رفتن به مطلب

خطرات واکسن گارداسیل در بارداری


fatemehmusavi

ارسال های توصیه شده

خطرات واکسن گارداسیل در بارداری

 

spacer.png

واکسن گارداسیل یک واکسن ایمن و موثر است که می‌تواند از افراد در برابر سرطان و سایر مشکلات سلامتی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) محافظت کند. با این حال، تزریق واکسن گارداسیل در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. خرید واکسن گارداسیل کلیک کنید.

دلایل توصیه نشدن واکسن گارداسیل در بارداری

  • هیچ مطالعه‌ای در مورد ایمنی واکسن گارداسیل در دوران بارداری انجام نشده است.
  • برخی از مطالعات نشان داده‌اند که واکسن گارداسیل ممکن است بر بارداری تأثیر بگذارد.
  • واکسن گارداسیل حاوی ویروس HPV مرده نیست. این بدان معناست که نمی‌تواند باعث ایجاد سرطان در جنین شود.

عوارض جانبی واکسن گارداسیل در بارداری

اگر واکسن گارداسیل در دوران بارداری تزریق شود، ممکن است عوارض جانبی خفیفی مانند درد در محل تزریق، خستگی، سردرد و تب ایجاد شود.

توصیه‌ها در مورد واکسن گارداسیل در بارداری

اگر در دوران بارداری هستید، باید با پزشک خود در مورد واکسن گارداسیل صحبت کنید. پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا واکسن برای شما مناسب است یا خیر.

واکسن گارداسیل پس از زایمان

واکسن گارداسیل برای زنان پس از زایمان ایمن و موثر است. زنانی که در دوران بارداری نتوانسته‌اند واکسن گارداسیل را دریافت کنند، باید بلافاصله پس از زایمان آن را دریافت کنند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

spacer.png
 

آیا واکسن گارداسیل باعث نازایی میشود؟

پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه واکسن گارداسیل باعث نازایی میشود وجود ندارد.برای  خرید واکسن گارداسیل کلیک کنید.

مطالعات انجام شده در مورد واکسن گارداسیل

ده‌ها مطالعه در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن گارداسیل انجام شده است. هیچ یک از این مطالعات هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن گارداسیل باعث نازایی میشود ارائه نکرده است.

در یک مطالعه بزرگ که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، محققان اطلاعات مربوط به بیش از ۶۰٬۰۰۰ زن را که واکسن گارداسیل دریافت کرده بودند، بررسی کردند. این مطالعه نشان داد که هیچ تفاوتی در میزان بارداری بین زنانی که واکسن گارداسیل دریافت کرده بودند و زنانی که واکسن دریافت نکرده بودند وجود نداشت.

در یک مطالعه دیگر که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، محققان اطلاعات مربوط به بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ زن را که واکسن گارداسیل دریافت کرده بودند، بررسی کردند. این مطالعه نشان داد که هیچ تفاوتی در میزان باروری بین زنانی که واکسن گارداسیل دریافت کرده بودند و زنانی که واکسن دریافت نکرده بودند وجود نداشت.

نظر سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) واکسن گارداسیل را ایمن و موثر می‌داند. FDA استفاده از واکسن گارداسیل را در دوران بارداری توصیه نمی‌کند، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این واکسن باعث نازایی میشود وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

واکسن گارداسیل یک واکسن ایمن و موثر است که می‌تواند از افراد در برابر سرطان و سایر مشکلات سلامتی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) محافظت کند. هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه واکسن گارداسیل باعث نازایی میشود وجود ندارد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...