رفتن به مطلب

پـل زغـال_چـالوس _مازندران✈️


نیلوفرآبی

ارسال های توصیه شده

پل زغالپل زغال

 لذت بردن از مسیر کاری است که خیلی از مسافرها آن را به فراموشی سپرده‌اند و فقط به دنبال رسیدن به مقصد هستند. احتمالا شما هم حداقل یک بار در سال به یکی از شهرهای شمالی کشورمان سفر می‌کنید؛ جاهای سرسبز با آب‌وهوای خنک. اگر از جاده چالوس برای رفت و آمدتان استفاده می‌کنید، بهتر است که از دیدنی‌های جاده چالوس هم بازدید کنید. پل زغال جاده چالوس یکی از جاذبه‌های این مسیر به‌شمار می‌رود که از سال ۱۳۱۷ تا کنون سرپا ایستاده است.

این تاریخ را از کتیبه‌ای که روی بدنه پل زغال نوشته شده ذکر کرده‌ایم. در آن دوره زمانه پلی از جنس آجر و سنگ بر روی چالوس ساخته شد تا عبور و مرور را برای مردم راحت‌تر کند. عرض این پل ۶.۲ متر و طولش ۳۸.۵ متر است. طول دهانه این پل هم به ۲۰متر می‌رسد. لازم به ذکر است در ۱۰ خرداد سال ۱۳۸۲، این پل به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید.  برای رسیدن به این پل باید در جاده چالوس، خودتان را به ۱۸کیلومتری جاده کندوان، بین راه چالوس به مرزن آباد برسانید.

آدرس پل زغال: ایران، استان مازندران، چالوس، جاده کندوان، بر روی رودخانه چالوس

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...