رفتن به مطلب

طرز تهیه ی خـورشت آلو اسفناج•••🛎


ارسال های توصیه شده

 خورشت آلو اسفناج 
موارد لازم برای چهار نفر

آلو بخارا۳۰۰ گرم
مغز ران گوسفند یا گوساله۴۰۰ گرم
برگ اسفناج (پاک و درشت ‌خردشده)۷۰۰ گ
کرهبه.مقدار .لازم
پياز (نگینی خردشده)۱ عدد
استاک گوشت ۷ پیمانه
زعفران (ساییده و حل شده در آب)۱ ق.س
شکر۳۸ گ
آب لیمو ترش تازه۴۰ میلی.لیتر
چوب دارچین۲ تکه
نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده شده)ب.م.ل
آرد گندم (الک‌شده)۱/۲ ق.چ
روغن مایعب.م.ل
می توانید به جای استاک گوشت، از همان مقدار آب به همراه ۲ عدد قرص عصاره گوشت استفاده کنید.


روش تهیه
۱
آلو بخارا را از یک ساعت قبل در ظرفی حاوی یک پیمانه آب خیس کنید.

۲
گوشت را در قابلمه‌ای حاوی آبِ جوش، گوشت را بیاندازید تا به‌مدت ۵ دقیقه سفید شود. سپس آن را آبکش کنید. گوشت را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با چاقوی مخصوص سرآشپز، به‌صورت مکعبی برش دهید.

۳
اسفناج را در تابه‌ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا آبِ آن کاملا‌ کشیده شود سپس مقداری کره به آن بیافزایید و به‌مدت ۲ دقیقه تفت دهید.

۴
در قابلمه ای حاوی روغن داغ، گوشت را به آن بیافزایید و تفت دهید(قورمه کردن) تا زمانی که آب آن کشیده شود سپس پیاز را اضافه و تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. ۵ پیمانه از استاک رقیق را به قابلمه حاوی گوشت بیافزایید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید. زمانی‌که جوش آمد، زعفران و اسفناج را به آن بیافزایید، حرارت را ملایم کنید و درِ قابلمه را بگذارید تا به‌مدت ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه بپزد.

۵
۲ ساعت پس از پخت، شکر، آب‌ لیموترش و بقیه استاک رقیق را به آن بیافزایید. حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس حرارت را ملایم کنید تا خورش کاملا‌ بپزد و جا بیافتد.

۶
در ۲۰ دقیقه آخر پختِ خورش، چوب دارچین، آلو، آبِ آلو، مقداری نمک و فلفل سیاه را به خورش اضافه کنید. آرد را در تابه‌ای حاوی کمی روغن، روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی‌رنگ شود سپس استاک غلیظ را به آن بیافزایید تا رقیق شود (دقت کنید هنگام اضافه‌کردنِ استاک، آرد گلوله نشود؛ اگر گلوله شد، آن را از صافی عبور دهید تا صاف و یکدست شود) سپس آن را به خورش بیافزایید و بگذارید کاملا‌ جا بیافتد. پس از پخت کاملِ خورش، چوب دارچین را از آن خارج کنید و خورش را در ظرف مورد نظر بریزید و به‌همراه چلو سرو کنید.

نکات آشپزی به روایت سانازسانیا
اصطلاح "قورمه کردن" یعنی گوشت را تفت دهید تا طعم، مزه و خواص آن از گوشت خارج نشود.
هنگام خرید اسفناج، برگ های لطیف و تازه آن را انتخاب کنید، برگ های درشت و تیره رنگ، رنگ زیبایی به خورش نمیدهد، همچنین اسفناج را باید در اندازه های ۴ سانتیمتری خرد کنید؛ در صورتیکه اسفناج ریزتر خرد شود، خورش لعاب نمی اندازد و اسفناج له و بدشکل می شود.
اضافه کردنِ آرد با یک پیمانه استاک غلیظ برای به وجود آوردن لعاب و طعم بی نظیر و متفاوت است. این دستور با تجربیات سانازسانیا کاملا ساختار و طعم جدیدی برای شما به ارمغان می آورد.

نوش جان

 

Û±Û±-Û²Û´-Û²Û²-طرز-تÙÛÙ-Ø®Ùرشت-Ø¢ÙÙ-اسÙÙاج.jpg
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...