رفتن به مطلب

طرز تهیه ی کـبـاب کـوبیده•••🛎


ارسال های توصیه شده

 کباب کوبیده این مقدار مواد برای دو نفر می‌باشد ولی شما با دو برابر و سه برابر کردن آن نیز میتوانید برای چهار و شش نفر تهیه کنید

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت مخلوط ۴۰۰ گرم
پیاز آب گرفته ۱ عدد بزرگ
دنبه تازه گوسفندی ۱۰۰ گرم ( هرچه قدر دنبه بیشتر باش کباب کوبیده شما نرم تر و آبدارتر و خوشمزه تر میشه )
نمک نصف قاشق چایخوری
جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه به اندازه دلخواه

دستور پخت کباب کوبیده
مرحله اول
برای تهیه کباب کوبیده رستورانی ابتدا گوشت گوساله و دنبه گوسفندی داخل چرخ گوشت می ریزیم و دو مرتبه چرخ می کنیم تا کاملا با هم ترکیب شده و یکدست شوند.

مرحله دوم
در این مرحله گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه مناسب و جادار قرار می دهیم. در ادامه در ظرفی جداگانه پیازها را با رنده متوسط رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم، سپس آب پیاز را داخل یک کاسه کوچک می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم
در این مرحله پیاز آب گرفته را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا به اصلاح چلوکبابی ها شیرین شود، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه جوش شیرین را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم.


مرحله چهارم
در این مرحله مواد کباب را باید به خوبی ورز دهیم تا گوشت منسجم شود به طور که حالت چسبناکی پیدا کند که وقتی مایه کباب را از داخل کاسه بلند می کنید تکه تکه نشود و همه گوشت به صورت یکدست بلند شود.

مرحله پنجم
ورز دادن را ادامه می دهیم تا مایه کباب یکدست و کاملا منسجم شود، سپس یک سلفون روی کاسه می کشیم و به مدت ۲ ساعت به مایه کباب در یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم. البته هر چه قدر گوشت بمونه خوشمزه تر میشه حتی یکی دو روز

مرحله ششم
برای سیخ کردن کباب ها ابتدا سیخ های پهن مخصوص کباب کوبیده را با آب پیاز خیس می کنیم سپس به اندازه یک پرتقال کوچک از گوشت بر می داریم و سیخ را بین گوشت قرار می دهیم و آنرا روی سیخ پهن می کنیم.


مرحله هفتم
پس از سیخ کردن کباب با انگشت روی گوشت نقش می اندازیم، این کار علاوه بر اینکه باعث می شود کباب مغز پخت شود، به زیبایی ظاهری کباب نیز کمک می کند. اگر کار سیخ کردن کباب برایتان مشکل است می توانید از کباب زن دستی هم استفاده کنید.

مرحله هشتم
در این مرحله منقل ذغال را با ذغالی یکدست و کاملا روشن آماده می کنیم، سپس سیخ ها را به آرامی روی منقل می چینیم. پس از آنکه کباب ها خودشان را گرفتند، آنها را به صورت متداوم می چرخانیم تا به صورت یکنواخت بپزند

مرحله نهم
پس از اینکه پختن کباب ها به پایان رسید، کره را روی بخار آب ذوب می کنیم و به همراه زعفران با یک برس تمیز روی کباب ها می مالیم. این کار علاوه بر اینکه کباب ها را زیباتر می کند، بعث خوشمزه تر شدن کباب کوبیده می شود.

نوش جان

 

IMG_۲۰۲۳۰۴۱۲_۱۴۵۲۵۰.jpg
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...