رفتن به مطلب

طرز تهیه ی آبگـوشـت•••🛎


ارسال های توصیه شده

آبگوشت برای ده نفر که با دوبرابر و سه برابر کردن این مواد میتوانید برای بیست و سی نفر نیز تهیه کنید

مواد لازم برای ۱۰ نفر
گوشت گوسفندی با استخوان ۱ کیلو گرم
دنبه گوسفندی ۳۰۰ گرم
نخود ۲ و نیم پیمانه
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۵ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
زردچوبه و روغنبه اندازه کافی
دستور پخت آبگوشت
مرحله اول
ابتدا گوشت گوسفندی و دمبه را به خوبی می شوییم سپس در یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. فعلا نیاز نیست آب اضافه کنیم ، نصف پیاز را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.


مرحله دوم
چند دقیقه مخلوط گوشت ، دمبه و پیاز را تفت می دهیم تا گوشت خودش آب بیندازد و رنگش تغییر کند سپس یک قاشق غذاخوری روغن ( بهتر است از روغن جامد استفاده شود ) اضافه می کنیم و حدود ۵ دقیقه دیگر گوشت و پیاز را تفت می دهیم.

مرحله سوم
نخود را باید از شب قبل بخیسانیم تا نفخ آن به طور کامل از بین برود. نخود خیسانده شده را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم سپس چند لیوان آب جوش اضافه می کنیم.


مرحله چهارم
نمک را هم می توانیم در این مرحله اضافه کنیم البته اضافه کردن نمک باعث می شود گوشت مدت زمان بیشتری برای پخت نیاز داشته باشد ولی یک حسن هم دارد و آن هم این است که اضافه کردن نمک در این مرحله باعث می شود گوشت خوشمزه تر شود.

مرحله پنجم
پس از اضافه کردن آب جوش حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت و نخود به مدت دو ساعت با حرارت ملایم بپزند. یک ساعت بعد از پخت گوشت باقیمانده پیاز را خرد کرده و به همراه مقداری نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه در یک تابه تفت می دهیم.

مرحله ششم
پس از اینکه پیاز سبک شد رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و به خوبی سرخ شود زیرا سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود آبگوشت خوش رنگ تر شود.

مرحله هفتم
در ادامه گوجه فرنگی را نیز رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم سپس مواد داخل تابه را به قابلمه آبگوشت اضافه می کنیم. پس از اینکه گوشت و نخود پختند سیب زمینی را می شوییم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم
بعد از اینکه سیب زمینی ها را اضافه کردیم حدود ۴۵ دقیقه دیگر اجازه می دهیم آبگوشت روی حرارت ملایم بپزد و به طور کامل جا بیفتد. پس از اینکه آبگوشت آماده شد آنرا به همراه نان بربری یا نان سنگک تازه و سبز خوردن سرو می کنیم.
نوش جان
Û±Ûµ-ÛµÛ¶-Û´Û¹-images.jpg

نکات تهیه آبگوشت

آبگوشت فوری با زودپز
برای اینکه آبگوشت شما خیلی فوری اماده شود می توانید انرا با زودپز تهیه کنید ، برای این منظور پس از اینکه تمام مواد آبگوشت را آماده کردیم انها را داخل زودپز می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. با این روش می توانید آبگوشت را حداکثر در یک ساعت و نیم آماده کنید.

آبگوشت با گوشت گوساله
بهترین گوشت برای آبگوشت گوشت گوسفندی می باشد چون دارای چربی زیادی است. اگر می خواهید از گوشت گوساله استفاده کنید حتما به مقدار کافی دمبه گوسفندی هم اضافه کنید تا آبگوشت شما لذیذتر و خوشمزه تر شود.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...