رفتن به مطلب

fateme20

ارسال های توصیه شده

فرش ایرانی: نماد هنر و ارزش خرید فرش کلاسیک

اصالت فرش ایرانی یا فرش ایرانی به حدود 2500 سال پیش برمی گردد. ایرانیان از اولین مردمانی بودند که به بافتن فرش تمدن‌های باستانی پرداختند و در طول اعصار، نبوغ و هوش این صنعت را به میزان باورنکردنی به کمال رساندند.

هنر قالی بافی یک راز خانوادگی است که از نزدیک محافظت می شود و در طول قرن ها منتقل شده است. پیروی از توسعه یکی از بهترین تمدن هایی که جهان از نظر فرهنگی تاکنون شناخته است، با مطالعه تاریخ فرش ایران آسان تر می شود.

پیوندهای ایرانی با فرش امروزه با وجود افزایش جمعیت که در یک تمدن صنعتی در حال پیشرفت گرفتار شده اند، همچنان قوی است. بدون فرش ایرانی که نمایانگر پیوند محکم مردم با هنر ملی آنهاست، خانه ایرانی خالی و بی روح است.

مقدمه ای بر تاریخ فرش ایرانی

ایرانیان از اولین مردمانی بودند که در جهان باستان قالی بافی کردند. «پازیریک» قدیمی ترین فرش ایرانی شناخته شده است. در یک مقبره یخ زده متصل به یک پادشاه سکاها در سیبری یافت شد و تصور می شود که ایجاد آن در حدود 500 سال قبل از میلاد اتفاق افتاده است. در حال حاضر در موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ نگهداری می شود.

ادبیات چینی مربوط به دوران ساسانی اولین مدرک شناخته شده وجود فرش ایرانی (224-641 میلادی) را ارائه کرد. با این وجود، وجود، ارزش و کالیبر فرش ایرانی در تاریخ نگاری یونانی مستند است.

مهارت قالی بافی در طول تاریخ ایران دگرگونی های متعددی را تجربه کرد. در حالی که دولت عمدتاً هنرهای معماری و نقاشی را در سراسر عصر صفویه ترویج می کرد، قالی بافی و بخش نساجی هر دو شهرت قابل توجهی پیدا کردند. تأسیس کارگاه های درباری در قرن شانزدهم منجر به تبدیل صنایع دستی عمدتاً عشایری سابق به صنایع سلطنتی شد.

سایت قالیخانه فروش انواع فرش دستبافت و ماشینی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...