رفتن به مطلب

بنـدر لـافـت _قـشـم✈️


نیلوفرآبی

ارسال های توصیه شده

بندر لافت قشم | Bandar-e Laft

نخلستان‌های بلندقامت و درختان سرسبزی که فقط در مناطق گرمسیر دیده می‌شود تنها گوشه‌ای از جذابیت‌ بندر لافت جاهای دیدنی قشم است. ساعت‌ها و روزها در هرازتوی کوچه‌های تنگ بندر لافت می‌توان قدم زد، گرمای هوا با چاشنی رطوبت را حس کرد و بامردمان اصیل و باصفایش معاشرت کرد.

بندر لافت از جاهای دیدنی قشم

اگر از قدمت بندر لافت بخواهید بدانید باید سراغ چاه‌هایش را بگیرید؛ چاه‌هایی که از قبل از اسلام در لافت در دل زمین حفر شده‌اند. فردی به‌نام خواجه کریم حدود ۳۶۶ چاه را ساخته تا مردم از آب آن استفاده کنند. البته که الان متاسفانه از بیشتر این چاه‌ها چیزی باقی نمانده و فقط ۳۳ تا از آن‌ها وجود دارند.

آب خنک و سالم این چاه‌ها حاصل همکاری تپه‌های مرجانی و لایه‌های گچی چاه است؛ به این شکل که تپه‌ها آب باران را به داخل چاه می‌برند و لایه‌های گچی در کف چاه، آب را خنک و گوارا نگه می‌دارند. مکانی که تا دلتان بخواهد با معماری‌های زیبا در بندر لافت دیده می‌شود مساجد هستند. بادگیرها هم بخشی از معماری خاص خانه‌های بندر لافت است. برای دسترسی به بندر لافت بعد از رسیدن به جزیره قشم باید از قسمت جاده شمال جزیره به روستای لافت بروید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...