رفتن به مطلب

روش حذف کردن عکسها و ویدیو های تکراری در ایفون


Amin1720

ارسال های توصیه شده

عکس‌ها و فیلم‌های تکراری ممکن است فضای ذخیره‌سازی قابل توجهی را در آیفون شما اشغال کنند. خوشبختانه، با معرفی iOS 16، ویژگی شناسایی و حذف کردن فایل‌های تکراری در اپ Photos نیز ارائه شده است که بدون نیاز به اپ‌های شخص ثالث می‌توانید از اشغال شدن فضای ذخیره‌سازی آیفون خود توسط عکس‌ها و فیلم‌های تکراری جلوگیری کنید. در اینجا نحوه انجام این کار را بررسی خواهیم کرد.

نحوه یافتن و حذف کردن فایل‌های تکراری در اپ Photos

برای پیدا کردن عکس‌ها و ویدیوهای تکراری، اپلیکیشن Photos را در آیفون خود باز کرده و تب Albums را در پایین صفحه لمس کنید.

در مرحله بعد، به پایین صفحه بروید تا بخش Utilities را مشاهده کنید.

سپس، برای مشاهده کردن لیست تمام عکس‌ها و ویدیوهای تکراری موجود در آیفون خود، گزینه Duplicates را لمس کنید.

در اینجا، عکس‌ها و فیلم‌های تکراری را به همراه حجم آن‌ها مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را به صورت جداگانه بررسی کرده و سپس گزینه Merge را لمس کنید تا یکی از آن‌ها در آیفون‌تان ذخیره شده و موارد دیگر حذف شوند. iPhone شما به طور خودکار نسخه‌ای که کیفیت بالاتری داشته باشد را ذخیره خواهد کرد.سپس، در صفحه‌ای که به صورت پاپ‌آپ ظاهر می‌شود باید تأیید کنید که می‌خواهید عکس‌ها یا ویدیوها را ادغام کنید.

اگر برای ادغام فایل‌های تکراری به صورت جداگانه وقت ندارید، می‌توانید همه آن‌ها را به صورت یکجا ادغام یا Merge کنید. برای انجام این کار، گزینه Select را در سمت راست بالای صفحه لمس کرده و سپس گزینه Select All را در سمت چپ بالای صفحه لمس کنید تا همه موارد انتخاب شوند. در آخر، گزینه Merge را در پایین صفحه لمس کنید.

نمی‌توانید آلبوم Duplicates را ببینید؟

این ویژگی با نسخه iOS 16 منتشر شده است. اگر نمی‌توانید آلبوم Duplicates را مشاهده کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که آیفون خود را به آخرین نسخه iOS به‌روز کرده‌اید.

برای مشاهده نسخه فعلی iOS خود، ابتدا اپ Settings را باز کنید، سپس گزینه General را لمس کرده و در مرحله بعد گزینه About را لمس کنید. در صفحه About، می‌توانید نسخه فعلی آیفون خود را در مقابل گزینه iOS Version مشاهده کنید. اگر نسخه فعلی آیفون شما پایین‌تر از iOS 16 بود، می‌توانید آن را ارتقا دهید. برای انجام این کار، گزینه General را در صفحه اصلی اپ Settings لمس کرده و سپس گزینه Software Update را لمس کنید. در صفحه Software Update، آخرین نسخه منتشر شده بر اساس مدل آیفون خود را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که آیفون شما قابلیت دریافت نسخه iOS 16 را داشته باشد می‌توانید آن را به iOS 16 ارتقا دهید.

 

پس از به‌روز کردن آیفون خود به iOS 16، ممکن است آلبوم Duplicates بلافاصله نمایش داده نشود. طبق گفته شرکت اپل، آلبوم Duplicates ممکن است چند ساعت تا چند روز بعد از نصب نسخه iOS 16 ظاهر شود.همچنین، اپل گفته است که فرآیند شناسایی فایل‌های تکراری در اپ Photos، نیاز به قفل شدن آیفون شما و اتصال به برق دارد. اندازه library شما و کارهایی که روی آیفون شما در حال اجرا هستند نیز بر سرعت تکمیل این فرآیند تأثیر‌گذار هستند.

 

ویرایش شده توسط Amin1720
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...