتشی از سوسک‌های سایبورگ قابل کنترل از راه دور را در بیابان آزمایش کردند.

به گزارش ایسنا، دانشمندان در سنگاپور ارتشی از سوسک‌های سایبورگ که از راه دور کنترل‌ می‌شدند را در یک زمین بیابانی به راه انداختند تا این گروه را برای انجام ماموریت‌های جستجو و نجات در آینده آزمایش کنند.

به نقل از ایندیپندنت، تحقیقاتی نشان می‌دهد که حدود ۲۰ سوسک سایبورگ ماداگاسکار که کوله پشتی‌های کوچک رایانه‌ای داشته‌اند را می‌توان به گونه‌ای کنترل کرد تا به عنوان یک گروه در سراسر یک تپه شنی حرکت کنند.

این سوسک‌های سایبورگ، سوسک‌های زنده‌ای هستند که دارای فناوری هستند که دانشمندان می‌توانند از آنها برای کنترل آنها استفاده کنند.

محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور می‌توانند دستورات را به سوسک‌ها منتقل کنند و به آن‌ها بگویند که کدام جهت بروند. این دستورات از طریق الکترودهایی کوله پشتی که در هر سمت اندام حسی حشرات قرار داده شده بود، به سوسک‌ها منتقل می‌شد. در حالی که دانشمندان می‌توانستند سوسک‌ها را به چپ یا راست حرکت دهند، خود سوسک‌ها نیز می‌توانستند مانند معمول راه خود بروند و موانع را دور بزنند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...