رفتن به مطلب

حصیـربافی_رامسر _مازندران🪩


نیلوفرآبی

ارسال های توصیه شده

حصیربافی

سه ردیف سبد حصیری که هر کدام 4 سبد با اندازه های مختلف روی هم قرار گرفته اند  

از الیاف‌های طبیعی گیاهان، در حصیربافی استفاده می‌شود و بسیاری از روستاییان از طریق این کار، امرار معاش می‌کنند. سبد، زیرانداز و کاسه از محصولات حصیربافی هستند. حصیربافی با گیاهانی که در باتلاق‌ها و آب‌بند‌ها رشد می‌کنند، تهیه می‌شود. با توجه به اینکه مواد اولیه حصیربافی ارزان است، محصولات حصیربافی نیز ارزان می‌باشد. بنابراین حصیربافی یکی از رایج‌ترین صنایع دستی و سوغات رامسر به شمار می‌رود.

حصیربافی اقسام مختلفی دارد که از نام‌های متفاوتی نیز برخوردارند. در ادامه به توضیح مرواربافی که یکی از انواع حصیربافی است، می‌‌‌‌پردازیم.

مرواربافی

سبد مروار بافی شده  

یکی از انواع حصربافی که در رامسر رایج است، مرواربافی می‌باشد. مروار به چوب‌های ترکه‌ای و زردرنگ می‌گویند و در صورتی که این چوب‌ها نامرغب باشد به رنگ سبز یا سیاه هستند. برای بافت مروار، چوب را به چند قسمت تقسیم می‌کند، در آب جوشانده و سپس می‌بافند. پس از بافتن هم باید در معرض آفتاب خشک شود. مرواری که رنگش طلایی باشد، از کیفیت خوبی برخوردار است. محصولاتی که از مروار ساخته می‌شوند شامل گلدان، سبد و کشکول می‌باشد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...