رفتن به مطلب

قلم دریایی


Mohsen Shz

ارسال های توصیه شده

قلم دریایی (Sea Pen) موجودی آبزی از شاخه مرجانیان به حسابspacer.png می‌آید که به‌دلیل ظاهر خاص و زیبایش که به قلم‌های کلاسیک و پر مانند اعصار گذشته شباهت می‌دهد؛ به این نام موسوم شده است. قلم دریایی در واقع،‌ یک پولیپ بزرگ مانند شقایق‌های دریایی است که درون بستر شنی یا گل‌آلود، ریشه می‌کند و گاه در برخی گونه‌ها،‌ تا دو متر نیز رشد خواهد کرد.

ازاین‌رو،‌ زیستگاه آن‌ها عمدتا در آب‌های معتدل و گرمسیری و در اعماق بالای ۱۰ متر است و به‌طور کل،‌ این جانداران دریایی خاص در آب‌های عمیقی که تلاطم کمتری دارند، دیده می‌شوند؛ هرچند که برخی از گونه‌های آن، در عمق ۲۰۰۰ متری و بیشتر نیز به چشم می‌خورد.

قلم‌های دریایی گاه به رنگ روشن و به‌شکل پرتقال برش‌خورده به نظر می‌رسند که به این دسته، قلم پرتقالی دریا می‌گویند. زمانی که این جاندار را لمس کنند،‌ نور سبز روشنی از آن ساطع می‌شود که این امر، ‌به خاصیت شب‌تابی آن بر می‌گردد. در هنگام احساس خطر نیز، آب با فشار از این جاندار خارج می‌شود و ساقه بر بستر می‌خوابد تا حرکت دفاعی را تکمیل کرده باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...