رفتن به مطلب

دریاچه سقالکـسار_گیلان✈️


نیلوفرآبی

ارسال های توصیه شده

دریاچه سقالکسار

سقالکسار بیشتر به عنوان دریاچه شناخته می‌شود اما در اصل دریاچه نیست، یک سد خاکی برای ذخیره آب است. نام سقالکسار از روستای نزدیک آن گرفته شده است.

برای نام سقالکسار چند معنی گفته می‌شود؛ مردم محلی می‌گویند سقال به معنای محل آب خوری و لک و سار نام دو پرنده زیبا است و برخی هم می‌گویند معنی آن «محل آبخوری بالای تپه» است.

بعد از حدود ۳۰ دقیقه رانندگی از شهر رشت به  دریاچه سقالکسارمی‌رسید که یکی از بهترین جاهای دیدنی رشت برای عکاسی است. به همین دلیل خیلی از عروس و داماد‌ها برای عکاسی به این مکان زیبا می‌روند.

سقالکسار از جاهای دیدنی رشت

دریاچه در میان جنگل انبوهی قرار گرفته و در اطراف آن چندین آلاچیق و یک کافی‌شاپ فراهم شده است. ارتفاع و وسعت آب دریاچه به دلیل کاهش بارندگی و تبخیر آب در فصل تابستان کمتر می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به سقالکسار از بهار تا اوایل پاییز است چون در پاییز و زمستان هوا خیلی سرد و زمین‌ها خیس و لغزنده می‌شود.

اطراف دریاچه سقالکسار برای یک پیک‌نیک چند ساعته خانوادگی یا دوستانه عالی است. می‌توانید با قایق پدالی روی دریاچه قایق‌سواری کنید یا با روشن کردن آتش کباب بپزید. البته فراموش نکنید که قبل از ترک محل حتما از خاموش شدن آتش مطمئن شوید.

در روزهای خلوت سال اینجا پر از آرامش و سکوت است و به جز صدای پرندگان و وزش باد صدای دیگری به گوش نمی‌رسد.

آدرس: ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت، دهستان لاکان، روستای سقالکسار

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...