رفتن به مطلب

لعنت بہ دنیاے مجازے ِ ما آدم‎هاے واقعے!(بیا تو یه چیزے بگم)


kambiz_landar

ارسال های توصیه شده

یک سره می‎روم سر اصل مطلب..دلم از تکنولوژی خیلی خیلی پره این روزها، خیلی از ماها از هم دور شده‎ایم، چرا؟ چون مثلا هفته‎ای یک بار به هم اس ام اس می‎دهیم، یا توی وی چت پست‎های همدیگر را می‎خوانیم، توی وایبر برای هم پی ام می‎گذاریم، توی لاین کامنت‎های هم دیگر را جواب می‎دهیم، یا توی فیس بوک روز به روز عکس‎های لحظه به لحظه‏ی همدیگر را می‎بینیم…

انقدر این هفته دلم از تکنولوژی و هر چه به آن مربوط می‏شد پر شده بود که طی یک عملیات یک هویی ِ سریع(!) از همه‌ی همه‎ی این نرم افزارها زدم بیرون! به جز وایبر، آن هم به دلیل ِ کاهش هزینه‎های شارژی تلفن همراهم!

با هر طور منطق و توجیه نتوانستم قبول کنم که هر کدام از این‏ها از دیدارها و قرارهایمان شیرین‎تر باشد، هیچ کدام از سلام‏های” پی ام”ی برایم گرمای سلامی را نداشت، وقتی که دوستانم را می‎بینم و دستانشان را می‎گیرم و بهشان سلام می‎کنم! دلم از تکنولوژِی گرفته بود چون بارها و بارها خیلی‎ها از من دلخور شدند، چون آنطور که باید نتوانستم احساساتم را بنویسم، که توی اس ام اس‏‌ها یا پی ام‏هایم هم، همانطور منتقل شوند!

جایی خواندم "ما نسلی هستیم که از …typing ها خاطره داریم”، دلم برای خودمان و نسلمان سوخت! همین ما دهه شصتی‎ها و هفتادی‎ها که کَل کَل‎ها و ادعاهایمان گوش همه را پر کرده، با همین تکنولوژی معلوم نیست چه بر سر خودمان آوردیم! با همین تکنولوژی ِ لعنتی…

هر چه قدر هم خیلی‏ها مرا "مامانبزرگ”و "امل” و خلاصه کلی از این واژه‏ها که نشان از طرز فکر قدیمی آدم‏ها دارد، خطاب کنند، من هنوز هم برای بوی ِ کتاب می‎میرم (نه اینکه شب و روز کتاب بخوانم، نه)، نامه نوشتن را به هزار تا از این اس ام اس‎ها و پی ام‏ها ترجیح می‏دهم، قرارها و دیدارهایمان برایم شیرین‎تر و خوش مزه تر از اِن بار تلفنی صحبت کردن و چت کردن است … خلاصه من همچین آدم ِ از تکنولوژی رانده و در دنیای ِ قدیم مانده‎ایم! بعله!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...