رفتن به مطلب

خفاش سفید


Mohsen Shz

ارسال های توصیه شده

خفاش سفید هندوراسی،‌ موجودی کوچک با ظاهری دوست‌داشتنی است که در جنگل‌های آمریکای مرکزی و منطقه کارائيب دیده می‌شوند. طول بدن این پستانداران عجیب و زیبا، معمولا از سه تا پنج سانتی‌متر تجاوز نمی‌کند. این نوع خفاش یکی از دو نوع خفاش سفید موجود در جهان است که به‌دلیل  شکل ظاهری‌اش،‌ به «خفاش روح» نیز شهرت دارد. ظاهر آن‌ها را پوزه‌ای کوتاه، گوش‌هایی کشیده، چشمان سیاه متوسط و دمی بسیار کوتاه تشکیل می‌دهد که درمجموع، با موی خز‌مانند سفید، پوشیده شده است. 

خفاش‌های سفید هندوراسی،‌ زندگی گروهی دارند و معمولا به‌صورت کلونی‌های ۶ نفره، زیر چادری از برگ بزرگ درختان زندگی می‌کنند. آن‌ها این خانه را در ارتفاع حدودا دو متری از سطح زمین، بنا می‌سازند و برای در امان ماندن از خطرات احتمالی، به یکدیگر می‌چسبند.

کلونی‌های خفاش سفید،‌ متشکل از یک نر و چند ماده است و مادرها به نوزادان یکدیگر نیز شیر می‌دهند. غذای این نوع پستاندار پرنده، گیاهان و میوه‌های استوایی است. آن‌ها نقش مهمی نیز در گرده‌افشانی و پراکنده کردن دانه‌ گیاهان بر عهده دارند.

spacer.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...