رفتن به مطلب

پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه گذشته: ایران همچنان سقوط می‌کند


ATILA

ارسال های توصیه شده

وبسایت Speedtest طبق روال همیشه، در اواسط ماه دسامبر، گزارشی از وضعیت اینترنت در ماه گذشته میلادی ارائه کرده است. در ادامه این مطلب با هم نگاهی خواهیم داشت به لیست کندترین و پرسرعت ترین اینترنت های جهان در نوامبر 2022 و جایگاه ایران در این رده‌بندی. با ما همراه باشید.

متوسط سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان در ماه گذشته 33.97 مگابیت بر ثانیه بوده است. سرعت آپلود 9.34 مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر آن (Latency) رقم 28 میلی‌ثانیه ثبت شده است. در بخش اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود اینترنت جهان 74.54 مگابیت بر ثانیه و آپلود آن 31.75 مگابیت بر ثانیه با تأخیر 10 میلی‌ثانیه‌ای بوده است.

پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه گذشته: ایران همچنان سقوط می‌کند

 

پرسرعت اینترنت جهان در نوامبر 2022

قطر میزبان جام‌جهانی 2022 توانست در طول ماه گذشته پرسرعت‌ترین اینترنت همراه جهان را برای شهروندان خود و توریستانی که برای تماشای مسابقات فوتبال به این کشور سفر کرده بودند فراهم کند. میانگین سرعت دانلود موبایل در این کشور 176.18 مگابیت بر ثانیه بوده است. امارات متحده عربی، دیگر کشور حاشیه خلیج فارس هم با یک پله سقوط در رتبه دوم قرار گرفته و نروژ، کره جنوبی، دانمارک، شیلی، هلند، ماکائو، بلغارستان و برونئی پس از آن‌ها رتبه‌های پایین‌تر را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش اینترنت همراه شیلی با متوسط سرعت 216.46 رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. چین، سنگاپور، تایلند، هنگ کنگ، ایالات متحده، دانمارک، امارات متحده عربی، موناکو و رومانی پس از شیلی در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند.

پرسرعت اینترنت جهان در نوامبر 2022

 

افغانستان با میانگین سرعت 5.27 مگابیت بر ثانیه کندترین اینترنت همراه جهان را در اختیار دارد. ونزوئلا، هاییتی، پاپوآ گینه نو، غنا، تاجیکستان، سوریه، یمن، بلیز، بولیوی و کملبیا در رتبه‌های بالاتر نسبت به افغانستان قرار گرفته‌اند.

کوبا در بخش اینترنت ثابت از افغانستان سبقت گرفته و با سرعت 1.91 مگابیت بر ثانیه کمترین پهنای باند را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد. پیش از کوبا کشورهای افغانستان، ترکمنستان، سودان جنوبی، سوریه، یمن، نیجر، بروندی، سودان و سوازیلند در رتبه‌های آخر قرار گرفته‌اند.

جایگاه اینترنت ایران در مقیاس جهانی

متوسط سرعت دانلود اینترنت همراه در ایران 40.97 مگابیت بر ثانیه (معادل 5.12 مگابایت بر ثانیه) است و با این سرعت ایران در رتبه 48 از 142 کشور جهان قرار گرفته است. رتبه ایران نسبت به ماه گذشته دو پله سقوط داشته است.

در بخش اینترنت ثابت متوسط سرعت دانلود در ایران 11.62 مگابیت بر ثانیه (معادل 1.45 مگابایت بر ثانیه) اعلام شده که با این وضع با سه پله سقوط در رتبه 144 از 180 کشور جهان قرار گرفته‌ایم.

 

GettyImages-1323402297-crop-f5df804-1.jp

اینترنتی که این روزها با انواع و اقسام محدودیت‌ها همراه شده و عملاً بدون دور زدن فیلترینگ حتی نزدیک به آن‌چیزی نیست که نامش را بتوان اینترنت گذاشت، آن‌قدر فشار بر ما وارد کرده و در کوچکترین فعالیت‌ها، روند عادی زندگی ما را مختل کرده که این اعداد برای ما چیزی نیست جز یک جوک تلخ. بنابراین مقایسه را بر عهده شما می‌گذاریم. به ما بگویید که آیا سرعت دانلودتان با اینترنت ثابت و همراه چیزی شبیه به اعدادی است که وبسایت اسپیدتست در گزارش خود اعلام کرده یا با آن اختلاف دارد؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...