رفتن به مطلب

طرز تهیه ی کـوکـو سبزیـجـات•••🛎


ارسال های توصیه شده

آموزش درست کردن کوکوی سبزیجات خوشمزه برای شش نفر که تقسیم کردن و دو سه میتوانید برای دو و چهار نفر نیز تهیه کنید

مواد لازم برای ۶ نفر
هویج۲ عدد بزرگ
نخود فرنگی۱ پیمانه
ذرت۱ پیمانه
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۵ حبه
تخم مرغ۶ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی
دستور پخت کوکوی سبزیجات
مرحله اول
برای تهیه کوکوی سبزیجات مجلسی ابتدا هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه ذرت و نخود فرنگی داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ پیمانه آب به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، تا آب سریعتر به جوش بیاید و سبزیجات آبپز شوند. پس از اینکه سبزیجات به طور کامل پختند آنها را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود.


مرحله سوم
برای اینکه آب اضافی سبزیجات آبپز شده را بگیریم می توانیم انها را روی دستمال حوله ای قرار دهیم تا کاملا خشک شوند. در ادامه سیب زمینی ها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.


مرحله چهارم
در این مرحله پیاز و سیرها را نیز مانند سیب زمینی ها رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه اضافه می کنیم. در صورتی که طعم سیر را دوست ندارید می توانید به سلیقه خود سیر را از مواد لازم حذف کنید.

مرحله پنجم
حالا تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و در آخر سبزیجات پخته شده ( هویج، ذرت و نخودفرنگی) را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ششم
در این مرحله یک تابه مناسب مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل تابه می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد مایه کوکو را به طور کامل داخل تابه می ریزیم و روی ان را با پشت قاشق صاف می کنیم


مرحله هفتم
حالا باید صبر کنیم تا سمت زیرین کوکو به خوبی سرخ شود، سپس آنرا برش می زنیم و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکوی سبزیجات را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان سرو می کنیم.



 

Û±Û·-Û²Û¹-Û´Û±-images.jpg
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...