رفتن به مطلب

معرفی یوتوب


Ho3ein

ارسال های توصیه شده

 
 
 
 
 




 
 
 

یوتیوب چیست؟ آموزش کار با یوتیوب + ۶ راه کسب درآمد از آن

۶ راه کسب درآمد از یوتیوب!شبکه‏‏ ی یوتیوب از ابتدای عرضه‏ در سال ۲۰۰۵ تاکنون، به منبع رسانه‏ ای مدرنی تبدیل شده است. در حال حاضر، یوتیوب با بیش از ۲۴۰۰ کانال ویدیوها را به دست یک میلیارد مشترک می‏ رساند. برطبق رتبه‏ بندی الکسا، این برنامه را گوگل در ۲۰۱۶ خرید و اکنون در رتبه‏ ی دوم جهانی و ترافیک وب داخلی قرار دارد.
یوتیوب

در این مقاله می خوانید

یوتیوب به یکی از شبکه های اجتماعی تبدیل شده است که برای کاربرانش درآمد بسیاری را حاصل کرده است از درآمدهای چند دلاری تا چندین میلیون دلاری، چرا و چگونه؟

یوتیوب وب‏ سایت یا سرویسی رایگان برای همرسانی ویدیوها و تماشای آنلاین است. یوتیوب در ۲۰۰۵ پا به عرصه‏ گذاشت و اکنون یکی از پربازدیدترین سایت‏ ها با شش میلیارد ساعت ویدیو در هر ماه است. به عبارت دیگر، یوتیوب مکانی جدید برای کشف و یادگیری و سرگرمی است. یوتیوب یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین کانال هایی است که می توانید در دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده کنید.

امروزه نسبت به گذشته توجه کاربران ایرانی به یوتیوب بسیار بیشتر شده است و بنابراین به نفع شماست که هر چه سریع تر بتوانید حضور خود در این پلتفرم را مستحکم کنید. یوتیوب بزرگترین سایت به اشتراک گذاری ویدیو در دنیاست و هیچ پلتفرمی حتی نمی تواند به نزدیکی آن نیز برسد. یوتیوب بیش از ۲ میلیارد بیننده دارد و به صورت روزانه ویدیوهای آن بیش از ۵ میلیارد بار بازدید می شوند. شما تقریباً می توانید هر گروه مخاطبی که تصور می کنید را در یوتیوب پیدا کنید، بدین معنی که تمامی بیزینس ها می توانند شیوه های بخصوصی برای منفعت بردن از این پلتفرم پیدا کنند.

یوتیوب (YouTube) چیست؟

اکنون در یویتوب یک میلیارد کاربر عضوند و فیلم ‏هایی با موضوعاتی نظیر فیلم های هالیوود و موسیقیِ فیلم‏، تبلیغات، فیلم‏ های آماتور، فیلم ‏های مستند و آموزشی،… در آن بارگذاری می‏شود.در این سرویس امکان لایک‏، بارگذاری، پیام‏گذاری، انتشار و تماشاکردن ویدیوها، دنبال‏ کردن دیگر کانال‏ ها و کاربران، امکان ساخت فهرستی برای دسته ‏بندی ویدیوها فراهم شده است. در یوتیوب دو دسته ویدیو مشاهده می‏ کنید:

  • اول، ویدیوهایی که صاحبان کانال‏ ها آن را می ‏سازند و در یوتیوب بارگذاری می‏کنند؛
  • دوم، کاربرانی که ویدیوها را می‏ بینند و آن‏ ها را باز انتشار می‏ کنند؛

در این مقاله با ما همراه باشید تا با قوانین یوتیوب، قوانین یوتیوب برای کسب درآمد، قوانین کپی رایت یوتیوب و تنظیمات یوتیوب، کانال یوتیوب چیست و چطور می توان آن را راه اندازی کرد، شبکه یوتیوب چیست، یوتیوبر چیست، قوانین آپلود ویدیو در یوتیوبو موارد بسیار بیشتری آشنا شوید.

یوتیوب (YouTube) چیست؟

تاریخچه یوتیوب

یوتیوب دومین شبکه‌اجتماعی محبوب دنیا بعد از فیسبوک است که در سال 2005 توسط سه همکار که در Paypal کار می کردند پایه گذاری شد. قبل از آن بنیان گذاران آن تجربه موفق Flicker را داشتند و یوتیوب با پلتفرم کامل تری پا به میدان گذاشت. بیشتر ویدیوهای بارگذاری شده در شبکه یوتیوب توسط افراد عادی است و رسانه هایی مانند CBS و BBC از پر طرفدارترین کانال های آن هستند. دسترسی به یوتیوب از سال 2005 به صورت دوره ای در ایران امکان پذیر نبود اما از سال 2009 یعنی 4 سال پس از تاسیس یوتیوب به طور کامل دسترسی به آن غیر ممکن گردید.

تاریخچه یوتیوب یوتیوب در سال 2005 توسط سه همکار که در Paypal کار می کردند پایه گذاری شد

اهمیت توسعه ی کسب و کار در یوتیوب

شبکه‏‏ ی یوتیوب از ابتدای عرضه‏ در سال ۲۰۰۵ تاکنون، به منبع رسانه‏ ای مدرنی تبدیل شده است. در حال حاضر، یوتیوب با بیش از ۲۴۰۰ کانال ویدیوها را به دست یک میلیارد مشترک می‏ رساند. برطبق رتبه‏ بندی الکسا، این برنامه را گوگل در ۲۰۱۶ خرید و اکنون در رتبه‏ ی دوم جهانی و ترافیک وب داخلی قرار دارد.

بازاریابی با محتوای ویدئویی ارزش سرمایه ‏گذاری فراوانی دارد که یوتیوب را به عنوان عاملی کلیدی مطرح می‏ کند. پلتفورم ویدیویی یوتیوب با گوگل پیوندی تنگاتنگ دارد که بستر اجتماعی و تأثیرگذاری برای بازاریابی و تجارت به ‏نظر می‏ رسد. بنابراین، بررسی و مطالعه‏ ی مزایا و روندهای بازاریابی محتوای ویدیویی آنلاین از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود. ساخت و تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب روشی بی‏نظیر برای تقویت و اعتبار کسب و کارهای آنلاین است. برای داشتن کسب و کار آنلاین و توسعه‏ ی آن و فعالیت در یوتیوب اولین گام دانلود یوتیوب است.پس از دانلود و نصب یوتیوب باید شیوه ‏ی ساخت حساب کاربری و توسعه ‏ی کسب و کار را بیاموزید.

کانال یوتیوب چیست؟

برای عضویت در یوتیوب فقط به یک جیمیل نیاز دارید. پس از ساخت حساب، می‌توانید برای درآمدزایی، آن را به کانال تبدیل کنید. زمانی که به عضوی از یوتیوب تبدیل می شوید، این پلتفرم به صورت یک کانال شخصی را به شما اختصاص می دهد.

این کانال قسمت هایی دارد که به نحوی طراحی شده اند که یک توصیف کوتاه شخصی، فایل های بند انگشتی از ویدیوهایی که آپلود کرده اید، اعضای که کانال آن ها را سابسکرایب کرده اید، ویدیوهایی از اعضای دیگر یوتیوب که آن ها را به عنوان ویدیوهای مورد علاقه خود انتخاب کرده اید، لیست هایی از اعضایی که دوستان شما هستند و بخشی برای کامنت گذاشتن افراد دیگر در مورد کانال شما را نمایش می دهد.

شما می توانید کانال شخصی فرد دیگری را با کلیک کردن روی نام کاربری وی مشاهده کنید. در این بخش شما می توانید تمامی ویدیوهای یوتیوبر مذکور به همراه ویدیوهایی که به عنوان ویدیوهای مورد علاقه خود انتخاب کرده است را ببینید. شما همچنین می توانید ببینید که این شخص کانال های چه کسانی را سابسکرایب کرده است. کانال های شخصی به شما اجازه گشت و گذار در یوتیوب به عنوان یک شبکه اجتماعی را به جای این که تنها یک دیتابیس ساده ویدیویی باشد، می دهد. شما می توانید کاربرانی که مدل های مختلفی از ویدیو را دوست دارند پیدا کنید و متوجه شوید که در حال مشاهده چه چیزی هستند.

حال بیایید با هم ببینیم نحوه فعال سازی یوتیوب در این زمینه به چه صورت است. زمانی که شما اکانت خود را ایجاد می کنید، کانال شخصی شما مانند یک بیابان دیجیتال است، همه بخش ها خالی هستند. خوشبختانه، یوتیوب تبدیل کردن کانال شخصی شما به یک مقصد مجازی جذاب را بسیار ساده کرده است. بعد از پر کردن اطلاعات پروفایل خود، می توانید الگوی رنگی کانال شخصی خود را تنظیم کنید. می توانید برای این کار از الگوهای رنگی پیشنهادی یوتیوب استفاده کنید یا الگوی رنگی خود را با استفاده از ارزش های رنگی هگزادسیمال ایجاد کنید.

کانال یوتیوب

با استفاده از یک منوی ساده، می توانید ترکیب بندی کانال شخصی خود را تغییر دهید. می توانید انتخاب کنید چه بخش هایی دیده و چه بخش هایی پنهان شوند، می توانید تصمیم بگیرید که این بخش ها در سمت چپ صفحه وب باشند یا سمت راست. این آپشن ها باعث می شوند بتوانید یک کانال منحصر به فرد را ایجاد کنید.

زمانی که کانال خود را راه اندازی کردید، وقت پر کردن فیلدهای خالی رسیده است. در سایت بچرخید و ویدیوهایی که واقعاً دوست دارید را انتخاب کنید. شما می توانید ویدیوها را مشاهده کرده و با کلیک کردن روی Favorite آن ها را به بخش Favorites کانال شخصی خود اضافه کنید. شما می توانید اکانتی که ویدیو را آپلود کرده است سابسکرایب کنید تا متوجه ویدیوهای بعدی وی نیز بشوید. یک اسکرین شات از آخرین ویدیوی فرد مذکور در بخش Subscription کانال شخصی شما در این صورت به نمایش در می آید. زمانی که یک ویدیو را آپلود می کنید، در بخش بالا سمت راست کانال شما به نمایش در می آید (مگر این که طرح بندی صفحه را عوض کرده باشید.) همان طور که ویدیوهای بیشتری را آپلود می کنید، بخش Videos کانال شخصی خود را پر می کنید و آخرین کلیپ در بالا سمت راست پروفایل شما قرار می گیرد.

آموزش کار با یوتیوب

شبکه‏ ی یوتیوب برای کسب درآمد و توسعه‏ ی آن به ما کمک می‏ کند. اگردر یوتیوب تازه‏ واردید نباید نگران باشید، روش کار با آن راحت است.برای مشاهده ‏ی ویدیوها و بارگذاری آن ‏ها باید حساب کاربری داشته باشید. قوانین جدید یوتیوب: یکی از شرایطِ فعالیت در یوتیوب رعایت قوانین کلی (تناسب محتوا با خط‏ مشی ‏های تبلیغات) و خودداری از انتشار محتوای نامناسب و توهین ‏آمیز، تبلیغ مواد مخدر، کپی‏ رایت محتوا دیگر شبکه‏ ها، محتوای نژادپرستانه است. اگر ماهیت کانال کسب و کار باشد و محتوای تبلیغاتی در برخی از ویدیوها رعایت نشده باشد، کانال شما مسدود می‌شود.

اخیرا یوتیوب، محتوای تولیدی برای کودکان را از محتوای تولیدی بزرگسالان جدا کرده است و در زمینه محتوای کودکان سخت‌گیری زیادی می‌کند و به صورت معمول تبلیغ نشان نمی‌دهد و درآمد پایینی از آن خواهید داشت. پس حواستان باشد در تنظیمات تیک محتوا برای کودک را نزنید.

یکی از رایج ‏ترین محتواهای ویدیویی فیلمِ کوتاه است که محصولات و خدمات شما را در یک صفحه‏ ی وب نشان می‏ دهد. دیگر محتواهایی ویدیویی شامل ویدیوهای وبلاگ، مصاحبه‏ های ویدیویی، فیلم ‏های ویدیویی، فیلم‏ های عرضه ‏ی محصول، فیلم‏ های بررسی محصول، فیلم ‏های توصیفی، فیلم‏های پخش زنده، فیلم‏ های تبلیغاتی است. یوتیوب شش نوع تبلیغات متنوع معرفی می‏کند که عبارت‏ اند از:

  • تبلیغات استاندارد یوتیوب (True View)
  • تبلیغات ویدیویی مسدودشدنی (True View)
  • تبلیغات ویدیویی آزاد
  • تبلیغات Bumper
  • تبلیغات Display
  • تبلیغات Overlay
  • کارت ‏های اسپانسردار

در این بخش، چگونگی ساخت حساب کاربری تجاری یوتیوب را آموزش می‏ دهیم.

  • وارد حساب کاربری گوگل ‏شوید؛ یعنی به آدرس یا یک حساب جدید می‏ سازید و آن را مشخصاً به کانال تجاری یوتویوب ‏تان اختصاص ‏دهید.
  • وقتی حساب کاربری گوگل‏ را ساختید، آن را به صفحه‏ ی اصلی یوتیوب خود منتقل کنید.
ورود به یوتیوب گزینه‏ ی my channel را کلیک ‏کنید
  • به قسمت تنظیمات یوتیوب خود بروید و گزینه‏ یmy channelرا کلیک ‏کنید.
  • از گزینه‏ ی my channel روی دکمه ‏ی Customize Channel بزنید.
  • در صفحه‏ ی بازشده گزینه‏ ی View additional features انتخاب کنید.
  • برای ساخت حساب کاربری تجاری یوتیوب روی گزینه ‏ی«استفاده از نام تجاری یا نام ‏بهای دیگر» کلیک کنید. با این کار، به صفحه‏ ی دیگری می‏رود و می ‏توانید نام برندتان را وارد کنید.
  • روی گزینه ‏ی«create» برای فعال‏سازی حساب کاربری جدید کلیک کنید.

لینک ورود به سایت یوتیوب: https://www.youtube.com

یوتیوبر به چه کسی گفته می شود؟

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، قدرت پیدا کردن یوتیوب جدید نیست و در حال حاضر این پلتفرم بعد از گوگل قدرتمندترین موتور جستجوی دنیا و همچنین سومین سایت در لیست پربازدید ترین سایت های دنیا می باشد. این پلتفرم ادعا می کند که بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر فعال داشته و هزاران تولید کننده محتوای ویدیویی دارد که به آن ها یوتیوبر یا اینفلوئنسرهای یوتیوب گفته می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ ایران و بازاریابی اثرگذار

همان طور که مخاطبان بیش از پیش تلویزیون ها و دیگر مدل های سرگرمی های سنتی را رها کرده و به سمت شبکه های اجتماعی و تعامل اجتماعی از طریق اپلیکیشن ها، کانال های آنلاین و شبکه ها روی می آورند، یوتیوب میلیون ها کاربر تعامل برقرار شده را جذب کرده است که اکنون به صورت روزانه بیش از ۴ میلیارد ویدیو تماشا کرده و به صورت ماهانه بیش از ۶ میلیارد ساعت از زمان خود را صرف مشاهده ویدیو در این پلتفرم می کنند.

یوتیوبرهای برتر این پلتفرم هم از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و هم خودشان در رسیدن به این آمار و ارقام به یوتیوب کمک کرده اند و گروه های بزرگی از مخاطبان را با ایجاد محتواهایی که هم سرگرم کننده و هم معتبر هستند در حالی که روابط مستحکمی را با آن ها ایجاد می کنند، جذب یوتیوب کرده اند.

دانلود Youtube برای موبایل

اپلیکیشن یوتیوب به طور پیش فرض هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم IOS وجود دارد اپلیکیشن یوتیوب به طور پیش فرض هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم IOS وجود دارد

اپلیکیشن یوتیوب به طور پیش فرض هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم Ios وجود دارد اما اگر این اپلیکیشن روی موبایلتان موجود نبود برای دانلود مستقیم یوتیوب، نسخه رسمی آن را می توانید از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. بعد از نصب و باز کردن، با کلیک روی ذره بین می توانید کلمه یا جملات دلخواهتان را جستجو کنید و ویدیو مورد نظرتان را مشاهده کنید.

نحوه آپلود ویدیو در یوتیوب

تنظیمات یوتیوب: برای آپلود ویدیو در شبکه یوتیوب از مراحل زیر می توانید اقدام کنید.

  1. وارد حساب کاربری خود بشوید

بعد از ورود به سایت یوتیوب باید از قسمت sign in وارد اکانت خود بشوید (پیشتر نحوه ساخت اکانت توضیح داده شد) اگر از اپلیکیشن یوتیوب استفاده می کنید باید وارد قسمت سه نقطه بالا شوید و sign in  را انتخاب کنید.

  1. آیکون آپلود را از بالا سمت راست پیدا کنید
نحوه آپلود ویدیو در یوتیوب بعد از آن که روی آیکون کلیک کردید می توانید از کامپیوترتان ویدیو دلخواه را انتخاب کنید.
  1. اطلاعات ویدیو را پر کنید

در حالی که ویدیوتان آپلود می شود می توانید اطلاعات مربوط به ویدیو را کامل کنید و تنظیمات آن را شخصی سازی کنید.

نحوه آپلود ویدیو در یوتیوب

برای اینکه اطلاعات را پر کنید باید ابتدا با کارکرد آن ها آشنا شوید:

  • Title:به طور پیش فرض اگر عنوانی برای ویدیوتان انتخاب نکنید یوتیوب آن را به صورت ترکیبی از حروف VID به علاوه اعداد نامگذاری می کند. می توانید این قسمت را پاک کنید و عنوان دلخواه خودتان را بنویسید. برای اینکه مطمئن شوید ویدیوتان در قسمت سرچ ظاهر می شود از کلمات کلیدی مناسب در عنوان استفاده کنید. عنوان شما حداکثر 100 کاراکتر می‌تواند باشد که 70 کاراکتر آن در سرچ نشان داده می‌شود، بنابراین کلمات کلیدی را در 70 کاراکتر اول استفاده کنید تا کلیک بیشتری بگیرید.
  • Description: در قسمت توضیحات اطلاعات اضافه تری از ویدیو را به صورت یک متن کوتاه در اختیار دیگران می گذارید. استفاده از کلمات کلیدی در این قسمت هم به پیدا شدن شما در جستجوها کمک می کند. توضیحات شما حداکثر ۵۰۰۰ کاراکتر می‌تواند باشد. اما حواستان باشد که فقط چند خط اول نمایش داده می‌شود، بنابراین در خط‌های ابتدایی از کلمات کلیدی استفاده کنید و بدون حاشیه رفتن طرح موضوع کنید تا کنجکاوی مخاطب را برانگیزید.
  • Tags: قسمت تگ یا همان برچسب به یوتیوب کمک می کند تا متوجه شود ویدیو شما در چه دسته بندی قرار می گیرد و دقیقا راجع به چه مسائلی است مثلا آموزشی، سرگرمی و … . اگر به رنکینگ ویدیو خود توجه دارید حتما این قسمت را پر کنید تا ویدیوتان در آن دسته خاص قرار بگیرد. حداکثر کاراکتر محاز در این بخش، ۵۰۰ کاراکتر است. فقط یادتان باشد که تگ‌ها را کاملا مرتبط بزنید چون اگر برای جذب مخاطب بیشتر از تگ‌های غیرمرتبط استفاده کنید و یوتیوب در جستجوها شما را نشان دهد و کلیک نگیرید، جریمه خواهید شد و اعتبار تگ‌هایتان کم می‌شود و در جستجوها نشان داده نخواهید شد.
یوتیوب
  • Translation: در قسمت ترجمه اگر مایل باشید عنوان و توضیحات ویدیوتان به زبان های دیگر نیز نمایش داده شود باید این قسمت را پر کنید. البته به یاد داشته باشید فقط عنوان و توضیحات شما به آن زبان مورد نظر ترجمه می شود و محتوای شما هیچ تغییری نمی کند مثلا زیرنویسی به آن اضافه نمی شود.
  •  Thumbnails: تصویری است که در ابتدای ویدیوی شما نمایش داده می‌شود. وقتی کسی شما را جستجو می‌کند ابتدا این تصویر را می‌بیند پس بسیار مهمه و می‌تواند باعث شود که روی ویدیوی شما کلیک شود یا اصلا سمت شما نیاید! مهم‌ترین نکته در طراحی Thumbnails ، سادگی آن است. از طرح‌های شلوغ با جزئیات زیاد بپرهیزید چون در جستجو تصویر کوچک شده و طرح‌های شلوغ بسیار بد دیده می‌شوند. رزولوشن Thumbnails باید 720 در 1280 پیکسل بوده و حجم آن از 2 مگابایت بیشتر نباشد.
  • Playlist: این بخش برای دسته‌بندی ویدیوها و ایجاد نقشه‌راه برای مخاطب کاربرد دارد. اگر موضوعات مختلف را در کانالتان پوشش می‌دهید، با توجه به موضوع آن برای هرکدام به صورت جداگانه Playlist ایجاد کنید تا مخاطبان در پیدا کردن ویدیوهای مربوط به آن دچار سردرگمی نشوند.
  • Video Element: مواردی هستند که از طریق یوتیوب می‌توانید به ویدیوتون اضافه کنید، با این تفاوت که از طرف کاربر قابل کلیک هستند.
    اولین بخش End screen است که در بخش پایانی ویدیوی شما به مخاطب نشان داده می‌شود. از این قابلیت می‌توانید استفاده کنید و سایر ویدیوهایتان را به مخاطب نشان دهید و او را ترغیب کنید که آن‌ها را نیز مشاهده کند.
    گزینه بعدی Add Carts است که لینک‌هایی هستند که در میانه ویدیو به مخاطب نشان داده می‌شوند که کاربر با کلیک بر روی آن به یک لینک دیگر که می‌تواند ویدیو شما یا حتی سایت شما باشد، هدایت می‌شود.
  • Advanced settings:در قسمت تنظیمات پیشرفته می توانید برخی تنظیمات جزیی را برای ویدیوتان مشخص کنید.
  1. کامنت هایتان را از جدید به قدیم یا برعکس تنظیم کنید.
  2. کامنت ها را غیر فعال کنید.
  3. محدودیت سنی اعمال کنید.
  4. دسته بندی برای ویدیوتان انتخاب کنید.
  5. موقعیت جغرافیایی برای ویدیو تعیین کنید.
  6. تاریخ ثبت بزنید و …

تنظیمات یوتیوب

ویدیوهای مختلف باید تنظیمات شخصی مختلفی در شبکه شما داشته باشند. اگر می خواهید تنظیمات امنیتی ویدیوتان را تعیین کنید باید قبل از آپلود ویدیو قابلیت مشاهده توسط افراد مختلف را تعیین کنید.

تنظیمات یوتیوب

گزینه های تنظیمات به صورت زیر هستند:

  • Public:در حالت عمومی هر کسی می تواند ویدیوی شما را ببیند و ویدیو در کانال شما لیست خواهد شد. توصیه می شود اگر روی برندینگتان کار می کنید و به دنبال افزایش اینگیجمنت هستید حالت مشاهده را روی پابلیک تنظیم کنید تا هر کسی به راحتی بتواند با برندتان آشنا شود.
  • Unlisted:اگر این گزینه را انتخاب کنید فقط کسانی که لینک ویدیو را دارند می توانند وارد ان شوند و آن را ببینند. اگر کسی وارد کانال یوتیوب شما شود نمی تواند ویدیو را مشاهده کنید و در قسمت ویدیو های پیشنهادی یا سرچ هم ظاهر نخواهد شد.
  • Private:در حالت کاملا شخصی ویدیوها فقط توسط شما و کسانی که خودتان انتخاب می کنید، مثلا دنبال کنندگانتان می توانند دیده شوند. ویدیوهای پرایوت در کانال یوتیوب شما لیست نمی شود و برای دیگر کاربران قابل دسترسی نیستند.
  • Scheduled: در این حالت یوتیوب به شما اجازه آپلود ویدیو را می دهد اما خودتان زمان انتشار آن تعیین می کنید. مثلا ۱۰ تا ویدیو هم زمان آپلود می کنید و مشخص می کنید که هر هفته یکی از آن ها منتشر شود. تا قبل از زمان مشخص شده ویدیوی شما توسط هیچ کس جز خودتان قابل مشاهده نخواهد بود. این حالت بیشتر برای کسانی که ویدیو های سریالی می سازند یا کمپین های ویدیویی به راه می اندازند مناسب می باشد.

Youtube red یا یوتیوب قرمز چیست؟

Youtube red یا یوتیوب قرمز چیست؟ سال ۲۰۱۵ یوتیوب نسخه ای پولی به نام یوتیوب رد را معرفی کرد

سال ۲۰۱۵ یوتیوب نسخه ای پولی به نام یوتیوب رد در کنار نسخه رایگان معرفی کرد که کاربران با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار می توانند در آن عضو شوند و ویدیو ها را بدون هیچ گونه تبلیغاتی مشاهده کنند. در این نسخه کاربران می توانند ویدیوها را ذخیره کرده و به صورت آفلاین مشاهده کنند. البته این نسخه برای کسانی که اشتراک سرویس موسیقی گوگل پلی را دارند رایگان است.

تفاوت یوتیوب پریمیوم و یوتیوب رد و یوتیوب موزیک پریمیوم

در سال ۲۰۱۵ یوتیوب نسخه ای پولی به نام یوتیوب رد (Red Youtube) را در کنار نسخه رایگان خود معرفی کرد که کاربران با پرداخت ماهیانه ۹.۹ دلار می توانستند عضو آن شوند و ویدیوها را بدون هیچ گونه تبلیغاتی مشاهده کنند‌‌. همچنین در این نسخه کاربران می‌توانستند ویدیوها را ذخیره کنند و به صورت آفلاین مشاهده کنند
دسترسی به همه محتواهای ارجینال یوتیوب از ویژگی های دیگر رد یوتیوب بود. یوتیوب در اواخر سال ۲۰۱۸ ریبرندیگ انجام داد و یک ورژن جدید به نام یوتیوب پریمیوم را عرضه کرد که در واقع تغییر نامی برای یوتیوب رد بود. به غیر از تمامی موارد بالا با استفاده از سرویس یوتیوب پریمیوم (youtube premium) می‌توانید به یوتیوب موزیک دسترسی کامل داشته باشید و بدون هیچ‌گونه تبلیغ می‌توانید موسیقی گوش کنید، در پس زمینه موسیقی دلخواهتان را پخش کنید و موسیقی ها  را برای دسترسی آفلاین دانلود کنید. هزینه سرویس یوتیوب پریمیوم ماهیانه ۱۱.۹۹ دلار می باشد

یوتیوب موزیک پریمیوم: YouTube Music Premium

این سرویس برای علاقه مندان به موسیقی هست با هزینه ماهیانه ۹.۹۹ دلار. با استفاده از این سرویس می‌توانید موزیک‌های دلخواهتان را بدون هیچ تبلیغی بشنوید، آن‌ها را در پس زمینه اجرا کنید و یا برای استفاده آفلاین آن‌ها را دانلود کنید. که این سرویس قابل ارتقا به یوتیوب پریمیوم هست‌.

یوتیوب پریمیوم

دانلود ویدیو یوتیوب

همانطور که می دانید متاسفانه امکان دانلود ویدیو در یوتیوب در نسخه رایگان آن وجود ندارد. اما خوشبختانه به غیر از اشتراک یوتیوب رد، چند راه غیر مستقیم وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید تا مجبور نباشید برای هر بار مشاهده ویدیو به سایت مراجعه کنید.

  1. استفاده از سایت های دانلود یوتیوب:

محبوب ترین وب سایت دانلود از یوتیوب www.qdownloader.net است. برای این کار کافی است ویدیوی مورد نظر را در یوتیوب باز کنید و لینک آن را کپی کنید سپس سایت بالا را باز کنید و در قسمت سرچ باکس آن را Paste کنید و گزینه Download را بزنید. این سایت امکان دانلود حجم ها و کیفیت های مختلف از ویدیو را برای شما فراهم می کند. در این سایت حتی می توانید فایل ویدیویی را فایل صدا تبدیل کنید و در فرمت های مختلف آن را دانلود کنید.

  1. استفاده از نرم افزار های دانلود یوتیوب:

YoutubeGet یکی از نرم افزارهای کاربردی دانلود ویدیو از یوتیوب است که محیط کاربری بسیار ساده ای دارد و هم چنین با آن می توانید ویدیو هایتان را به فرمت 3gp تبدیل کنید. در خود این نرم افزار حتی می توانید بدون دانلود به سایت YouTube وصل شوید و ویدیو ها را به صورت آنلاین هم مانند فضای خود یوتیوب مشاهده کنید.

تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب به مکانی تبدیل شده است که موزیسین ها و اجرا کننده های گمنام می توانند شانس خود را در آن برای معروف شدن امتحان کنند. جالب است بدانید که Justin Bieber فوق ستاره کانادایی برای اولین بار در یوتیوب کشف شد، همچنین یوتیوب بستر لازم را در اختیار PSY خواننده کره ای قرار داد تا با ویدیوی Gangnam Style وایرال ترین ویدیوی تاریخ یوتیوب را ثبت کند. این ویدیو بیش از 1 میلیارد بار بازدید شد و لازم است بدانید که این میزان بازدید می تواند درآمد تبلیغاتی قابل توجهی را برای این هنرمند به ارمغان بیاورد.

تبلیغات در یوتیوب

از آن جایی که گوگل صاحب یوتیوب است، آن ها تلاش زیادی کرده اند تا تبلیغات در یوتیوب به ساده ترین شکل ممکن بوده و قابلیت های شخصی سازی را مانند تبلیغات گوگل ادز داشته باشد. آپشن هایی که در زمینه تبلیغات به شما داده می شود بسیار زیاد است اما دو آپشن اصلی و بزرگ وجود دارند که می خواهیم به آن ها نگاهی داشته باشیم.

تبلیغات نمایشی در یوتیوب

تبلیغات نمایشی یوتیوب به عنوان زیرمجموعه ای از شبکه نمایشی گوگل وجود دارد. تبلیغات نمایشی به تبلیغات شما اجازه ظاهر شدن در کنار ویدیوهای یوتیوب مرتبط یا به عنوان پاپ آپ های داخل ویدیوهای یوتیوب را می دهد.

  • تبلیغات بنری استاندارد: این تبلیغات شبیه به تبلیغات نمایشی معمولی گوگل هستند که به صورت تبلیغات بنری استاندارد و تبلیغات غنی رسانه ای مطرح می شوند. شما می توانید از دسته بندی های موضوعی و کیووردها جایی که می خواهید این بنرها به نمایش دربیایند استفاده کنید. تصاویر روشن و رنگارنگی که توجهات را به خود جلب می کنند برای این تبلیغات بهترین هستند.
  • تبلیغات درون ویدیویی: تبلیغات درون ویدیویی به عنوان پاپ آپ ها درون ویدیوهای هدفگیری شده ای که توسط کوئری های مختلف انتخاب شده اند ظاهر می شوند. URLهای مقصد داخل تبلیغات درون ویدیویی می توانند به لوکیشن های خارج از یوتیوب هدایت شوند.

چگونه در یوتیوب بازدید بزنیم؟

برای این که بدانیم چطور می توانیم کاری کنیم تا ویدیوهای ما بازدید بیشتری در یوتیوب داشته باشند، باید بدانیم که الگوریتم یوتیوب چطور کار می کند. پس بیایید اول به سراغ این موضوع برویم. طبق گفته های خود یوتیوب، الگوریتم آن ها در واقع یک حلقه فیدبک لحظه ای است که ویدیوها را بر اساس علاقه مندی های هر بازدیدکننده متفاوت شخصی سازی می کند. این الگوریتم تصمیم می گیرد که کدام ویدیوها به کاربران به صورت جداگانه پیشنهاد می شوند.

بازدید یوتیوب

اهداف اصلی این الگوریتم دو هدف هستند: پیدا کردن ویدیوی مناسب برای هر بیننده و در پلتفرم نگه داشتن این بیننده برای تماشای ویدیوهای بیشتر. بنابراین، الگوریتم رفتار کاربران را به صورت خیلی نزدیک به همراه عملکرد ویدیوها نظارت می کند. مهم ترین بخش هایی که الگوریتم روی آن ها تاثیر می گذارد نتایج جستجو و استریم های پیشنهادی هستند.

با توجه به حرف هایی که زدیم، دور از انتظار نیست که ویدیوهایی که شما زمان جستجو کردن “گیاهان خانگی” می بینید با ویدیوهایی که شخص دیگری زمان جستجو کردن “گیاهان خانگی” می بیند متفاوت است. نتایج جستجو بر اساس این فاکتورها هستند:

  • Metadata ویدیوی شما (عنوان، توضیحات، کیووردها) و نحوه تطابق آن ها با کوئری کاربر
  • تعامل ویدیوی شما (لایک ها، کامنت ها، زمان مشاهده)

استریم پیشنهادی یک پروسه دو جانبه برای الگوریتم یوتیوب است. ابتدا الگوریتم ویدیوها را با امتیازدهی بر اساس داده های تحلیلی عملکرد آن ها رتبه دهی می کند. سپس الگوریتم این ویدیوها را با مردم بر اساس تاریخچه مشاهدات آن ها و چیزهایی که افراد مشابه تماشا کرده اند تطابق می بخشد.

ایده اصلی کار شناسایی ویدیوهای خوب نیست، بلکه تطابق بینندگان با ویدیوهایی است که می خواهند تماشا کنند. هدف نهایی این است که آن ها هر چقدر بیشتر که می شود روی این پلتفرم وقت خود را سپری کنند. البته بهتر است بدانید که لیست پایین نیز بخش های دیگری است که الگوریتم می تواند روی آن ها تاثیر بزرگی داشته باشد.

  • صفحه اصلی یوتیوب شما
  • ویدیوهای ترندینگ
  • سابسکرایب های شما
  • نوتیفیکیشن های شما

۵ قدم برای جذب بازدید در یوتیوب

بازاریابی در یوتیوب شباهت های زیادی به سئو دارد. برای گرفتن بازدید، یکی از اهداف اصلی شما باید رتبه گرفتن در جستجوهای یوتیوب بدون تلاش بیشتر از تبلیغات اولیه شما باشد. ممکن است کمی از تاکتیک های کلاه سیاه استفاده کنید، درست مانند سئو تا بازدید بیشتری بگیرید، اما این کار هیچوقت راه حل بلند مدتی نخواهد بود. به جای این کار، شما باید ویدیوهایی را بسازید که مردم واقعاً بخواهند آن ها را تماشا کنند. سه قدم برای این کار وجود دارد.

قدم اول: بدست آورید یا سرگرم کنید، یکی را انتخاب کنید

از خودتان بپرسید چرا یک نفر یک ویدیو را نگاه می کند. در واقع تنها دو جواب برای این سوال وجود دارد. آن ها یا می خواهند چیزی را یاد بگیرند تا مشکلی را حل کنند، یا می خواهند سرگرم شوند. شما باید مطمئن شوید که ویدیوی شما می تواند حداقل یکی از این موارد را بدست آورد، اگر نتواند هر ۲ را داشته باشد.

دلیل این که فهمیدن این موضوع انقدر اهمیت دارد این است که می تواند روی نحوه شکل دهی شما به ویدیوهایتان تاثیر بسزایی داشته باشد. آیا یک مقدمه خیلی طولانی به بیننده شما کمک می کند تا چیزی را که می خواهد یاد بگیرد؟ خیر، آن ها به موزیک متن ویدیو اهمیتی نمی دهند، این یک برنامه تلویزیونی نیست.

آیا بیننده به تاریخچه پر جزئیاتی از این مشکل اهمیت می دهند؟ دوباره خیر. آن ها می خواهند که راه حل تا حد ممکن دقیق به آن ها ارائه شود. هدف شما این است که مطمئن شوید که ویدیوهای شما تا حد ممکن کاربردی و مفید هستند چرا که این چیزی است که می تواند برای شما سابسکرایبر و بینندگان طولانی مدت ایجاد کند.

قدم دوم: کیفیت همیشه اولویت اول است

اگرچه که یوتیوب تا اشباع شدن بسیار فاصله دارد، اما یکی از جنبه هایی که مخاطبان را واقعاً تحت تاثیر قرار می دهد کیفیت ویدیوهایی است که توسط کانال های محبوب منتشر می شوند. آن ها به سرعت متوجه شده اند که بینندگان ویدیوهای دارای کیفیت پایین را مشاهده نمی کنند.

این موضوع را بلاگ نویسی مقایسه کنید. سطح استاندارد محتوا در این زمینه تنها طی چند سال اخیر است که به سطح قابل قبولی رسیده است، در صورتی که همچنان نیز بسیاری از بیزینس ها محتوای زشتی را به نمایش می گذارند که ارزش زیادی هم ندارد. دو مدل ویدیوی با کیفیت وجود دارد که شما به آن ها برخورد خواهید کرد و احتمالاً می خواهید خودتان نیز آن ها را تولید کنید. بگذارید به صورت واضح بگوییم که منظور از کیفیت چیست، ما در حال صحبت کردن در مورد این که ظاهر ویدیو چقدر خوب باشد هستیم.

یکی از جنبه هایی که مخاطبان را واقعاً تحت تاثیر قرار می دهد کیفیت ویدیوها است یکی از جنبه هایی که مخاطبان را واقعاً تحت تاثیر قرار می دهد کیفیت ویدیوها است

ویدیوهای با کیفیت حرفه ای به نظر می رسند؛ آن ها نورپردازی خوبی دارند، تار نیستند و به نظر می آید که شخصی برای تولید آن زمان صرف کرده و زحمت کشیده است. اولین مدل بک گراند سفید کلاسیک است. Derek Halpern معمولاً از این شیوه در ویدیوهای خود استفاده می کند. این شیوه نه تنها ظاهری حرفه ای دارد، بلکه تمرکز مخاطب را روی شما به جای یک سری چیزهای تصادفی در پس زمینه معطوف می کند.

یک مدل دیگر از ویدیوهای محبوب، ویدیوی وایت برد است، جایی که روایت در کنار نقاشی هایی که روی وایت برد کشیده می شود انجام می شود. این ویدیوها ظاهری عالی داشته و شیوه ای سرگرم کننده برای توضیح محصولات پیچیده می باشند، اما چطور می توان این چنین ویدیوهایی را ساخت؟

ویدیوی دارای پس زمینه سفید خیلی ساده است. تنها هزینه ای هم که دارد هزینه ای کم برای خرید تجهیزات بسیار ابتدایی از یک فروشگاه لوازم عکاسی است که مدت زمان زیادی نیز برای شما کار خواهند کرد. می توانید این ویدیو را برای یادگیری نحوه راه اندازی ویدیوهای دارای پس زمینه سفید مشاهده کنید.

زمانی که صفحه را راه اندازی کردید، تنها به یک دوربین خوب برای شروع فیلم برداری نیاز خواهید داشت. متاسفانه ویدیوهای وایت بردی کمی پیچیده تر هستند. اگر خودتان مهارت لازم برای تصویرسازی را ندارید، هیچ راهی بجز استخدام فردی با این مهارت برای انجام دادنش نخواهید داشت. شما می توانید با درج آگهی در سایت های مربوط به خدمات فریلنسرها افرادی که را دارای مهارت انجام این کار هستند به راحتی پیدا کنید.

پس از فیلمبرداری یک ویدیوی با کیفیت، شما باید آن را ویرایش نیز بکنید. ویرایش خوب به شما اجازه می دهد تا جریان ویدیو را از یک بخش به بخش دیگر به خوبی حفظ کنید تا توجه مخاطبا باشید. لازم به ذکر است که در این بخش نیز اگر مهارت کافی را ندارید باید یک ویرایشگر فریلنسر را استخدام نمایید.

قدم سوم: باید برای خود اسم و رسمی به پا کنید

داشتن کانال یوتیوب خود خیلی شبیه به داشتن برنامه تلویزیونی خود است. شما به سابسکرایبرهایی که به صورت مستمر ویدیوهای شما را تماشا می کنند نیاز دارید. به همین دلیل است که یک ویدیو، مهم نیست چقدر خوب، برای موفقیت در بازاریابی یوتیوب کافی نیست. این موضوع را با اپیزود اولیه یک برنامه تلویزیونی مقایسه کنید. حتی اگر نمره خوبی کسب کند، باز هم اطمینان نمی دهد که برای فصل دوم هم تمدید شود. شما باید متعهد به تولید مستمر ویدیو برای کانال خود باشید.

Derek Halpern را ببینید، که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم. وی تقریباً 90 ویدیو روی کانال خود دارد. وی این ویدیوها را طی چندین سال ایجاد کرده است. این موضوع چند کار بزرگ انجام می دهد. اول از همه، به وی این شانس را می دهد تا سابسکرایبرهای خود را چند برابر کند. حتی اگر اولین ویدیوی شما نتواند بینندگان را انقدر تحت تاثیر قرار دهد تا دکمه سابسکرایب را بفشارند، شاید یکی دیگر از ویدیوهای شما در نوار کناری بتواند این کار را انجام دهد.

علاوه بر این، هر بار که یک سابسکرایبر یک ویدیو را می بیند، شانس زیادی وجود دارد که آن را به اشتراک بگذارد. این موضوع منجر به این می شود که هر زمان که ویدیوی جدیدی عرضه می کنید بازدید بیشتری بگیرد. تعداد بازدیدهایی که ویدیوی شما می گیرد خطی نیست. ابتدا به صورت کُند شروع می شود، اما مانند یک گلوله برفی، در طول زمان به صورت نمایی رشد پیدا می کند.

اگر می خواهید بازاریابی کلاه سفید در یوتیوب انجام دهید، طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید نتایج را حداقل بعد از یک سال ارزیابی نمایید، اما این لزوماً بدین معنی نیست که نتواند زودتر از موعد مقرر به نتایج دلخواه خود برسید.

قدم چهارم: لینک ویدیوهایتان را بر روی پلتفرم‌های دیگرتان نشر دهید

لینک ویدیوهایتان را بر روی پلتفرم‌های دیگرتان مانند سایت، اینستاگرام، لینکدین و … نشر دهید. حتی می‌توانید یک تیزر کوتاه از ویدیوی یوتیوب تهیه و آن را در اینستاگرام نشان دهید و از افراد بخواهید که برای دسترسی کامل و دیدن جزئیات به یوتیوب مراجعه کنند و یا حتی گذاشتن لینک آن به عنوان کامنت در زیر حوزه مرتبط در سایت‌های دیگر.

قدم پنجم:در انتشار ویدیوهایتان استمرار داشته باشید

درست است که شرط لازم کیفیت محتوا است اما این را بدانید که یوتیوب همانند صاحب اصلی‌اش یعنی گوگل عاشق استمرار در تولید محتوا است و کانال‌هایی که محتوای باکیفیت و مستمر تولید می‌کنند را در نتایج جستجو بهتر نشان می‌دهد. اوایل شاید برای تان سخت باشد اما یک راهکار خوب این است که ویدیوهایتان را به شکل سریالی در بیاورید، یعنی به جای ساخت یک ویدیوی بلند، آن را به سه یا چهار ویدیو تقسیم کنید. ویدیوهای سریالی به وفادارسازی مخاطبان نیز کمک می‌کند.

قدم ششم: در تولید ویدیوهایتان، انسجام محتوایی داشته باشید.

هدف اصلی کانالتان را مشخص کنید و خارج از موضوعات مرتبط با آن کار نکنید. قبل از ضبط ویدیو، سناریو بنویسید و طبق آن عمل کنید.

نحوه حذف تبلیغات یوتیوب

همان طور که شاید زمانی خودمان دوست داشته باشیم که در یوتیوب تبلیغات کنیم و دوست داریم که افراد زیادی آن را ببینند و از تبلیغ ما خوششان بیایند، خودمان هنگام مواجهه با تبلیغات یوتیوب مخصوصاً تبلیغات درون ویدیویی که به شکل پاپ آپ ظاهر می شوند به شدت بیزار هستیم! بنابراین بیایید با هم ببینیم که چطور می توان به حذف تبلیغات در یوتیوب پرداخت.

تبلیغات یوتیوب

حذف کردن تبلیغات در یوتیوب کار بسیار ساده ای است. یکی از بهترین و راحت ترین شیوه ها برای حذف کردن تبلیغات در یوتیوب این است که با مرورگر گوگل کروم به بخش Webstore با انتخاب Extenstions از منوی More Tools بروید و در آن جا AdBlock for Youtube را جستجو کنید. اد بلاک در واقع یک اکستنشن گوگل کروم است که وظیفه آن فیلتر کردن محتوا و بلاک کردن تمامی تبلیغات در یوتیوب است. این اکستنشن به کاربران اجازه جلوگیری از المان های صفحه مانند تبلیغات را می دهد. بنرها، تبلیغات درون ویدیویی و حتی تبلیغاتی که قبل از شروع ویدیو در یوتیوب به نمایش درمی آیند همگی به وسیله این اکستنشن بلاک می شوند.

قوانین و خط مشی یوتیوب

یوتیوب نیز مانند تمامی جوامع حقیقی و مجازی که در دنیا وجود دارند یک سری قوانین و خط مشی مشخص دارد که در صورت رعایت نکردن آن ها به سخت گیرانه ترین شکل ممکن می تواند شما را مجازات کند. این قوانین دائماً با توجه به وضعیت جامعه آپدیت می شوند و همیشه به صورت یکسان نیستند. در این بخش می خواهیم نگاهی گذری به این قوانین داشته باشیم که مربوط به امسال هستند.

  1. اگر کانال شما درجه سنی همگانی داشته باشد، نمی توانید در آن محتوای مربوط به بزرگسالان بگذارید.
  2. هیچ راه میانبری برای موفقیت یک شبه در یوتیوب وجود ندارد: سیاست های مقابله با تعامل تقلبی در یوتیوب تولیدکنندگان محتوا را از افزایش سابسکرایبرهای اکانت خود به وسیله تاکتیک هایی مانند مبادله سابسکرایبر یا بخشیدن آن ها به یکدیگر منع می کند. به جای این کار می توانید از کاربران بخواهید کانال شما را ببینند، نه این که آن ها را مجبور کنید سابسکرایب کنند.
  3. برای این کانال شما Verify شود، به حداقل ۱۰۰ هزار سابسکرایبر نیاز خواهید داشت.
  4. به فایل بندانگشتی ویدیوی خود توجه بیشتری بکنید: تولیدکنندگان محتوای یوتیوب متوجه شده اند که چطور می توان بازدیدهای ویدیو را با استفاده از عناوین و فایل بندانگشتی افزایش داد. عناوین موفقیت آمیز معمولاً کلیک خور خوبی داشته و صریح تر در مورد موضوع صحبت می کنند. فایل بند انگشتی، می تواند سوال مورد نظر را پاسخ دهد و به بینندگان نشان دهد که انتظار دیدن چه چیزی را زمان کلیک کردن روی ویدیو داشته باشند.

در کنار قوانین گفته شده در بالا، لازم است در مورد قوانین کپی رایت یوتیوب نیز اطلاعات کافی داشته باشید چرا که عمل کردن خلاف این قوانین نیز می توانید برای شما مجازات سنگینی داشته باشد.

بر اساس گفته های یوتیوب، تولید کنندگان ویدیو تنها اجازه آپلود ویدیوهایی را دارند که خودشان تولید کرده یا اجازه آپلود کردن توسط فرد تولید کننده را دریافت کرده باشند. بنابراین این افراد ممکن است بهتر باشد ویدیوهایی که خودشان تولید نکرده را آپلود نکنند یا از هر محتوایی در ویدیوهای خود که کپی رایت شده است، مانند ترک های موسیقی، گزیده هایی از برنامه های کپی رایت شده یا ویدیوهایی که توسط کاربران دیگر ساخته شده اند بدون این که ابتدا از آن ها اجازه بگیرند، استفاده نکنند.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

“دوره ویدیویی یوتیوب مارکتینگ” دوره‌ی جامعی برای یادگیری زیر و بم “یوتیوبر شدن” و “تولید محتوای ویدیویی” است. در این دوره، شما تمام پیش‌نیازها، اطلاعات و مهارت‌های لازم برای شروع فعالیت در یوتیوب و درآمدزایی دلاری از آن را یاد خواهید گرفت.

 

۶ راه کسب درآمد از یوتیوب

پس از پر کردن حساب کاربری خود روند مداوم بهینه سازی کانال و محتوای شما قطعه نهایی این پازل است. به محض آمادگی برای اولین بارگذاری ویدیو نکاتی را که در ترافیک جدید باید مد نظر داشته باشیم خواهیم دید. در این یادداشت شش نکته که به شما جهت بهبود کسب درآمد در یوتیوب کمک می‏ کند آمده است.

6 راه کسب درآمد از یوتیوب از طریق YouTube می توانید خود را به دنیا معرفی کنید
  1. به روزرسانی محتوا

محبوب‏ترین کانال‏ های یوتیوب همواره محتواهای به ‏روز دارند. اگر از ویدیو برای محتوا استفاده می‏ کنید باید حتما تعداد بسیاری فیلم خوب تولید کنید. تولید ویدیوهای جذاب افراد را جذب کانال شما می ‏کند و گاهی هم مجاب به پرداخت هزینه برای عضویت می ‏کند.

روش‏ های فراوانی برای تولید محتوای ویدیویی هست؛ مثلا از محتواهای آموزش‏های کوتاه، معرفی محصول،تاریخچه‏ ی شرکت، اینفوگرافیک، مصاحبه‏ ها و دیگر موارد استفاده کنید. برای تولید ویدیوهای تأثیرگذار از تجهیزات مناسب استفاده کنید. شاخص ‏هایی نظیر وضوح تصویر، صدای باکیفیت، موسیقی پس ‏زمینه،… در تولید محتوای ویدیویی اهمیت فراوانی دارد. انتخاب موضوع مناسب و تولید منظم و پیوسته ‏ی محتوا اهمیت فراوانی دارد. بنابراین، در این بخش نیاز به تقویم محتوایی دارید که طول ویدیوها و زمان و توالی انتشار را در آن ثبت کنید.

۲. ترغیب به اقدام (call to action)

هرگاه که در یوتیوب ویدیویی منتشر می‏کنید باید از راه‏های ترغیب کاربر برای اقدام به خوبی آگاه باشید. روش‏ های ترغیب کاربر شامل تماس برای کسب اطلاعات بیشتر، عضویت در کانال YouTube ، همرسانی ویدیو، اعلام نظر،… است. بنابراین، راه ‏های برقرار تماس را به درستی در جاهای مناسب تعبیه کنید.

هر کاربر هنگام مشاهده محتوای ویدیوی آن را ارزیابی می‏کند و نظر می‏دهد. بنابراین، همه ‏ی بازخوردها باید در اسرع وقت و سر صبر پاسخ داده شود. پاسخ‏ های مکانیکی و از پیش تعریف شده اثر منفی در کاربر دارد.

۳. ارتقای کانال یوتیوب

هرچه کاربران بیشتری در یوتیوب داشته باشید به منزله ‏ی درآمد بیشتر خواهد بود. یعنی باید کانال YouTube خود را ارتقا دهید تا میزان کاربران را افزایش دهید. برای این کار می ‏توانید از روش‏ های زیر استفاده کنید:

  • طراحی مناسب و جذاب صفحه ‏ی اصلی کانال یوتیوب؛
  • بهینه‏ سازی کلیدواژه ‏ها، عناوین، برچسب‏ ها، توصیفات؛
  • افزودن کلیدواژه به کانال YouTube
youtube-channels-dmacourse.webp کانال YouTube خود را ارتقا دهید تا میزان کاربران را افزایش دهید

صفحه‏ ی یوتیوب که بازدید کنندگان آن را مشاهده می ‏کنند صفحه شماست. در صفحات شخصی (تجاری) خود از امکانات جذاب استفاده کنید. آن را با تصاویر و رنگ‏ها و اطلاعات و پیوندها بیارایید. برای تقویت برند خود از آرم، رنگ‏، شعارهای جذاب بهره بگیرید. وقتی کانال یویبوب خود را می‏ سازید کاربران عضو کانال شما می‏شوند و نوتیفیکشن های شما را هنگامی که فیلمی را آپلود می‏ کنید دریافت می ‏کنند و این کار کاربران را ترغیب می ‏کند که ویدیوهای شما بارهاو بارها دیده شود.

۴. نوشتن کانتنت مناسب و لید تیتر در یوتیوب

استفاده از کلید واژه ‏های مربوط در یک ویدئو،عنوان،برچسب و توصیف. مردم مانند سرچ در گوگل در یوتیوب سرچ می‏کنند و از کلمات کلیدی و عبارات جستجو استفاده می ‏کنند. بنابراین، فیلم‏ ها را نباید با عناوین خسته ‏کننده توصیف کنید. هنگامی که فیلم ها را در YouTube بارگذاری می ‏کنید یک دسته بندی برای ویدیو انتخاب کنید و برچسب ها و کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

استفاده از برجسب های پیشنهادی YouTube بسیار مناسب است زیرا بیشتر بر اساس جستجوی مردم منظم شده است. همچنین برخی از برچسب ها را می‏ توانید به صورت دستی اضافه کنید. توضیحات ویدیویی باید کوتاه آموزند و چند منظوره باشد. فیلم خود را در یک یا دو جمله توصیف کنید. در نهایت لینکی به وب سایت یا وبلاگ خود بدهید تا کسانی که می خواهند بیشتر بدانند به آنجا بروند.

آزمایش با عنوان و توصیفات متفاوت. مثل سایر سایت‏ های شبکه‏ ی اجتماعی انتخاب کلیدواژه ‏های متفاوت برای افزایش موفقیت یک استراتژی SEO متداول برای بازاریاب‏ی است. این به مخاطبان کمک می ‏کند تا محتوایی را که به آن علاقمند بیابند. یک تمرین سریع این خواهد بود که یکی از ویدئوهای شرکت تان از آغاز ببیند  و سپس یک لیست از واژه ‏ها و عبارات بسازد هنگامی که شما آن را می‏ بینید.

شما همچنین باید در ارتباط با کلید واژه‏هایی که استفاده می‏ کنید واقع بین باشید. جیمز رابینسون مشاور بازاریابی در Iconic Genius می ‏گوید: دنبال کلید واژه ‏هایی که برندهای بزرگ برایش رقابت می‏ کنند نروید. “کلیدواژه ‏های خودتان را دنبال کنید.

توضیحات ویدیوها باید کوتاه و آموزنده و چند منظوره باشد. ویدیو باید در یکی دو جمله توصیف شود. همچنین باید حاوی لینکی به وبسایت یا وبلاگ شما داشته باشد تا اگر کسی اطلاعات بیشتری خواست به آن مراجعه کند. از فیلم ‏های مکمل استفاده کنید. فیلم‏های مکمل از نظر کاربران محبوب اند چون فرصتی برای دیدن موارد مشابه در دست دارند.

۵. فراهم کردن امکان گفتگو با مشتریان

ویژگی رسانه ‏های جمعی اجتماعی بودن آنهاست. ارتباط با کاربران در دنیای کسب و کار آنلاین از نیازهای ضروری است. این بدان معناست که وقتی کاربران در مورد فیلم ‏های شما اظهار نظر می‏ کنند باید با آنان تأملی دوستانه، سازنده، صبورانه برقرار کنید. سیستم اظهار نظر یویتوب با نمایه‏ های گوگل مرتبط شده است. بنابراین باید بدانید که کانال شما در YouTube با مشخصات شرکت شما مثل عکس حرف ه‏ای پروفایل شما معرفی شده است. تعامل فقط با کاربران نیست. ارتباط با سایر فعالان و تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب امکان توسعه و همکاری و تولید محتواهای جذاب را فراهم می ‏آورد.

راه‏های ارتباطی در یوتیوب
  1. کامنت
  2. لایک
  3. حق اشتراک

۶. تبلیغات در یوتیوب

از آنجایی که کاربران منافع خدمات رایگان سایت ‏ها رابه دست می ‏آورند چند راه برای آگهی در یوتیوب وجود دارد. از آنجایی‏ که سایت ‏ها بر اساس محتوای ویدئوها هستند. شرکت ‏ها تشویق می‏ شوند تا با اضافه کردن لینک از بینندگان دعوت کنند تا ویدئوهای وب سایتشان را دنبال کنند.

تبلیغات در یوتیوب بعد از ۵ ثانیه کاربران می‏ توانند از تبلیغات پرش کنند (صرف نظر کنند)

چهار فیلم و گزینه شامل آگهی True View in stream وجود دارد که قبل، در حین و بعد از دیگر ویدئوها اجرا می ‏شود. بعد از 5 ثانیه کاربران می‏ توانند از تبلیغات پرش کنند (صرف نظر کنند). تنها برای آگهی ‏هایی که  یک بیننده در 30 ثانیه ‏ی فیلم یا در ارتباط با  ویدئو است شارژ خواهید شد.

همچنین تبلیغاتی وجود دارد که در زمانی ظاهر می‏ شوند که کاربر در حال جستجو یا مرور محتوایی در YouTube یا در وب است. این کلیپ‏ ها به 30 ثانیه محدود نمی ‏شوند آنها می‏توانند به کوتاهی یا بلندی که شما می ‏خواهید باشند. شما هر زمان که شخصی روی آن آگهی کلیک می‏کند تا کل ویدئو را ببیند شارژ خواهید شد. تبلیغات فراوانی هستند که 6 ثانیه یا کمتر هستند و کاربر نمی‏ تواند آن ها را ببندد. این آگهی‏ ها همچنین می‏ توانند قبل، در طول یا بعد از دیگر ویدئوها ظاهر شوند. تبلیغات مخصوص موبایل روی دستگاه ‏‏های موبایل نمایش در وب‏ سایت شرکا و درون برنامه‏ ها اجرا می‏ شود شما برای این تبلیغات براساس هزینه هر هزار برداشت شارژ می‏ شوید.

یوتیوب، ۳ راهکار مهم تحقیق کلمات کلیدی برای ویدئوها را منتشر کرد.

یوتیوب به سوالات پیرامون الگوریتم خاص این شرکت پاسخ داد و سه راهکار مهم تحقیق کلمات کلیدی برای ویدئو ها را ارائه کرد. این شرکت نکاتی را مبتنی بر تحقیق کلمات کلیدی رقابتی برای ویدئو ها ارائه داده و نیز به برخی دیگر از سوالات پیرامون الگوریتم جستجو و یافتن منابع، پاسخ داده است. طی این اقدام، یکی از اعضای تیم تحقیق و یافتن نتایج یوتیوب، سوالات کاربران را در اولین آپلود سال قرار داد.

یکی از آن سوالات، تمرکز بر جستجوی کلیدواژه و چگونگی اندازه گیری میزان استفاده کاربران از عناوین ویدئو ها، دارد. در اینجا برخی از سوالات و پاسخ های آن ها قرار دارد که ابتدا با سوال کلیدواژه جستجو آغاز شده است.

تحقیق کلمات کلیدی یوتیوب

در زمان جستجو کدامین کلیدواژه جهت استفاده در یک ویدئو، راه مناسب برای اندازه گیری محتمل ترین کلیدواژه که در صفحه پیشنهادات کاربر نمایان خواهد شد، کدام است؟ یوتیوب سه روش ذیل را برای تحقیق کلمات کلیدی پیشنهاد داده است:

  • Audience Insights
  • Google Trends
  • Competitive Analysis
  • Audience Insights

در داخل یوتیوب آنالیتیکس، یک کارت Audience Insights وجود دارد که به سازندگان نشان می دهد که مخاطبان آن ها چه ویدئو های دیگری را نیز تماشا می کنند. این می تواند یک منبع مفید برای تحقیق کلمات کلیدی باشد که طبق آن شما می توانید به علایق مخاطبان خود که پیش از این متوجه آن نشده بودید، پی ببرید.

کلمات کلیدی در یوتیوب

سازندگان می بایست توجه زیادی به عناوین و خلاصه ویدئو ها در داخل قسمت بینش مخاطب داشته باشند. تجزیه و تحلیل تشابهات می تواند برای بهینه سازی ویدئو بعدی شما، بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

  • گوگل ترندز

این قسمت می تواند برای سئو کاران مبرهن باشد، اما یوتیوب، گوگل ترندز را به عنوان راهی برای افزایش آگاهی درباره محبوبیت کنونی هر یک از عناوین، پیشنهاد می دهد. شما با استفاده از گوگل ترندز می توانید عناوین زیادی را وارد کرده و میزان محبوبیت هر یک از آن ها را در طول زمان مقایسه کنید و ببینید که کدام یک بیشترین علایق را ایجاد کرده است.

بیایید دو عنوان بزرگ محبوب را در یوتیوب در نظر بگیریم: Roblox و Minecraft. کدام یک محبوبیت بیشتری دارد؟ بیایید نگاهی بی اندازیم.

گوگل ترندز (عکس آماری قرمز و آبی داخل سایت در این قسمت بارگزاری شود)

شما می توانید مشاهده کنید که چطور در سپتامبر 2020 زمانی وجود داشته است که هر دو عنوان محبوبیتی برابر داشته اند، اما اکنون گپ بوجود آمده افزایش یافته و minecraft از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. بنظر می آید که محبوبیت roblox حتی روند نزولی نیز یافته است. اگر شما تعدادی عنوان را در ذهن می پرورانید اما نمی توانید تصمیم گیری کنید که برای ویدئو بعدی تمرکز خود را بر روی کدام یک قرار دهید، گوگل ترندز می تواند شما را در تصمیم گیری آسان یاری دهد.

  • Competitive Analysis تحلیلات رقابتی

یکی دیگر از روش هایی که سئو کاران با آن آشناییت دارند، تحلیلات رقابتی است. این بخش، مستلزم وارد کردن کلیدواژه ها در قسمت جستجوی یوتیوب و مشاهده موارد قابل یادگیری از موفق ترین ویدئو ها است. جنبه های مختلف تحلیلی مانند عناوین، خلاصه ویدئو ها، توضیحات، مقدمه، استفاده از بخش های ویدئو، تبلیغات و… . هدف شما نباید صرفا بالا بردن اشتیاق کاربران برای کلیک بر روی ویدئو ها باشد، بلکه بایستی به راه های مجاب کردن آن ها برای تماشا تا انتها نیز پی ببرید.

سایر سوالات پیرامون الگوریتم یوتیوب

یوتیوب به چندین سوال دیگر پیرامون الگوریتم خود نیز پاسخ داده است. در اینجا خلاصه ای از هر چیز دیگری که مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است، قرار دارد.

تناوب آپلود

آیا بهتر نیست که ویدئو ها را متناوبا آپلود کنید؟ یا آیا قابل قبول است که اجازه دهیم گپ فراوانی میان آپلود ویدئو ها بیفتد؟ تناوب آپلود ایده آل، بیشتر به مخاطبان و میزان محتوای معقول آن ها برای مشاهده بستگی دارد. مخاطبانی وجود دارند که از تماشای محتوا لذت می برند و مخاطبانی نیز وجود دارند که ترجیح می دهند ویدئو ها را هر چند روز یک بار مشاهده کنند.

از آن جایی که این قسمت به بخش الگوریتم اکتشاف یوتیوب مربوط است، تنها یک هدف خاص برای عمل کردن در تمام کانال ها وجود ندارد. الگوریتم، برای نمایان سازی ویدئو ها، بر اساس چگونگی واکنش کاربران در زمان مشاهده آن ویدئو ها در بخش پیشنهاداتشان، طراحی شده است.

اگر شما محتوایی را بر طبق یک اساس معین بارگزاری کرده اید، اما آن ویدئو ها توسط بسیاری از مخاطبین شما مشاهده نشده اند، پس این ممکن است بیان گر چگونگی نمایان سازی ویدئو های شما در آینده باشد. یوتیوب پیشنهاد کسب تجربه را برای آگاهی از بهترین راه جهت تعامل با مخاطبین خاص می دهد. سپس فراهم نمودن عادات مشاهده آن ها بر اساس موارد آموخته شده.

پولی کردن

آیا حقیقت دارد که ویدئو های پولی شده، احتمال بیشتری برای پیشنهاد شدن دارند نسبت به ویدئو های رایگان؟ سیستم جستجو و پیشنهاد یوتیوب قادر به تشخیص ویدئو های پولی از غیر پولی نیست. سیستم کشف و تبلیغات از یکدیگر متمایز هستند. برای پاسخ به سوال، پولی نکردن هیچ تاثیری بر ویدئو های پیشنهادی کاربران ندارد، کانال ها حتی می توانند پولی شدن را بطور موقت بدون هیچ گونه تاثیری بر روی عملکرد ویدئو غیر فعال کنند.

وقفه بین آپلود ها

آیا ایجاد وقفه میان آپلود ویدئو ها، می تواند برای سازندگان معقول واقع شود؟ آیا یک کانال از لحاظ الگوریتمی آسیب می بیند اگر میان انتشار محتوای جدید وقفه ایجاد شود؟ در حقیقت آنتراک میان آپلودها برای سازندگان بسیار معقول است. یوتیوب ۴۰۰۰۰ وقفه میان آپلود ها، از ۸ تا ۶۰ روز را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه ارتباطی یمان وقفه آپلود و از دست دادن دائمی بازدید کنندگان وجود ندارد.

بسیاری از کانال ها پس از ایجاد وقفه میان آپلود ها، حتی بازدید کنندگان بیشتری را نیز بدست آورده اند. تحقیقات یوتیوب حاکی از آن است که قریب به ۲۵% از کانال هایی که میان آپلود های خود وقفه ایجاد میکنند، پس از بازگشت از آنتراک، با افزایش ۵۰% درصدی بازدید کنندگان ویدئو های خود روبرو می شوند.

هیچ گونه جریمه الگوریتمی شامل حال وقفه دهندگان نمی شود تا جایی که حتی داده ها، پیشنهاد افزایش بازه زمانی آنتراک را برای دستیابی به تغییرات مثبت تر در بازدید ها می دهند. سازندگان نبایستی برای آپلود روزانه و یا هفتگی مفتخر باشند. اگر شما در تلاش برای یافتن زمانی مناسب برای آنتراک هستید، باید بدانید که بیشتر سازندگان، ماه ژانویه را برای آنتراک انتخاب می کنند چرا که در این ماه است که بودجه های تبلیغاتی رو به اتمام هستند.

جمع بندی

یوتیوب شبکه اجتماعی با پتانسیل بسیار برای کسب و کار ها است. کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی سخت به نظر می رسد اما با ترفندهایی می توان این کار را انجام داد. قطعا درصدی از جمعیت میلیاردی که در YouTube وجود دارند می توانند بازار هدف شما باشند و باید به طرز هوشمندانه ای این جمعیت را به خودتان جذب کنید. این کار تنها با انجام تبلیغات در یوتیوب امکان پذیر نیست، اگر می خواهید رابطه ای طولانی مدت و عمیق با مشتریان تان ایجاد کنید باید خودتان تولید کننده محتوا باشید و برای مشتری ارزش ایجاد کنید.اگر به دنبال پیشرفت کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی هستید، ما شما را به حرفه ایی شدن در این زمنینه دعوت میکنیم.

 
 

 

 
 
 

 

 

ویرایش شده توسط Ho3ein
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...