رفتن به مطلب

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا نسبت به طراحی سایت اختصاصی


ATILA

ارسال های توصیه شده

ممکن است وب سایتی که در نظر دارید تا طراحی و پیاده سازی نمایید ، در بستر سیستم‌های مدیریت محتوا قابل تعریف نباشد (وب سایت خاص منظوره) که طبیعتا نیاز به برنامه نویسی اختصاصی خواهید داشت. ولی در اکثر مواقع وب سایتی که می‌خواهید , با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای موجود قابل اجراست . در ادامه مزایای استفاده از نرم افزار سیستم مدیریت محتوا (cms) , نسبت به طراحی سایت اختصاصی را بیان می‌کنیم.

 

 

صرفه جویی در زمان ایجاد و به روزرسانی وب سایت ها

در حالی که طراحی و پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی به صورت اختصاصی , ماه‌ها به طول می‌انجامد ، قراردادن اطلاعات سایتتان در قالب یک سیستم مدیریت محتوا (cms) از پیش طراحی شده ، بیش از یکی دو هفته طول نخواهد کشید . این صرفه جویی در زمان ، احتمالا محرک بسیار خوبی برای طراحی وب سایت شما با یک نرم افزار مدیریت محتوا یا cms است .یک سیستم مدیریت محتوای حرفه ای کلیه نیازهای مشتریان را پیش بینی کرده و پس از درخواست مشتری برای طراحی وب سایت ، کافی است نسخه ای از یک وب سایت طراحی شده توسط نرم افزار cms ، بر روی وب قرار گیرد . با این توصیف هزینه طراحی و پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی به شدت کاهش می‌یابد .

پشتیبانی مطمئن تر

با توجه به اینکه طراحی وب سایت‌های اختصاصی ، معمولا یک بار برای شما و متناسب با نیاز شما انجام می‌شود و برای سایرین کاربردی ندارد ، لذا چنانچه تیم طراح سایت از پشتیبانی آن سر باز زد ، کس دیگری نیز نخواهد توانست وب سایتی که دیگران نوشته اند را پشتیبانی کند لذا نمی‌توانید تجارت خود را بر این اساس پایه ریزی نمایید. این در حالی است که شرکتهای طراحی وب سایت که صاحب سیستم های مدیریت محتوا می باشند ، با تعداد زیادی مشتری مواجه‌اند که قبلا برای ایشان از این نرم افزار استفاده نموده اند . طبیعتا این شرکت‌ها می‌بایست پشتیبانی کاملی از سیستم مدیریت محتوای خود به عمل آورند تا شانس باقی ماندن در بازار پر رقابت امروز را داشته باشند.

هیچ دانش برنامه نویسی مورد نیاز نیست

سیستم‌های CMS با امکان دادن به توسعه دهندگان و سایر کاربران برای ایجاد وب سایت بدون برنامه نویسی، به انقلابی در طراحی وب کمک کرده اند. دیگر دوران اعتماد به توسعه دهندگان و طراحان وب برای ایجاد حضور آنلاین برای مشاغل شما گذشته است.

شما می‌توانید محتوا را ایجاد و مدیریت کنید، طراحی سایت خود را سفارشی کنید و برنامه‌های افزودنی را برای افزودن قابلیت به سایت خود نصب کنید، همه این‌ها بدون کدنویسی قابل انجام است. (توجه به این نکته مهم است که اکثر cms ها به شما امکان می دهند برای کنترل دقیق سایت خود، کد سفارشی نیز اضافه کنید)

در نتیجه، کاربران با منابع فنی و زمان محدود هنوز هم می توانند یک وب سایت قدرتمند برای تجارت خود بسازند.

انعطاف پذیری بیشتر

سیستم های مدیریت محتوا ، بسیار انعطاف پذیرتر از وب سایت های خاص منظوره اند ، چرا که تیم های تحلیل یک سیستم مدیریت محتوا ، می بایست انواع وب سایت های قابل راه اندازی با نرم افزار را در نظر گرفته و راهکارهایی را پیشنهاد کنند که طی آن پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی با ترکیب قابلیت‌های نرم افزار ، قابل پیاده سازی باشد.لذا می بایست از مستندات , آموزش و سادگی بیشتری برخوردار باشند.

امنیت بالاتر وب سایت

چنانچه یک وب سایت اینترنتی خاص منظوره طراحی شده توسط یک شرکت طراح سایت ، هک شود ، قابل مقایسه با هک شدن نرم افزاری نیست که صدها ، بلکه هزاران وب سایت از آن استفاده نموده و هک شدن سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده در طراحی آن ها به معنای هک شدن تمامی آن وب سایت های اینترنتی خواهد بود ، بنابراین برای تیم طراح معقول خواهد بود که زیر بار هزینه های هنگفت امنیت رفته و نرم افزار مدیریت محتوای خود را امن کنند. این در حالی است که برای یک تک سایت ، احتمالا ، نه برای شرکت طراح وب و نه برای مشتری ای که سایت برای وی طراحی و پیاده سازی می شود ، به صرفه نخواهد بود که پذیرای هزینه بالایی برای امنیت باشند.

ویرایش شده توسط ATILA
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...