رفتن به مطلب

بـرج علا الدوله_ورامـین_تهران✈️


نیلوفرآبی

ارسال های توصیه شده

برج علاء الدوله

برج علاء الدوله ورامین

بناهای شبیه به برج علاالدوله شهرهای مخالف ایران بسیار دیده اید. این نوع ساخت بنا که به روش سلجوقی معروف است را معمولاً برای ساختمان هایی با کاربری مذهبی مورد استفاده قرار می دادند؛ اما برج علاالدوله بر خلاف نمونه های مشابه ش جنبه مذهبی نداشته است. این بنا شبیه به گورها و مقبره‌های سلطنتی ساخته شده تا از تخریب جسد جلوگیری کند. معمولاً در این نوع از بناها جسد در سرداب نگهداری می شود و دفن نمی شود. در واقع انگار با ساختن این بنا، یک سردخانه طبیعی درست شده است.

برج علاالدوله یک برج ۱۷ متری است که با آجر ساخته شده و باهنر آجرکاری تزئین شده است. این که فقط با استفاده از آجر بتوانید نمایی زیبایی برج علاالدوله بسازید کار ساده ای نیست! به خصوص اگر با امکانات دوران قدیم مشغول کار باشید. این برج در دوران ایلخانیان در شهر ورامین ساخته شده است.

علاءالدوله و خانواده‌اش چندین سال در ورامین فرمانروا بودند و در زمان حکومتشان یادگاری‌های خوبی از خود به جا گذاشتند؛ به همین دلیل هم این بنا به عنوان مقبره علاءالدوله ساخته شد، تا نام و یاد و باقی بماند. گفته می شود بنای امامزاده یحیی ورامین به دست فخرالدین، پسر علاءالدوله ساخته شده. برج علاالدوله در میدان امام ورامین ساخته شده و ورودی آن در بخش شمالی قرار دارد. اطراف این برج با سنگ فرش و آجر فرش پوشیده شده که نمای زیبایی به آن بخشیده است. در فضای داخلی برج یک گالری هنرهای تجسمی تاسیس شده است

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...