رفتن به مطلب

ویتامین d..


حسین138

ارسال های توصیه شده

 

چه زمانی باید ویتامین D را صبح یا شب مصرف کنم؟

هیچ زمان مشخصی از روز وجود ندارد که برای مصرف مکمل های ویتامین D بهتر باشد. برخی افراد می گویند مصرف مکمل های ویتامین D در شب خطر بی خوابی به همراه دارد . هیچ تحقیقی برای تایید این موضوع وجود ندارد، اما اگر فکر می‌کنید که خواب شما را مختل می‌کند، ممکن است بخواهید مکمل خود را زودتر در روز مصرف کنید.

تحقیقات قبلاً انجام شده سطح ویتامین D خون را با سطح کیفیت خواب او مرتبط کرده بود. برخی گزارش ها براساس مطالعات انجام گرفته در انگلستان و سوئد ادعا کرده اند که مصرف ویتامین D در شب می تواند کیفیت خواب را با تداخل در تولید هورمون ملاتونین تحت تاثیر قرار دهد و کیفیت خواب را بهتر کند.

از طرف دیگر ظهر هم زمان مناسبی برای بهترین زمان برای دریافت ویتامین D است ، زیرا خورشید در بالاترین نقطه خود قرار دارد و بدن شما ممکن است در آن زمان از روز آن را به بهترین نحو بسازد. این بدان معنی است که ممکن است در ظهر به زمان کمتری در نور خورشید نیاز داشته باشید. با این حال، نتایج این تحقیقات غیرقطعی است و تحقیقات گسترده تری آن را تائید نکرده است. و البته تحقیقات نشان می دهد که اکثر مردم ترجیح می دهند ویتامین ها و سایر قرص های خود را در صبح مصرف کنند - اما این کار بیشتر به دلیل راحت تر بودن یا بیشتر در خاطر ماندن است. اما در مجموع متخصصان پیشنهاد می دهند که شاید خوردن مکمل های ویتامین دی در شب بهتر باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...