رفتن به مطلب

دره ستارگاه_قشم✈️


ارسال های توصیه شده

دره‌ی ستارگان قشم ؛ تبعیدگاه شهاب سنگ‌ها

این دره در فاصله ۵ کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم و در غرب روستای برکه خلف واقع شده است. دلیل نامگذاری این دره آن است که بومیان جزیره عقیده داشتند که ۲ میلیون سال پیش ستاره‌ای از آسمان به درون جزیره فرود آمده و این اشکال عجیب را ایجاد کرده است.

دره ستارگان مکان های دیدنی قشم دره ستارگان قشم یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی قشم

 

 

 

  یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی قشم است که حدود ۲ میلیون سال قدمت دارد. این دره بر اثر پدیده‌های زمین‌شناسی نظیر فرسایش به وسیله‌ی آب هاى سطحى، تندبادها و رگبارهاى فصلى در این ناحیه به وجود آمده و به خلق چنین شاهکار طبیعی منجر شده است. با رسیدن به این منطقه و دیدن کوه‌ها، حفره‌های  تو در تو و رسوبی، ستون‌ها و دالان‌ها شگفت زده خواهید شد. پس از عبور از دالان‌ها، آسمان آبی بالای سرتان خودنمایی می‌کند و منظره‌‌ی بی بدیلی را ایجاد می‌نماید. در مسیر بازدید از دره ستارگان قشم حتماً در روستای برکه خلف توقف کنید؛ چرا که این روستا یکی از پاکیزه‌ترین روستاهای ایران است و علاوه برآن با دیدن صنایع دستی آن نیز هیجان زده خواهید شد!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...