رفتن به مطلب

معرفی میوه های استوایی (قسمت سوم) 🥥


فندق

ارسال های توصیه شده

۱۳. موز (Banana)

موز Banana گل سر سبد و دوستداشتنی میوه‌های گرمسیری است. موز یک میوه‌ی کشیده و هلالی شکلی است که سرشار از مواد معدنی و مغذی است. این میوه در طول سال همیشه در دسترس است و آنقدر محبوب است که اقتصاد کشورهای گرمسیری به فروش آن وابسته است. موز شناخته شده‌ی ما، اگر کمی سفت و به سبزی بگراید که نشاندهنده‌ی نشاسته زیاد است،نام پلانتین خوانده شده و مناسب پخت است.  البته که محلی‌ها تفاوتی بین پلانتین موز قائل نیستند، و هر دوی آن‌ها را بصورت خام مصرف می‌کنند. یکسری موزهای کمیاب نیز در جهان یافت می‌شوند که رنگ پوسته‌ی آن‌ها قرمز است. این موزها از لحاظ طعم با موزهای زرد تفاوتی ندارند.

طعم موز

طعم موز خودش یک پایه برای تشخیص طعم‌های دیگر است و نیازی به معرفی ندارد. موز طعم بهشت می‌دهد، شیرین و دلچسب! اما در مورد طعم موز قرمز، ته مزه‌ تمشک را برای آن توصیف کرده‌اند.

طرز مصرف موز

موز بصورت خام و پخته، برای درست کردن انواع و اقسام کیک و بستنی و اسموتی بی‌نظیر است.

موز banana سلطان میوه‌های استوایی

 ۱۴. میوه چیکو (Chico)

میوه چیکو (Chico) یک میوه‌ی گرمسیری با پوسته‌ای کرم و قهوه‌ای است که وقتی خیلی رسیده شود؛ ظاهری شبیه به ازگیل پیدا می‌کند. چیکو رسیده طعم شیرین و چیکو نرسیده طعمی گس مانند و مالتی (طعم جو) دارد. این میوه به دلیل سطح قند بالایی که دارد، یک میوه‌ی انرژی‌زا معرفی می‌شود. این میوه در مناطق گرمسیری کشور خودمان هم یافت می‌شود.

طعم میوه چیکو

طعم میوه چیکو، طعم شیرین و گاها گس  است.

طرز مصرف میوه چیکو

میوه چیکو را خوب بشویید و با پوست بخورید. اگر دوست ندارید میوه را از وسط برش دهید و بعد از جدا کردن هسته، گوشته‌ی آن را میل کنید. این میوه همانند سایر همنوعانش برای درست کردن اسموتی و کیک و مخلوط شدن با کاهو برای درست کردن سالاد، گزینه‌ای مناسب است. خوردن این میوه انرژی زیادی به شما می‌بخشد و سرشار از مواد معدنی و مغذی است.

میوه استوایی: میوه چیکو Chico (naseberry)، میوه انرژی‌زا

 ۱۵. میوه نارنگی ماندارین (Mandarin Orange)

میوه نارنگی ماندارین Mandarin Orange به عنوان نماد خوشبختی، میوه‌ی تحویل سال چینی‌ها است. چینی‌ها و ژاپنی‌ها نارنگی ماندارین را در جوراب‌های کریسمس به یکدیگر هدیه می‌دهند. این میوه پوست نارنجی درخشانی دارد و به راحتی با دست از گوشته جدا می‌شود.

طعم میوه نارنگی ماندرین

طعم میوه نارنگی ماندارین، بسیار شیرین و دلچسب است و می‌توان گفت که این میوه بعد از موز جزو برترین‌های میوه‌های استوایی است.

طرز مصرف نارنگی ماندارین

طرز مصرف نارنگی را از همان بچگی همه‌ی ما خوب بلد هستیم. نارنگی ماندارینِ خاص و دوستداشتنی، همانند سایر همنوعانش بسیار آسان و براحتی از پوست جدا می‌شود. این میوه را خام بخورید و اگر دوست دارید برای تزئین کیک استفاده کنید.

میوه نارنگی ماندارین Mandarin Orange

 ۱۶. میوه سها (Pomelo Suha)

میوه پوملو (Pomelo Suha) که با نام‌های دارابی، سها یا گریپ فروت چینی نیز معروف است، یکی از درشت‌ترین اعضای خانواده مرکبات است. این گیاه برای کسانیکه عاشق طعم مرکبات هستند، یک نمونه‌ی خارق العاده است.

طعم گریپ فروت چینی

طعم پوملو خیلی نزدیک به گریپ فروت، اما کمی شیرین‌تر است. فقط سعی کنید که غشای بین پره‌های آن را کاملا جدا کنید چون طعم بسیار تلخ و تیزی دارد و بکلی لذت خوردن میوه را از بین می‌برد.

طرز مصرف پومولو

طرز مصرف پومولو همانند سایر مرکباب است، پوستش را جدا و سپس میل کنید. همانند پرتقال و نارنگی، میتوانید آب آن را بگیرید و مصرف کنید.

میوه سها (پوملو) Pomelo Suha یا گریپ فروت چینی

۱۷. میوه اسپاندیاس پورپورآ (Sineguela)

میوه اسپاندیاس پوپورآ که بنام گیاه مامبین ارغوانی و همینطور آلوی اسپانیایی معروف است از سری دیگر گیاهان استوایی است؛ ولی بخاطر اینکه خیلی شبیه به سایر آلوهای رایج است، آنقدر عجیب و خاص نیست که شما را شگفت‌زده کند.

طعم آلوی اسپانیایی

طعم میوه اسپاندیاس پورپورآ، میوه تخم مرغی شکلی است که بسیار معطر و آبدار است. از نظر طعم ملس است و شبیه به سایر آلوها است منتها بافت منسجم‌تری دارد.

طرز مصرف اسپاندیاس پورپورآ

آلوی اسپانیایی را همانند سایر آلوها با دقت بشویید و تازه تازه مصرف کنید. البته می‌توانید لواشک این آلو را مطابق دستور ساخت سایر لواشک‌ها، امتحان کنید.

میوه اسپاندیاس پورپورآ Sineguela آلوی خوش عطر

۱۸. میوه سانتول (Santol Coton fruit)

میوه سانتول (Santol Coton) یکی دیگر از میوه‌های مقوی گرمسیری، از خانواده سنجد است. این میوه، ظاهری آنچنان چشمگیر و عجیب و غریب ندارد که در کنار سایر میوه‌های رنگی رنگی استوایی به چشم آید ولی از لحاظ طعم و عطر میوه‌ی جالبی است. میوه سانتول در حد و اندازه سیب است، اما پوستی ضخیم و گوشته‌ای با بافت لطیف و آبدار دارد.

طعم میوه سانتول

طعم میوه سانتول بسته به زمان برداشت از ترش تا خیلی شیرین است. شیرینی آن در حد آبنبات با طعم هلو است. اما سانتول‌های نیمه رسیده آنقدر ترش هستند که طعم آن تا مدت‌ها روی زبان باقی می‌ماند.

طرز مصرف میوه سانتول

پوست این میوه ضخیم است و کمی ممکن است برای جدا شدن شما رابا چالش روبه رو کند، اما در عوض گوشته‌ای لطیف دارد. سعی کنید در هنگام برش دادن پوست به گوشته آسیبی نرسانید و آن را سالم بیرون آورید.

میوه‌های استوایی: میوه سانتول Santol Coton fruit

امیدوارم مفید بوده باشه و لذت ببرید 🙂 مرسی از توجهتون عشقاااااام 🥺😍

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

8 ساعت قبل، miki گفته است:

خیلی جالب بودن هر سه تا قسمتش😍

لایکام سقفش تمام...میوه های استوایی نمیدونم چرا طمعاشونو اصلا دوس نداشتم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...