رفتن به مطلب

روزهای قمر در عقرب سال ۱۴۰۲


GiSoU

ارسال های توصیه شده

scorpio-season-astrology-2021-810x608-1.

روزهای قمر در عقرب سال ۱۴۰۲

قمر در عقرب توسط بسیاری از اختر شناسان، ایامی از سال معرفی شده اند که ماه در گردش خود به دور کره زمین مقابل صورت فلکی عقرب قرار داشته و در حال گذر از آن می باشد. به آن معنی که ماه در گردش به دور کره زمین از نواحی عبور می نماید که به مناطق البروج معروف بوده و از قدیم الایام به ایام شوم معروف بوده و انجام بسیاری از اعمال را در این ایام نیکو نمی دانسته اند. آگاهی از ایام قمر در عقرب سال از اهمیت بالایی برخوردار بوده چنان که امام صادق (ع) در روایتی فرموده اند:

“مَنْ سَافَرَ أَوْ تَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِی الْعَقْرَبِ لَمْ یَرَ الْحُسْنَى”

هر کس در ایام قمر در عقرب ازدواج نموده و یا به سفر برود؛ روی نیکی نخواهد دید.

توصیه می گردد این مطلب از آلامتو را که جدول دقیق روزهای قمر در عقرب سال 1402 و اعمال و کارهای ممنوعه در قمر در عقرب را تهیه و تنظیم نموده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است را از دست نداده و با ما همراه باشید. امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و مفید و موثر واقع گردد.

جدول دقیق روزهای قمر در عقرب سال ۱۴۰۲

اختر شناسان بابلی ناحیه بروج را به 12 قسمت مساوی “حمل، ثور، جوزا – سرطان، اسد، سنبله – میزان، عقرب، قوس – جدی، دلو و حوت” تقسیم نموده که همانطور که می بینید یکی از آنها برج عقرب نام دارد. قسمتی از هر یک از بروج 12 گانه که 30 درجه می باشد قمر در عقرب نامیده می شود.

جدول دقیق روزهای قمر در عقرب سال 1402 | اعمال و کارهای ممنوعه در قمر در عقرب

زمانی که ماه در گردش خود به دور زمین در این نواحی قرار گرفته و در حال گذر است؛ اصطلاحا گویند در زمان قمر در عقرب قرار گرفته ایم. علم نجوم شناسی ایام قمر در عقرب را با توجه به اسرار پنهان در این علم همواره زمینه ساز سختی و مشکلات، اضطراب، بدبینی و نحسی دانسته است؛ لذا برای گذار از این ایام بایستی اموری در دستور کار قرار گیرد که در ادامه جدول ایام قمر در عقرب سال 1402 را آورده و سپس به بررسی امور مرتبط با این ایام خواهیم پرداخت.

 

جدول دقیق روزهای قمر در عقرب سال 1402

اعمال و کارهای ممنوعه در قمر در عقرب

برخی از اعمال در قمر در عقرب ممنوع اعلام شده و طبق روایاتی توصیه شده است که صورت نپذیرفه و در انجام آن ها تعلل صورت گیرد. البته شایان ذکر است با انجام اعمال آمده در ذیل گناهی مرتکب نشده و تنها انجام آنها صورت خوشی نخواهد داشت و یا ممکن است با انجام آن خیری حاصل نگردد.

  1. در بسیاری از روایات آمده است که عقد نکاح و ازدواج در ایام قمر در عقرب صورت خوشی نداشته و با سعادتمندی همراه نخواهد بود.
  2. انعقاد نطفه و اقدام به فرزندآوری نیز از جمله موارد ممنوعه در ایام قمر در عقرب عنوان شده است.
  3. راهی شدن به قصد سفر، در قمر در عقرب نیز پایان خوشی نداشته و بهتر است به روز دیگری موکول گردد.
  4. انخاب نام برای فرزند، یا هر مورد دیگری مانند شغل یا کسب و کار نیز در ایام قمر در عقرب شایسته نبوده و خوش یمن نخواهد بود.
  5. بازگشایی کسب و کار و آغاز یک کار جدید یا پروژه ای عظیم و نو در قمر در عقرب از جمله کارهای ممنوعه ای است که برای تعلل در آن و موکول به ایام دیگر بسیار سفارش شده است.
  6. آغاز بنای خانه نیز از موارد ممنوعه در ایام قمر در عقرب اعلام شده و انجام آن در این ایام با کراهت همراه خواهد بود.
  7. انجام عمل حجامت نیز در ایام قمر در عقرب خوش یمن نبوده و بایستی روز دیگری برای انجام چنین عملی اقدام نمود.

نکته: البته شایان ذکر است که نباید در چنین اموری بیش از حد معمول داخل شده و مبنای زندگی خویش را بر پایه این امور بنا نمود. چنان که در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که:

شخصی نزد امام صادق رسیده و عرض نمودند: “بنده در حدی غرق در امور نجوم هستم که چنان که تصمیم به انجام عملی داشته باشم ابتدا اطلاعات نجوم را سنجیده سپس اقدام می نمایم. چنانچه در ایام قمر در عقرب باشد از انجام آن عمل در آن هنگام صرف نظر نموده و چنانچه شری در آن رویت نشد اقدام می نمایم.

امام صادق (ع) فرمودند: آیا به اطلاعات نجومی که حاصل می گردد عقیده داشته و دقیقا مطابق با آن عمل می نمایی؟ گفتند: بلی؛ امام فرمودند: هر آنچه از کتاب های نجوم داری از بین برده و هیچگاه به آن عمل نکن.

محاسبه روزهای قمر در عقرب

هر نقطه از زمین در بروج دوازده گانه مسیر حرکت ماه در دایره بروج قرار گرفته و دو یا سه روز متوالی در هر ماه در برج عقرب قرار خواهد گرفت. نجوم شناسان برای محاسبه ایام قمر در عقرب از فرمول ذیل استفاده می نمایند که در بسیاری از کتب مرتبط با علم نجوم شناسی نیز آمده است:

بنا را بر روز 2 ماه شمسی مهر و مصادف با 15 شوال سال قمری قرار داده و محاسبه را آغاز نمایید.

ابتدا اعداد روز را با عدد 1 جمع نمایید. (برابر می شود با روز 3 مهر و 16 شوال)

روز ماه قمری را ضرب در عدد 12/2 نموده و عدد بدست آمده را با روز ماه شمسی جمع نمایید.

اکنون عدد بدست آمده را تقسیم بر عدد 30 نمایید.

عدد بدست آمده از تقسیم را با عدد ماه شمسی جمع نمایید. ( به طور مثال عدد برج مهر 7 می باشد)

چنانچه حاصل بیشتر از عدد 12 بود بر عدد 12 تفریق نمایید.

نهایتا عددی که حاصل می گردد مشخص کننده زمان قمر در عقرب است به طوریکه اگر عدد بدست آمده برابر با عدد 8 باشد بیانگر زمان قمر در عقرب می باشد.

روزهای قمر در عقرب سال 1402

سخن پایانی

لذا با توجه به موارد ذکر شده در بالا توصیه می گردد انجام امور مورد کراهت در ایام قمر در عقرب را تا جای ممکن به تعویق انداخته و در زمان مناسب آغاز نمایید. ولیکن در صورت مواجه با شرایطی که از انجام آن ناگزیر بوده و آغاز به انجام مورد کراهت در ایام قمر در عقرب نمودید. با پرداخت صدقه و انجام امور خیر، شر و فساد احتمالی را از خود دور نموده و ایمن بمانید.

چنان که آیت الله العظمی مکارم شیرازی در رابطه با امور مورد کراهت زمان قمر در عقرب می فرمایند: بهتر است برای دفع آثار فساد در روزهای قمر در عقرب صدقه داده شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...