رفتن به مطلب

شبکه های ارتباطی محبوب


kambiz_landar

ارسال های توصیه شده


قصد داریم در این تایپینگ  برای شما به معرفی مسنجر ها و شبکه های ارتباطی پرکاربرد در ایران بپردازیم. باتوجه به داغ شدن ارتباط های اینترنتی و تماس های صوتی و متنی مبتنی بر تکنولوژی ۳g و ۴g شاید خیلی از شما دوستان علاقه مند به کار کردن با اینگونه نرم افزار ها در گوشی های اندرویدی خود باشید. در این مطلب با تمامی این شبکه ها و نرم افزار های آنها آشنا خواهیم شد که امکان ارتباط سریع با کمترین هزینه را برای شما فراهم می کنند. پس با ما همراه باشید.

 

 

تلگرام
امروزه پر طرافدارترین شبکه ارتباطی گوشی های اندروید تلگرام است.
تلگرام یک برنامه پیام‌رسان است که تمرکزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است. این برنامه بسیار ساده و استفاده از آن رایگان است.
با تلگرام شما می‌توانید عکس، ویدئو، متن و هر نوع فایلی را ارسال کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا گروه‌هایی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ نفر ایجاد کنید. شما می‌توانید شماره تلفن خود را بنویسید یا افراد را با نام کاربری جست‌وجو کنید. به عبارت دیگر تلگرام ترکیبی از پیام‌ کوتاه و ای‌میل است.
تلگرام از هشتگ و منشن (ذکر نام یک فرد) نیز پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال بالاتر بردن امنیت هستید می‌توانید به تنظیمات برنامه رفته و امنیت را بالا ببرید. شما می‌توانید گفت‌وگوهای خصوصی داشته باشید و قابلیت از بین رفتن خود به خودی در آن را فعال کنید و همچنین برای برنامه خود رمز عبور قرار دهید.
در سایت خود تلگرام نوشته شده است که یک برنامه غیرتجاری است و به کشور خاصی تعلق ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.



چه کسانی پشت تلگرام هستند؟
تلگرام توسط پاول و نیکلای دوروف دو برادر روس پشتیبانی می‌شود. پاول پشتیبانی مالی و ایدئولوژیک و نیکلای مسوولیت بخش تکنولوژی در تلگرام را بر عهده دارد. نیکلای بر روی پروتکل‌های باز، ایمن و بهینه روی چندین مرکز داده کار می‌کند و در نتیجه تلگرام بسیار سریع و ایمن است. در عین حال که موسسان این برنامه روسی هستند اما مقر اصلی آنان شهر برلین در آلمان است.

آنها چگونه پول درمی‌آورند؟
خود برادران دوروف می‌گویند این برنامه را برای مردم ساخته‌اند و قصد کسب درآمد از آن ندارند. آنها همچنین می‌گویند هیچ‌گونه آگهی و تبلیغ تجاری نمی‌پذیرند و قصد فروش برنامه را نیز ندارند. حتی می‌گویند قصد فروش سهام هم ندارند و پول به اندازه راه‌اندازی تلگرام را داشته‌اند و اگر نیازمند پول شوند از کاربران می‌خواهند تا به صورت غیراجباری به آنها اهدا کنند. اما به‌هیچ‌وجه قصد کسب درآمد از این راه را ندارند.


تلگرام کی متولد شد؟
برنامه پیام‌رسان تلگرام برای اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ بیرون داد. می‌توانید از تلگرام در تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها، ویندوز، ویندوزفون و لینوکس استفاده کنید. همچنین می‌توانید به طور همزمان از تلگرام روی چندین وسیله استفاده کنید و تنها به یک شماره تلفن منحصربه‌فرد در تمام آنها نیاز دارید. شما می‌توانید یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید و سایرین می‌توانند نام شما را جست‌وجو و شما را پیدا کنند و به شما پیام بدهند. حتی در صورتی که شماره تلفن شما را نیز نداشته باشند با نام کاربری نیز می‌توانند به شما پیام دهند.
موسسان تلگرام برنامه خود را ایمن‌تر از واتس‌اپ و لاین می‌دانند. آنان می‌گویند اگر از گفت‌وگوی خصوصی استفاده کنید، پیام شما در مبدأ و مقصد رمزگذاری می‌شود و به هیچ عنوان پیام‌ها در فضاهای ابری ذخیره نمی‌شوند و تنها در مبدأ و مقصد در دسترس خواهند بود. البته باید بگوییم احتمالاً این موسسان نمی‌دانند که پیام‌ها در واتس‌اپ نیز به هشت روش رمزگذاری می‌شوند.
آنها به کار و امنیت خود اطمینان بالایی دارند و به کسی که بتواند پیام‌های رمزگذاری‌شده را رمزگشایی کند ۳۰۰ هزار دلار جایزه می‌دهند. آنها می‌گویند سرویس‌دهنده اینترنت شما هر شرکتی که باشد نمی‌تواند به محتوای پیام شما دسترسی داشته باشد.
شاید برایتان این سوال پیش آید که تفاوت پیام خصوصی با پیام‌های معمولی در چیست؟ آیا پیام‌های معمولی رمزگذاری نمی‌شوند؟ در ابتدا باید بدانید در هر صورت رمزگذاری انجام خواهد شد. اما نوع رمزگذاری‌ها متفاوت خواهد بود. هنگام استفاده از پیام خصوصی، پیام‌ها از رمزگذاری کاربر به کاربر استفاده می‌کنند اما در حالت معمول رمزگذاری کاربر-سرور و سرور-کاربر استفاده می‌شود. همچنین باید بدانید که پیام‌ها از گفت‌وگوهای خصوصی امکان باز‌ارسال به دیگران را ندارند (فوروارد نمی‌شوند)، همچنین اگر پیامی در یک طرف پاک شود در طرف دیگر نیز پاک خواهد شد.

نگاه کلی به برنامه پیام‌رسان تلگرام
تلگرام نیز یک برنامه پیام‌رسان از طریق اینترنت است که مانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان عمل می‌کند. در ابتدا شما آن را روی ابزار هوشمند خود نصب و سپس شماره تلفن خود را وارد می‌کنید. بلافاصله یک پیام تایید برای شما ارسال می‌شود و حساب کاربری خود را فعال می‌کنید. از آن لحظه به بعد می‌توانید با افراد دیگری که این برنامه را روی ابزار هوشمند خود دارند، از طریق اینترنت و بدون پرداخت اپراتوری ارتباط برقرار کنید. حال در برخی از برنامه‌ها امکان برقراری تماس صوتی و تصویری نیز اضافه شده است که در مورد تلگرام باید بگوییم هنوز این امکانات در آن وجود ندارد. موسسان تلگرام می‌گویند ما فعلاً تمرکزمان را روی سرعت انتقال پیام و امنیت آن گذاشته‌ایم و به مرور زمان سرویس‌های دیگر را نیز در این برنامه فعال می‌کنیم. آنها بسیار به امنیت برنامه خود می‌بالند. البته برخی برنامه‌های دیگر نظیر واتس‌اپ نیز بسیار ایمن هستند و امکانات بیشتری نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند یا وایبر تماس تصویری را نیز به برنامه خود اضافه کرده است. مانند تمامی برنامه‌های پیام‌رسان دیگر شما می‌توانید گروه بسازید و در گروه‌ها گفت‌وگو کنید. در این برنامه شما می‌توانید گروه‌هایی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ نفر بسازید که در مقایسه با وایبر این ظرفیت دو برابر است. شما همچنین در تلگرام می‌توانید به غیر از ارسال متن، عکس و ویدئو، فایل نیز ارسال کنید و این از ویژگی‌های خوب این برنامه به شمار می‌رود. نکته بسیار قابل توجه در این برنامه این است که به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های در اندازه حداکثر ۵/۱ گیگابایت را از طریق این برنامه ارسال کنید. در این برنامه نیز مانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی شما می‌توانید کاربران دیگر را که نمی‌خواهید با آنان ارتباط برقرار کنید، بلاک کنید.
باید بگوییم تلگرام در ارسال و دریافت پیام همان‌طور که موسسان آن می‌گویند، بسیار سریع است و همین سرعت بالا موجب شده است روز به روز بر تعداد کاربران این برنامه افزوده شود. در کشور خودمان قبل از اینکه وایبر با اختلالاتی مواجه شود این شبکه پیام‌رسان خیلی مورد استقبال نبود اما هنگامی که اختلالاتی در دریافت و ارسال پیام در وایبر در یک دوره اتفاق افتاد، حجم زیادی از کاربران به استفاده از تلگرام سوق داده شدند و تاکنون کاربران از استفاده از آن رضایت داشته‌اند. در حال حاضر این برنامه ۵۰ میلیون کاربر دارد و خود موسسان می‌گویند هر هفته یک میلیون کاربر به تعداد کاربران این شبکه اجتماعی پیام‌رسان اضافه می‌شود. آنها همچنین می‌گویند روزانه یک میلیارد پیام از طریق این شبکه پیام‌رسان ارسال می‌شود.
در ۱۷ فوریه ۲۰۱۵ بنیاد مرزهای الکترونیکی، که یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکاست، این برنامه را به لحاظ امنیت مورد بررسی قرار داده و به آن نمره چهار از هفت داده است. البته باید یادآور شویم در بررسی امنیت در گفت‌وگوی خصوصی، تلگرام نمره هفت از هفت را از آن خود کرده است.
این برنامه در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و کره‌ای در دسترس است.
باید بدانید کاربران در کشور ما از پرمصرف‌ترین کاربران شبکه‌های اجتماعی موبایلی و پیام‌رسان هستند و این حجم عظیم کاربران تا قبل از اختلالات وایبر از این شبکه استفاده می‌کردند و حال به تلگرام روی آورده‌اند و مسلماً بخش عمده و قابل توجهی از کاربران این برنامه را به خود اختصاص می‌دهند.

ویژگی های مسنجر Telegram اندروید :
– امکان برقراری ارتباط با دوستان با سرعت بسیار بالا (به دلیل اتصال به نزدیکترین سرور)
– امکان ارسال عکس و کلیپ و فایل تا سقف ۱۰۰۰ مگابایت
– ایجاد اتاق های چت گروهی با تعداد افراد ۲۰۰ نفر
– بهره مندی از فضای ابری نامحدود و دسترسی دائمی به اطلاعات
– رمزنگاری حرفه ای و قدرتمند برای افزایش حریم خصوصی پیامها
– امکان ارسال (forward) پیام ها و رسانه ها بلافاصله پس از دریافت
– استفاده بسیار کم از پهنای باند اینترنت و اتصال حتی با اینترنت ضعیف
– دارا بودن انواع شکلک های گوناگون و متنوع برای استفاده در محیط چت
– کاملا رایگان و بدون تبلیغات با در اختیار گذاشتن تمامی امکانات و قابلیت ها

تغییرات نسخه جدید (ورژن ۳.۳.۲)  :
* افزوده شدن Sticker management : مدیریت و ارنج بندی استیکر ها و همچنین قابلیت سینک شدن استیکر ها در تمامی دستگاه های شما
*اضافه شدن Cache management : کنترل میزان حجمی از حاففظه که برنامه تلگرام اشغال می کند
* بهبود کارایی و رفع مشکلات قبلی

دانلود فایل نصبی با لینک مستقیم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

فهرست بهترین برنامه‌ها برای تماس تصویری آنلاین
ترتیب قرار گرفتن اپلیکیشن‌ها در این لیست، کاملا تصادفی است و نمی‌توان به راحتی گفت کدام‌یک برترین و بهترین برنامه چت تصویری است. بر اساس نیاز خود و سرعت اینترنت شبکه‌ای که استفاده می‌کنید، هر یک را می‌توانید انتخاب و امتحان نمایید. مطمئنیم همین الان حداقل یک تا سه برنامه را بر روی گوشی خود دارید! شاید پس از خواندن این مقاله، علاقمند به نصب تعداد دیگری از آنها شوید و از پیشرفت تکنولوژی بیشتر لذت ببرید. چرا که نه؟!

Wechat
Hangouts
ooVoo
Face Time
Tango
Skype
Googl Duo
Viber
imo
Facebook Messenger
WhatsApp
Instagram
Line
ICQ
Camfrog
Kakao Talk
Just Talk
Hala
Zalo
Wire
VSee
Zoom
Nimbuzz
Snapchat
منبع : plaza.ir/mag

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

معرفی ۱۴ تا از بهترین برنامه چت و گفتگو برای گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۰
۱- معرفی برنامه تلگرام – Telegram
۲- معرفی برنامه تلگرام ایکس – Telegram X
۳- معرفی برنامه اینستاگرام – Instagram
۴- معرفی برنامه واتس اپ – Whatsapp
۵- معرفی برنامه گوگل الو – Google Allo
۶- معرفی برنامه گوگل دو – Google Duo
۷- معرفی برنامه ایمو – IMO
۸- معرفی برنامه لاین – Line
۹- معرفی وی چت – Wechat
۱۰- معرفی وایبر – Viber
۱۱- معرفی هایک- Hike
۱۲- معرفی تلگرام طلایی – Telegram Talaei
۱۳- معرفی نزدیکا، برنامه و شبکه اجتماعی چت با افراد نزدیک
۱۴- معرفی برنامه توسط شما

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

فیسبوک – Facebook
این بزرگترین شبکه اجتماعی موجود در اینترنت است! هم از لحاظ تعداد کاربر و هم از لحاظ اسم و رسم! در فوریه 2004 تاسیس شد، و در بیش از 12 سال اداره و پشتیبانی مستمر، نزدیک به 1.6 میلیارد نفر کاربر فعال درماه را جمع آوری کرده است ، و همین امر بصورت خودکار این شبکه را تبدیل به یکی از بهترین شبکه ها برای اتصال مردم از سراسر جهان به کسب و کار شما می‌کند. تخمین زده می‌شود که بیش از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این پلتفرم برای تبلیغ بیزنس خود استفاده می‌کنند.

توییتر – Twitter
شاید فکر کنید که محدود کردن پست های شما به 140 کاراکتر هیچ راهی برای تبلیغ کسب و کار شما نمیگذارد ، اما شکه می‌شوید اگر بدانید که توییتر بیش از 320 میلیون کاربرا فعال ماهانه دارد! که با وجود محدودیت 140 کاراکتری پستهای آن ، کاربران باز هم درآن فعالیت می‌کنند و به اشتراک گذاری اطلاعات مشغول ند. کسب و کارها میتواند بوسیله توییتر با مشتری ها آینده نگر در ارتباط باشند ، به سوالات پاسخ کوتاه دهند ، آخرین اخبرا خود را منتشر کنند، از اسپمرها در امان باشند و همزمان تبلیغات خود را باتوجه به کشور کاربران و بدلخواه نمایش دهند. توییتر در مارچ سال 2006 در سانفرانسیسکو تاسیس شد.

لینکدین – LinkedIn
لینکدین linkedinاین شبکه در دسامبر سال 2002 تاسیس و در ماه می سال 2003 راه اندازی شد، در ماه جون 2016 مایکروسافت پیشنهاد خرید این شبکه را به قیمت 26.2 میلیارد دلار مطرح کرد . لیندکین براحتی محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تبلیغ حرفه ای کسب و کارهاست.این سایت با 24 زبان زنده دنیا و با بیش از 400 میلیون کاربر عضو شده در دسترس است. LinkedIn بسیار مناسب برای کسانی ست که بدنبال ارتباط با شرکت ها ، صنایع و کسب و کارهای مشابه با کار خود هستند.

یوتیوب – YouTube
یوتیوب بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تماشا و به اشتراک گذاری ویدئو می باشد، این شبکه در فوریه 2005 توسط سه نفر از مدیران پیپال راه اندازی شد و در سال بعد به قیمت 1.6 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد. یوتیوب بیش از 1 میلیارد بازدید ماهانه دارد و دومین موتور جست و جوی پرطرفدار اینترنت پس از گوگل محسوب میشود

اینستاگرام – Instagram
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و متعلق به فیسبوک ست. سایت در اکتبر 2010 راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. بیشتر کاربران از این شبکه برای ارسال اطلاعات خود همچون مسافرت ، فشن ، غذا ، هنر و موضوعات مشابه استفاده می‌کنند. همچنین خاصیت منحصربفرد این پلتفرم وجود فیلترهایی خاص برای ادیت تصاویر و ویدئوه است. تقریبا بیشاز 95 درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک نیز استفاده می‌کنند.(اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و شاید محبوب ترین است!)

پینترست – Pinterest
پینترست pinterestشبیه به اینستاگرام یک تابلوی اشتراک گذاری تصویری ست. پینترست در مارچ 2010 راه اندازی شد، این شبکه تقریبا یک تازه وارد در بین رقبا محسوب می‌شود اما یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی ست. این پلتفرم یک تابلو اعلانات دیجیتال است جایی که کسب و کارها می‌توانند محصولات و داشته های خود را سنجاق کنند ، پینترست در سپتامبر 2015 اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر دارد. کسب و کارهای کوچکی که نیاز به مخاطب خانم دارند مسلما باید در Pinterest سرمایه گذاری کنند زیرا بیش از نیمی از کاربران این شبکه را خانم ها تشکیل می‌دهند.

گوگل پلاس – Google+
پس از توییتر، فیسبوک و لیندکین شبکه اجتماعی Google+ محبوب ترین شبکه محسوب می‌شود، ارزش سئو و بهینه سازی این شبکه برای سایتها ، آنرا تبدیل به یک شبکه متفاوت و ضروری برای هر کسب و کار می‌کند. در دسامبر 2011 راه اندازی شد و تا کنون بیش از 420 میلیون کاربر جذب کرده است.

تلگرام – Telegram
در آگوست 2013 در روسیه راه اندازی شد اما در حال حاضر مقر اصلی آن در آلمان است. این شبکه در ابتدا بیشتر و فقط یک پیام رسان ساده بود و به تدریج با پدیدار شدن امکاناتی همچون گروه ها و کانال ها میتوان آن را یک شبکه اجتماعی تلقی کرد.
در فوریه 2016 تلگرام اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه در این شبکه هستند و روزانه 350 هزار به این عدد اضافه میشود ، همچنین در سال جاری دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس اپ که هر دو در مالکیت فیسبوک هستند اقدام به فیلتر و مسدودسازی لینک های تلگرام نمودند.

Tumblr
تامبلر tumblrتامبلر یکی از سخت ترین شبکه ها برای کارکردن می‌باشد اما در عین حال یکی از جذاب ترین ها نیز است ، این پلتفرم نوعی میکروبلاگ توام با سوشیال مدیا ست و به شما اجازه میدهد که در چندین فرمت مختلف مطالب خود را منتشر کنید ، همچون پست نقل قول ، چت ، پست های تصویری و ویدئویی ، بنابراین شما برای انتشار پستهای خود هیچ نوع محدودیتی ندارید. شبیه به توییت کردن در توییتر ، reblogging در Tumblr بسیار ساده ست، این شبکه اجتماعی در فوریه 2007 توسط David Karp راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 200 میلیون بلاگ دارد.

Flickr
فلیکر یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و ویدئوست که توسط شرکت کانادایی Ludicorp در فوریه 2004 تاسیس شد و بعدا در سال 2005 توسط یاهو خریداری شد ، این شبکه بیشتر برای عکاسان و کسانی که به اشتراک گذاری عکس علاقه مندند مناسب است. طبق آمار اعلام شده در اکتبر 2015 فلیکر بیش از 112 میلیون کاربر از بیش از 63 کشور جهان داشته است. و بطور میانگین روزانه 1 میلیون تصویر در Flickr به اشتراک گذاشته می شود.

Reddit
این یک شبکه اخبار و سرگرمی اجتماعی ست که کاربران درآن قادر به اشتراک لینک ها و متون خود هستند ، همچنین به واسطه سیستم رای گیری برای پست ها کاربران قادر هستند رتبه مطلب خود را در بین دیگر پست های همرده مشاهده کنند ، مطالب با بیشترین امتیاز مثبت در بالای صفحه اصلی هر بخش نمایش داده می‌شود . ردیت در ماه جون 2005 توسط دو همکلاسی از دانشگاه Virginia تاسیس شد و اکنون بیش از 36 میلیون کاربر عضو شده و 231 میلیون بازدیدکننده ماهانه دارد.

Snapchat
اسنپ چت یک اپلیکیشن پیام رسان تصویری ست که توسط سه دانشجوی دانشگاه استفورد Reggie Brown, Evan Spiegel و Bobby Murphy در سپتامبر سال 2011 راه اندازی شد و در مدت زمان اندکی و بر طبق آمار می 2015 ، تا کنون موفق به جذب 100 میلیون کاربر شدند ، بیش از 18 درصد کاربران تمام شبکه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می‌کنند.

WhatsApp
واتس اپ WhatsAppواتس اپ یک نرم افزار پیام رسان برای تلفن های هوشمند ، رایانه ها و تبلت هاست ، این اپلیکیشن برای ارسال تصاویر ، متون ، صدا ، ویدئو و اسناد به دیگر کاربرانی که نرم افزار را بر روی سیستم شان دارند ، متکی به اینترنت است. این شرکت در ژانویه 2010 تاسیس شد و در فوریه 2014 به قیمت 19.3 میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد. امروزه بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان برای ارتباط با دیگران از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

Quora
سرمایه گذاری بر روی کنجکاوی بشر یک ایده هوشمندانه است که منجر به خلق و تاسیس Quora در جون 2009 شد . این وبسایت توسط دو تن از کارکنان سابق فیسبوک Charlie Cheever و Adam D’Angelo راه اندازی شد ، و حال مدعی ست که بیش از 80 میلیون کاربر یکتا در ماه دارد که بیش از نیمی از آنها از کشور آمریکا هستند. کورا که یک شبکه اجتماعی براساس پرسش و پاسخ است بودجه سرمایه گذاری خود را به 141 میلیون دلار رسانده و در حالی که هنوز عمومی نشده ، اما مسلما آینده دار و تماشایی خواهد بود.

Vine
با بیش از 40 میلیون کاربر ، Vine یکی از شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری ویدئوست که با سرعت در حال پیشرفت و رشد است. این شبکه به کاربران اجازه اشتراک گذاری ویدئوهای 6 ثانیه ای با فالورهایشان می‌دهد، در حالیکه بنظر 6 ثانیه مدت کوتاهی برای یک ویدئوست ، کسب و کارهای مختلف در هر سایزی نتیجه شگرفی از این سرویس گرفته اند! شاید یکی از دلایل این موهم اینست که مردم تمایل و وقت کافی به تماشای ویدئوهای طولانی ندارند ، Vine در جون 2012 تاسیس و در اکتبر 2012 توسط توییتر خریداری شد! (قبل از راه اندازی رسمی)

Periscope
پریسکوپ Periscopeپریسکوپ یک اپلیکیشن موبایلی برای تماشای آنلاین ویدئو ست که در فوریه 2014 توسط Joe Bernstein و Kayvon Beykpour. تاسیس شد و در مارچ 2015 به قیمت 100 میلیون دلار توسط توییتر خریداری شد. 4 ماه بعد پریسکوپ اعلام کرد که که از مرز 10 میلیون کاربر رد شده است و در ماه دسامبر همان سال بعنوان اپلیکیشن برتر سال توسط شرکت اپل انتخاب شد.

BizSugar
یک شبکه اجتماعی و یک منبع مناسب برای صاحبان کسب و کار های کوچک ، کارآفرینان و مدیران است. سایت در سال 2007 توسط شرکت DBH Communications (ارائه دهنده نشریات برگزیده کسب و کار) تاسیس شد و در سال 2009 توسط Small Business Trends LLC خریداری شد. این پلتفرم به کاربران اجازه میدهد به اشتراک ویدئوها ، مقالات ، پست های بلاگی و .. با دیگر کاربران بپردازند. همچنین به کاربران اجازه میدهد که مطالب دیگر کاربران را ببینند و به آنها امتیاز دهند.

StumbleUpon
استامبلآپان یک موتور جستوجو برای یافتن و پیشنهاد مطالب برای کاربرانش است. بیش از 25 میلیون کاربر از StumbleUpon برای اطلاعات و سرگرمی استفاده میکنند. علاوه بر آن بیش از 80 هزار ناشر ، برند و دیگر بازاریابان از سرویس تبلیغاتی پولی StumbleUpon برای تبلیغ کسب و کارشان استفاده کرده اند. استامبلآپان از می 2007 تا آپریل 2009 در مالکیت eBay بود که پس از آن Garrett Camp, Geoff Smith و چند سرمایه گذار دیگر اقدام به خرید آن کردند ، و در حال حاضر یک شرکت مستقل با پشتیبانی سرمایه گذاران است.

Delicious
این یک سرویس اجتماعی بوکمارک (نشان کردن صفحات) برای جست و جو و اشتراک گذاری و ذخیره ، بوکمارک های وب است. این سایت در سال 2003 توسط Peter Gadjokov and Joshua Schachter تاسیس شد و در 2005 توسط یاهو خریداری شد. در پایان 2008 دلیشز اعلام کرد که بیش از 180 میلیون لینک در آن بوکمارک شده و بیش از 3.5 میلیون کاربر در آن عضو شده است. در آپریل 2011 این شبکه به AVOS Systems فروخته شد که پس از آن دوباره به Science Inc فروخته شد. و سرانجام در ژانویه سال جاری Delicious Media اعلام کرد که مالکیت مجموعه را بدست گرفته است.

Digg
بیش از ده سال قبل در نوامبر 2004 تاسیس شد. Digg یک جمع آوری کننده خبرها ست که خبر های انتخابی و مهم را در برای مخاطبان صفحه اصلی نشان میدهد. این خبرها موضوعات مختلفی همجون مسائل سیاسی و علمی و یا مسائل مربوط به رایانه و اینترنت و هر چیزی مابین اینها را شامل می‌شود. Digg قبلیت به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های دیگری همچون فیسبوک و توییتر را داراست. شرکت در سال 2015 اعلام کرد که سایت بیش از 11 میلیون کاربر فعال دارد.

Viber
وایبر یک اپلیکیشن پیام رسان اینترنتی و یک VoIP برای گوشی های هوشمند است که توسط Viber Media در دسامبر 2010 تاسیس و منتشر شد. این نرم افزار همچین اجازه می‌دهد که صدا، متون، تصویر و ویدئو در بین کاربران به اشتراک گذاشته شود. در آپریل 2014 وایبر اعلام کرد که 600 میلیون کاربر عضو شده و 230 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

نظر شما راجع به محبوب ترین شبکه های اجتماعی چیست ؟شما از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید ؟ اگر شبکه پربازدید دیگری می‌شناسید که در لیست نیامده به ما اعلام کنید .

منبع : مجله فناوری تک میکس

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...