رفتن به مطلب

#سواد_رابطه_7💎


ReLIFE

ارسال های توصیه شده

اوایل رمان بیگانه کامو از قول مورسو مینویسه: «همه چیز پیرمرد را برای ماری تعریف کردم و ماری خندید. ماری یکی از پیژامه‌های مرا تنش کرده بود و آستینهایش را بالا زده بود. وقتی خندید باز دلم هوایش را کرد. یک دقیقه بعد پرسید آیا عاشقش هستم. گفتم درست نمی‌دانم اما به گمانم نه»

و این همون حقیقتیه که انگار همه از یاد بردن، اینکه حرف‌ها بار دارن و کلمه‌ها معنا، باور نمیکنن هربار که آوای معنی‌داری از فاصله‌ی تنگ بین دو لب به گوش میرسه،

در دنیای بیرون واقعا چیزهایی عوض میشه، انتظاری شکل میگیره، آرزویی به وجود میاد و یا امیدی میمیره، هربار که کلمه‌ای‌رو در جمله‌ای بکار میبریم در حالی که معنای واقعی اون‌رو اراده نکردیم، انگار که طفلی‌رو به دنیا آوردیم و رهاش کردیم، چه کسی باور میکنه که مسئول یتیم‌شدن انتظارات و باورهایی باشه که از کلمه‌ها و حرفهاش زاده‌شدن؟

و تصور کن چه رنجی میکشه کسی که معنای کلمه‌ها رو میدونه، کلمه‌هایی هرجایی و حرفهایی بی‌رمق که هیچکس جور معنا و مفهومشون‌رو نمیکشه، مدام ناامید کردیم و ناامید شدیم، فقط برای این که حرف‌زدن بلد نبودیم

#سبیدو

#سواد_رابطه 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقای دوباتن می فرمان زمانی که به واقع آمادگی یک رابطه عاطفی تازه رو داری، متوجه میشی که - فارغ از احساس نیاز به هم صحبت و همراه - بسیار آرومتری از قبل. و متوجه میشی به تدریج همه چیز - حتی روزمرگی های تکراری - درسایه این آرامش شکل بهتری پیدا میکنه. و می فرمان که تا زمانی که به این آرامش و آشتی درونی نرسیدی، هر اتفاق تازه ای فقط تکرار اتفاقهای قبلیه، با شمایلی که دوست داری تازه به نظر بیاد. راهکاری مشابه با نتیجه ای مشابه.
منظورشون به صورت خلاصه اینه که تا وقتی سگ درونت هاره یا خرچسونه درونت هنوز دلش نوازش دستهای مهربون آدم قبلی زندگیت رو میخواد، به چشمهای خندان هیچ ادم تازه ای فکر نکن حیوان.
#حمیدسلیمی
#سوادرابطه
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...