رفتن به مطلب

طرز تهیه ی کـوکـو سیب زمیـنـی•••🛎


ارسال های توصیه شده

کوکو سیب زمینی برای دو نفر که با دوبرابر و سه برابر کردن این مواد میتوانید برای چهار و شش نفر نیز تهیه کنید


مواد لازم کوکو سیب زمینی 2 نفر
سیب زمینی2 عدد
تخم مرغ2 عدد
پیاز1 عدد
سبزیجات معطر خرد شده شامل جعفری، گشنیز، نعنانصف استکان
نمک، فلفل، زردچوبه و سماقبه میزان لازم
مراحل طرز تهیه کوکو سیب زمینی
مرحله اول
برای تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه، ابتدا سیب زمینی های خام را به خوبی می شوییم و در یک قابلمه به همراه مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شد. پس از آبپز شدن حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا کمی سیب زمینی ها خنک شوند.

مرحله دوم

بعد از اینکه سیب زمینی ها کمی خنک شد، آن ها را پوست می گیریم و با کمک گوشکوب یا قاشق له می کنیم. سپس سیب زمینی له شده را با دست ورز می دهیم تا یکدست شود. توجه کنید به هیچ وجه سیب زمینی ها را رنده نکنید.

مرحله سوم
در ادامه پیاز را پوست می گیریم و آن را در یک ظرف جداگانه رنده می کنیم. سپس آب اضافه پیاز را می گیریم و آن را به ظرف سیب زمینی اضافه می کنیم. سبزی را هم به وسیله خرد کن و ایا اینکه با دست به صورت ساطوری و ریز خرد می کنیم و به ظرف سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله تخم مرغ ها را در یک ظرف جداگانه می شکنیم و بعدش هم می زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ به خوبی باهم مخلوط شود. سپس ادویه جات شامل زردچوبه، فلفل، نمک و سوماق را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. (در صورت تمایل می توانید مقداری آویشن هم اضافه کنید)

مرحله پنجم
سپس تخم مرغ ها را هم به ظرف سیب زمینی اضافه می کنیم و بعدش همه مواد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم تا مایه کوکوی یکدست و منسجمی داشته باشیم. اگر احساس می کنید مایه کوکو زیاد شل شده است مقداری مقدار کمی آرد اضافه کنید. هم اکنون مایه کوکو سیب زمینی ما آماده پخت است.


مرحله ششم
برای این کار در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن گرم شود. سپس با قاشق مقداری از مایه کوکو برمیداریم و آن را در تابه می گذاریم و با قاشق صاف می کنیم. این کار را تا پر شدن تابه انجام می دهیم و بعدش صبر می کنیم تا کوکوها با حرارت ملایم به خوبی بپزند.

مرحله هفتم
بعد از اینکه یک طرف کوکوها سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا سمت دیگرشان هم سرخ شود. پس از اینکه هر دو طرف سیب زمینی ها به خوبی پخت، آن ها را در ظرف سرو می کشیم و با خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکو سیب زمینی خوشمزه لذت ببرید.
نوش جان

Û±Û¶-Û´Û²-Û±Û¸-5367025oh.jpg




نکات پخت کوکو سیب زمینی
علت وا رفتن کوکو سیب زمینی
یکی از دلایل اصلی و مهم وا رفتن کوکو سیب زمینی این است که برخی افراد سیب زمینی پخته شده را رنده می کنند. در حالی که اگر سیب زمینی را با گوشکوب یا قاشق له کنید، حالت خمیری و منسجم تری پیدا می کند.

دلیل دوم این است که تخم مرغ زیاد می زنند و برای همین مایه کوکو موقع سرخ شدن وا می رود. بهتر است بعد از اینکه مایه کوکو آماده شد آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب استراحت کند

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...