رفتن به مطلب

پزشکی متاورسی


تهمینه

ارسال های توصیه شده

 

@zhuanchannel

آموزش پزشکان یکی از دانشگاه‌های آمریکا با استفاده از متاورس

آینده اینترنت از آنچه امروز می‌شناسیم بسیار متفاوت خواهد بود. متاورس آینده اینترنت تلقی می‌شود: جایی که هیچ آجر و بتون و مرزی وجود ندارد و آواتار ما بدون محدودیت در متناظرهای دیجیتال از مکان‌های واقعی با آواتار سایر انسان ها ارتباط برقرار می‌کند. آواتار نماینده دیجیتال هر انسان در دنیای متاورس خواهد بود.

اکنون پزشکانی که در دانشگاه کانکتیکت دوره تخصصی ارتوپدی را می‌گذارنند، هدست واقعیت مجازی به سر می‌گذارند و در اتاق عمل جراحی متاورس وسایل عمل را بر می‌دارند و روی بیماران فرضی (بدون این که بیماری واقعی در کار باشد) جراحی را بارها و بارها تمرین می‌کنند بدون این که سلامت بیماری به خطر بیفتد.

طبق برنامه، آموزش پزشکی متاورسی در سایر رشته‌ها و دانشگاه‌های آمریکا به زودی همه‌گیر خواهد شد. پژوهشگران پیش بینی می‌کنند در سال ۲۰۲۶ میلادی حدود ۲۵ درصد مردم جهان روزی حداقل یک ساعت را در متاورس می‌گذرانند.

متاورس برای بیماران هم کاربرد دارد. در آینده نه چندان دور مردم با استفاده از وسایل پزشکی قابل پوشیدن بسیاری از اطلاعات پزشکی را به طور مداوم می‌توانند جمع آوری کنند. این اطلاعات به طور منظم برای پزشک فرستاده می‌شود و برای بسیاری از نیازهای پزشکی، الزام حضور بیمار حذف می‌شود و متاورس جای آن را می‌گیرد.

به عنوان نمونه، اکنون یکی از کلینیک‌های چشم‌پزشکی آمریکا به بیماران خود عینکی مخصوص می‌دهد که بسیاری از اطلاعات کارکرد چشم توسط آن برای چشم پزشک فرستاده می‌شود.

 چشم پزشک از روی این اطلاعات می‌تواند هر تغییری در درمان بیمار لازم است را بدون مراجعه حضوری بیمار اعمال نماید.

این تغییرات در حالی در جهان رخ می‌دهد که تعداد محدودی از کشورها به جای فراهم کردن اینترنت پرسرعت و ارزان در اندیشه محدود کردن آزادی و کیفیت دسترسی مردم عادی به اینترنت و ایجاد شکاف طبقاتی اینترنتی هستند. 

بدون تردید چنین محدودیت‌هایی آثار جبران ناپذیری روی ارتقای سطح سلامت مردم آن کشور در چهار پنج سال آینده خواهد داشت.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...