رفتن به مطلب

 تالاب عینک _گیلان✈️


نیلوفرآبی

ارسال های توصیه شده

 تالاب عینک رشت

گیلان سرزمین آبگیرها و تالاب‌های متعدد است. بزرگترین تالاب گیلان بعد از تالاب انزلی، تالاب عینک در محدوده شهر رشت قرار داد. تالاب عینک در تصاویر هوایی قدیمی شبیه عینک دیده می‌شد و به همین دلیل به آن عینک می‌گویند.

تالاب عینک به وسعت حدود ۱۶۰ هکتار به شکل طولی در کناره غرب شهر رشت قرار گرفته است. جالب است بدانید آب این تالاب از بارش باران و آب مازاد زمین‌های کشاورزی اطراف جمع می‌شود و به رودخانه‌ای راه ندارد.

تالاب عینک از مکان های دیدنی رشت

اگر همین حالا به تصاویر ماهواره‌ای شهر رشت نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که تالاب تکه تکه شده است. متاسفانه در سال‌های اخیر و با گسترش شهر رشت، پل‌های خاکی و بدون پایه روی تالاب ساخته شد و همین کار باعث کاهش سطح آب و کمتر شدن پوشش گیاهی اطراف آن می‌شود.

عامل دومی که به تالاب عینک آسیب زیادی وارد کرد گیاهی وحشی به نام سنبل آبی است که رشد سریع و بی‌رویه آن باعث از بین رفتن تنوع گیاهی و انقراض گیاهانی مثل نیلوفر آبی، نی و … شد.

با این حال تلاش‌ها برای لایروبی، از بین بردن سنبل آبی، کاهش ورود فاضلاب و زباله‌های شهری به تالاب ادامه دارد.

یکی از کارهای مثبت انجام شده تاسیس پارک دانشجو در ضلع شرقی تالاب است. توصیه ما هم همین است که اگر تالاب عینک را در فهرست جاهای دیدنی‌ رشت خود برای سفر قرار داده‌اید به پارک دانشجو بروید.

آنجا می‌توانید از امکانات تفریحی استفاده کنید، دور تالاب قدم بزنید و ماهیگیری کنید؛ بله تالاب عینک ماهی‌های زیادی دارد تا جایی که اهالی رشت در روزهای آخر هفته قلاب به دست در کنار بخش‌های عمیق تالاب عینک جمع می‌شوند.

آدرس: پل شهدای گمنام، پارک دانشجو

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...